8 lecții învățate cu ajutorul dietelor drastice

de Amalia Skelton, 9 Noiembrie 2018

Preferi regimurile restrictive pentru a obține rezultate rapide? Nu trebuie să iei în calcul numai numărul de kilograme pierdute, ci și pericolele dietelor drastice pentru sănătate.
Precis te încântă ideea de a scăpa de excesul de kilograme în numai câteva săptămâni, în loc să trebuiască să ai răbdare timp îndelungat pentru a ajunge treptat la silueta dorită. Cu toate acestea, nu este util să devii adeptul dietelor drastice care reduc foarte mult carbohidrații, proteinele sau grăsimile. În momentul în care iei astfel de măsuri vei priva organismul de o anumită categorie de alimente și ți-ai putea pune în pericol sănătatea. Obiectivele dietelor drastice nu sunt realiste și ar putea chiar să favorizeze recuperarea kilogramelor pierdute în scurt timp după ce ai revenit la o alimentație normală.

 
Iată ce lecții trebuie să înveți din astfel de regimuri alimentare:

 
1. Te vor face să privești mâncarea ca pe un dușman

Dacă ți se impune să elimini anumite alimente vei ajunge să ai o relație negativă cu mâncarea. „Restricționarea caloriilor sau a cantității de carbohidrați te va face să încerci să scapi de mesele principale și nu vei mai vedea alimentele drept o parte interesantă a vieții și o ocazie de a experimenta diferite gusturi și arome în compania celorlalți”, explică dr. Lisenmeyer, instructor de nutriție din cadrul Universtății Saint Louis.

 
2. Nu te ajută să slăbești pe termen lung

Înainte să te entuziasmezi de cât de repede vei pierde rotunjimile inestetice gândește-te și cât de ușor ar putea reveni. „O rată normală de slăbire este de 1kg pe săptămână. Dacă dieta ta îți promite rezultate mai rapide ar trebui să îți ridice semne de întrebare”, potrivit dr. Lisenmeyer. În prezent există o nouă mentalitate în rândul nutriționiștilor, fiind ocolită ideea de dietă sau de regim. Astfel, accentul se mută încet-încet spre o alimentație echilibrată care favorizează menținerea greutății ideale pe termen lung, precum și crearea obiceiurilor alimentare sănătoase. În plus, nu trebuie să consideri că mâncarea este singurul factor care-ți influențează greutatea. Contează și exercițiile fizice, odihna suficientă, starea generală de sănătate și nivelul de stres.

 
3. Ți-ar putea periclita sănătatea

Dacă urmezi o dietă prea restrictivă ai putea modifica ritmul metabolismului, iar organismul va reacționa negativ în lipsa alimentelor necesare pentru funcționarea optimă. Un alt trend îngrijorător este și slăbirea bazată pe postul negru, care poate cauza scăderi dramatice ale tensiunii arteriale și ale glicemiei, stări de leșin și favorizează aritmia cardiacă.

 
4.
Te vor face să te simți mereu obosit

Dacă limitezi foarte mult cantitatea de zahăr sau de carbohidrați te poți simți epuizat, lipsit de energie chiar de dimineață. Trebuie să ții cont că ai nevoie de calorii pentru a putea să-ți desfășori activitățile zilnice și pentru a avea succes. Nu poți să-ți petreci timpul în pat pentru că vrei să slăbești. Nu este util și nici nu te vei putea bucura de rezultatele obținute.

 
5. Îți vor afecta starea de spirit

Atunci când îți este foarte foame te poți simți furios pentru că nu poți mânca. Dacă timpul trece starea ta de spirit se va înrăutăți. Iritabilitatea, lipsa energiei și enervarea din cauza lucrurilor minore vor apărea zilnic și ți-ar putea face probleme acasă sau la serviciu. Chiar merită să ții o dietă ca să te simți așa?

 
6. Nu vei mai ieși în oraș

Este adevărat că în cazul unor afecțiuni cum este diabetul trebuie să fii mereu atent la ce comanzi la restaurant, dar dietele drastice îți anulează cu totul astfel de seri plăcute pentru că totalul de calorii sau tipul de alimente acceptabile nu îți vor permite să faci nicio excepție și nu vei avea ce să comanzi.
În plus, oboseala și irascibilitatea te vor face să refuzi orice invitație. Sentimentul de izolare poate cauza depresie.

 
7. Nu poți gândi clar

„Mintea în ceață” este un efect secundar des întâlnit în cazul în care carbohidrații sunt reduși foarte mult. Glucoza este principalul „combustibil” utilizat de creier, iar majoritatea specialiștilor avertizează că reducerea drastică a glucozei pe termen lung ar putea avea un impact negativ asupra funcțiilor cognitive.

 
8. Exacerbează poftele alimentare

„Din momentul în care îți spui că nu poți mânca un anumit aliment vei simți că nu îți dorești decât acel lucru. Dietele drastice pot cauza excese alimentare în clipele în care cedezi poftelor. Este mai bine să guști din când în când ceea ce-ți place decât să eviți mereu alimetele preferate pentru a ajunge să consumi 3.000 de calorii odată”, potrivit dr. Hannah Turnbull, nutriționist din Denver.  Este important să ai un meniu variat și echilibrat care să conțină cereale integrale, fructe, legume, nuci și semințe.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;