6 produse lactate permise în dieta ketogenică


Înghețată? Nu. Brânză? Cu siguranță. La prima vedere dieta ketogenică pare ocazia ideală de a consuma cantități nelimitate de unt, brânză sau smântână.
În realitate dieta ketogenică este mult mai restrictivă pentru că lactatele înseamnă zahăr, iar zahărul reprezintă carbohidrați. Există principii destul de stricte ale regimului ketogenic în ceea ce privește lactatele. „Produsele lactate au zahăr în ele, reprezentat de lactoză. Această substanță devine glucoză când este prelucrată de organism, deci nu poți mânca nelimitat produse lactate dacă ai ales dieta ketogenică”, explică dr. Scott Kealey, nutriționist.
Totuși, există multe variante pentru a întruni totalul permis de 50g de carbohidrați pe zi. „Cel mai important lucru pentru a respecta regimul este mărimea porțiilor. Acest lucru înseamnă că poți face diverse combinații cu unt sau smântână, dar va fi mai greu când vine vorba despre alte produse bogate în carbohidrați”, spune dr. Pegah Jalali, nutriționist.

 
Iată care sunt produsele lactate ideale pentru dieta ketogenică:

 
1. Untul

„Untul reprezintă o sursă bună de grăsimi în cadrul acestui regim deoarece are 0g de carbohidrați plus 11g de grăsimi la fiecare lingură. Dacă vei include untul în meniul tău zilnic vei obține rapid preparate cremoase, care te vor face să uiți că ești la regim. Dieta ketogenică poate avea un gust foarte plăcut dacă alegi grăsimile potrivite”, spune dr. Tammy Lakatos Shames, nutriționist.

 
2. Brânza maturată

Brânza este permisă fără probleme dacă ții acest regim, dar dacă nu vrei să calculezi mereu câți carbohidrați ai consumat este indicat să alegi brânzeturile maturate precum parmezanul, care au mai puțin de 1g de carbohidrați la o porție. „Ca regulă generală, cu cât brânza este mai moale cu atât are mai mulți carbohidrați. Brânza semi-maturată va avea aproximativ 2g de carbohidrați, iar cea maturată sub 1g”, explică dr. Lyssie Lakatos, nutriționist.
Este foarte ușor să folosești brânza rasă la micul dejun, alături de ouă sau la orice salată. Este un topping consistent, care ține sub control pofta de mâncare.

 
3.
Brânza moale

Deși brânza maturată are mai puțini carbohidrați, nu înseamnă că brânza proaspătă sau moale este interzisă. De exemplu, brânza Brie are mai puțin de 1g de carbohidrați la 30g, la fel ca și Mascarpone. Folosește-le pentru a varia gustul și a obține savoarea cremoasă care îți lipsește uneori când consumi brânza maturată.

 
4. Frișca

Din păcate laptele nu este o opțiune indicată pentru dieta ketogenică. „Laptele integral conține 12g de carbohidrați la o cană, iar înghețata are o cantitate mult mai mare din cauza excesului de zahăr. Frișca, pe de altă parte, poate fi integrată în acest meniu. Este un produs cu multe grăsimi, dar foarte puțini carbohidrați, deci o poți savura fără să te gândești că încalci regulile. Cu toate acestea, ar fi bine să prepari chiar tu frișca pentru că variantele de la magazin pot avea zahăr adăugat, periclitându-ți silueta. Adaugă și esență de vanilie pentru a obține o aromă deosebită”, recomandă dr.
Jalali.

 
5. Crema de brânză

Este un aliment util în cadrul acestui regim, atâta timp cât nu o întinzi pe o felie de pâine sau pe un covrig. Are numai 1g de carbohidrați la 30g, deci o poți savura fără nicio problemă alături de felii de țelină sau căpșuni. O poți integra și în cadrul unui sos dacă vrei să obții o variantă mai cremoasă.

 
6. Smântâna și iaurtul grecesc

Sunt grupate împreună deoarece au un conținut similar de carbohidrați, aproximativ 11g la o cană. „Le poți consuma dacă ești atent la totalul de carbohidrați. De exemplu, poți combina o porție de iaurt cu 100g de afine sau zmeură. De asemenea, există un truc special numit iaurtul ketogenic. Îl poți obține combinând cantități egale de smântână și frișcă. Vei avea un iaurt cu un conținut mult mai redus de carbohidrați, dar foarte cremos și gustos”, potrivit dr. Lakatos.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;