6 gustări cu puțini carbohidrați care scad pofta de mâncare

de Amalia Skelton, 7 Octombrie 2019

Vrei să-ți reconturezi silueta dar de fiecare dată cedezi în fața preparatelor tentante, care te fac să-ți încalci obiectivele? Poți reduce pofta de mâncare fără să te privezi de gustul bun, selectând gustări utile pentru a accelera eliminarea kilogramelor în plus.
Prevenirea acumulării de kilograme suplimentare și „topirea” celor existente pot fi dificile dacă te concentrezi numai pe totalul de calorii. Contează foarte mult să optezi pentru gustări cu o cantitate redusă de carbohidrați pentru a reuși să porți ținutele preferate. Potrivit specialiștilor, aproximativ o treime din totalul zilnic de calorii este reprezentat de gustări, așa că este nevoie să le consumi cu atenție.
Este adevărat că fiecare gustare poate fi utilă pentru a fi împreună cu prietenii sau colegii, fiind un motiv de socializare, însă nu este indicat să-ți periclitezi sănătatea și frumusețea consumând calorii inutile. Preparatele cu multe vitamine și minerale, dar cu puțini carbohidrați, îți vor da mai multă energie și vei putea respecta meniul dorit fără să ai momente în care amețești sau apare epuizarea.

 
Iată ce gustări poți alege pentru a reveni la greutatea ideală:

 
1. Ouă

Le poți fierbe, poți pregăti ouă ochiuri sau poți prepara diferite tipuri de omlete cu legume. Ouăle sunt un ingredient versatil, foarte util pentru siluetă, care nu trebuie să-ți lipsească din bucătărie. Un ou are 68 de calorii și 5,5g de proteine, plus multe vitamine și minerale. Pentru a evita creșterea nivelului de colesterol nu mânca mai mult de 5 ouă pe săptămână.

 
2. Migdale condimentate

Fiecare gram de migdale are 6 calorii, iar combinația de grăsimi sănătoase, fibre, proteine, vitamine și minerale din compoziția lor te va ajuta să reduci treptat numărul de calorii la nivel de zi. O gustare pe bază de migdale elimină poftele alimentare și reduce apetitul timp de câteva ore. De asemenea, migdalele reduc riscul de afecțiuni cardiovasculare, diabet de tip 2, stres oxidativ și inflamații.
Amestecă migdalele cu piper cayenne, oregano și măghiran pentru a obține o variantă picantă sau combină-le cu puțină miere, ghimbir pudră, nucșoară și turmeric.

 
3. Budincă de ciocolată cu semințe de chia

Această budincă are o textură foarte apetisantă și se prepară în doar câteva minute.
Semințele de chia sunt o sursă importantă de grăsimi sănătoase și reduc creșterea în greutate pe fond inflamator, cresc sensibilitatea la insulină, diminuează apetitul și scad nivelul de trigliceride.
Amestecă 4 linguri de semințe de chia cu o cană de lapte integral, adaugă o linguriță de pudră de cacao, mixează bine și lasă la frigider 4 ore. Poți adăuga câteva felii de banană, afine sau frunze de mentă când servești budinca.

 
4. Salată Raita

Raita este o salată preparată foarte des în India și se consumă simplă sau alături de alte alimente din cadrul unei mese. Ingredientul ei de bază este iaurtul, iar această salată stimulează digestia, rehidratează pielea și îți oferă o doză esențială de vitamine și fibre.
Amestecă 200ml de iaurt integral cu o roșie mare tăiată felii, un castravete mediu tăiat mărunt, o linguriță de semințe de chimen, ½ lingură de suc de lime și puțină sare de mare. Servește decorat cu frunze proaspete de pătrunjel.

 
5. Morcovi și humus

Atât morcovii, cât și humusul sunt surse foarte bune de antioxidanți, proteine, minerale, fibre și grăsimi sănătoase.
Nu cumpăra humusul de la magazin, ci prepară-l chiar tu lasând la înmuiat peste noapte ½ cană de boabe de năut.
A doua zi fierbe năutul, apoi mixează-l în blender cu puțină sare de mare, o lingură de ulei de măsline, 4 linguri de suc de lime și ½ linguriță de piper cayenne. Consumă humusul aromat cu felii de morcov pentru a uita de produsele de patiserie sau de chips-urile care îți pot compromite silueta pe termen lung.

 
6. Nuci pecan cu miere organică

Nucile pecan conțin grăsimi sănătoase și o varietate de nutrienți care îți protejează inima, pielea, articulațiile și silueta. Reduc nivelul de colesterol și previn sindromul metabolic sau fluctuațiile glicemiei.
Combină 30g de nuci pecan crocante cu o linguriță de miere de tei organică și vei putea savura ceva dulce fără să te gândești că va trebui să te antrenezi în plus la sală pentru a preveni celulita sau îngrășarea.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;