7 efecte secundare ale dietei ketogenice


Deși promite eliminarea rapidă a kilogramelor în plus, există și efecte nedorite ale dietei ketogenice. Află ce se poate întâmpla atunci când alegi acest plan de alimentație.
Dieta ketogenică se află în topul preferințelor pentru înlăturarea excesului de kilograme, însă este chiar totul perfect când urmezi un plan de restricționare severă a carbohidraților? Este posibil să îți reconturezi silueta așa cum vrei, dar reacțiile adverse ale dietei ketogenice nu trebuie ignorate. Specialiștii au identificat principalele moduri în care această dietă poate avea un efect contrar așteptărilor tale și este indicat să le analizezi înainte de a începe să urmezi acest meniu în fiecare zi.

 
Iată care sunt principalele efecte secundare ale dietei ketogenice:

 
1. Probleme cu somnul

Această dietă se bazează pe reducerea cantității de carbohidrați și creșterea ponderii grăsimilor. Aproximativ 75% din caloriile consumate vor proveni din grăsimi, 20% din proteine și numai 5% din carbohidrați. Restricționarea drastică a carbohidraților consumați va induce ketoza, o stare metabolică în care organismul folosește grăsimile pentru a obține energie. În primele zile te poți simți obosit, amețit, irascibil și îți va fi mai greu să adormi.

 
2. Reducerea masei musculare

În ciuda ideilor vehiculate, dieta ketogenică nu mizează pe proteine, ci se bazează pe reducerea lor, alături de carbohidrați. Deficitul de proteine poate avea un efect negativ asupra tonusului muscular. În momentul în care limitezi carbohidrații proveniți din fructe, legume și cereale integrale, organismul va lua proteine din mușchi și din alte țesuturi pentru a le transforma în carbohidrați. Mușchii, organele, hormonii, anticorpii, neurotransmițătorii și chiar inima sunt constituite din proteine. Astfel, unul dintre principalele motive pentru care se observă o scădere rapidă în greutate la începutul dietei este pierderea masei musculare, nu doar a țesutului adipos.

 
3. Gândirea „în ceață”

Când se instaurează starea de ketoză, organismul va înlocui proteinele cu grăsimile drept sursă de energie. Corpul tău se va baza în principal pe rezervele de grăsimi, fiind eliberate molecule numite ketone în momentul metabolizării lor. Și creierul poate utiliza ketonele drept combustibil, dar are nevoie de 100g de carbohidrați pe zi.
Deși sursa de energie va fi înlocuită, creierul poate avea de suferit ca urmare a reducerii cantității de carbohidrați. Gândirea „în ceață” și dificultățile de concentrare sunt un efect secundar des întâlnit al acestui plan de alimentație.

 
4. Deshidratarea și crampele

Un alt motiv pentru eliminarea rapidă a kilogramelor este și pierderea apei din organism. Când sunt utilizate proteinele pentru a obține energie produsul secundar este nitrogenul. Având în vedere că este un compus toxic, apare mai des nevoia de a urina pentru a-l elimina din organism. Pierderea lichidelor în acest mod poate arăta o greutate mai redusă, dar va favoriza deshidratarea și dezechilibrul de electroliți, compușii de care au nevoie mușchii pentru a funcționa normal. Din acest motiv pot apărea și crampele intense. 

 
5. Intensificarea stresului

Dieta ketogenică este foarte restrictivă. Un singur fruct sau o bucată de sfeclă roșie te poate face să depășești cantitatea de carbohidrați permisă pentru toată ziua.
„Această dietă foarte strictă accentuează stresul. Când te gândești exclusiv la cât și cum mănânci crește producția de cortizol și scade nivelul de serotonină”, explică dr. Shiri Macri, nutriționist.

 
6. Oase mai fragile

Ketonele, moleculele produse în cadrul dietelor cu puțini carbohidrați, sunt acide. În momentul în care ketonele se acumulează în sânge, nivelul de aciditate va crește, iar organismul va folosi calciul din oase pentru a reface echilibrul. Pe termen lung, deficiența cronică de calciu favorizează reducerea densității osoase, osteoporoza și fracturile.

 
7. Bulimia

„Dacă urmezi o dietă foarte restrictivă, vei fi din ce în ce mai afectat de reguli de-a lungul timpului. Acest lucru poate cauza rușine și sentimentul de vinovăție. În unele cazuri, dacă ai încălcat ușor regulile ai putea fi tentat să mănânci mult mai mult din cauza impresiei că ai dat greș, iar dacă se repetă, riscul de bulimie va fi foarte ridicat”, potrivit dr. Macri.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;