Cum să te porți cu un coleg toxic

Colegii toxici nu reprezintă o noțiune nouă, aceștia existând de la începutul muncii organizate. Însă impactul lor pare mult mai mare și mai distructiv în ultima vreme.

Ce să faci dacă ai un șef rău

Deși companiile cheltuiesc sume mari de bani pentru dezvoltarea managerială și a conducerii, un șef rău nu este un lucru rar întâlnit la locurile de muncă.

De ce să nu-ți fie frică să faci greșeli

Dacă nu faci greșeli, nu faci nimic. Aceasta ar trebui să fie ca o mantră care să împingă oamenii să facă lucruri care nu se află în zona lor de confort. Însă de ce nu ar trebui să îți fie frică să faci greșeli?

Stai pe Internet la muncă? Studiile spun că nu ești mai puțin productiv

Citești acest articol când ar trebui să lucrezi? Utilizarea personală a Internetului în timpul orelor de lucru a fost denumită cyberloafing, dar un nou studiu arată că este posibil să nu fii vinovat pentru scrollingul constant.

De ce oamenii incompetenți ajung în funcții de conducere? Efectul Dunning-Kruger

Mai pe șleau, mai pe ascuns, fiecare angajat visează să ajungă șef, însă te-ai întrebat vreodată de ce tocmai acei oameni incompetenți ajung în funcții de conducere? Uneori îi vezi în multinaționale, alteori în politică sau chiar și în medicină.

Trei motive pentru care pici de vinovată pe nemeritat

Dacă te-ai regăsit de mai multe ori în situația în care ești persoana care a picat prost în urma unei situații sau încurcături, însă fără să fie vina ta, este posibil să fi fost la mijloc niște mecanisme psihologice care să te incrimineze pe nedrept. Află despre ce e vorba!

Cum să-ți dezvolți inteligența

Inteligența este abilitatea de aplicare a cunoștințelor sau a aptitudinilor dobândite în prealabil.

Cum să economisești bani în 2017?

Te-ai hotărât să începi să economisești bani în 2017, pentru o vacanță exotică, avansul pentru o casă sau orice altă dorință pe care o ai?

Motivele pentru care angajații buni își dau demisia

Angajații buni sunt greu de găsit. Însă aceștia sunt și mai greu de păstrat, dacă angajatorii nu știu cum să-i stimuleze și să le ofere un mediu de lucru adecvat.

Motiveaza-ti angajatii!

Pe timp de criza pare imposibil sa-ti motivezi angajatii. Dar banii nu sunt singurii care pot sustine o echipa. O vorba buna, un zambet cald, interesul aratat fata de problemele subalternilor si ascultarea...

Femeile vor sefi, nu sefe

Prietena mea, Violeta, are 29 de ani si este mereu nemultumita de jobul ei. Principala cauza...

Etica si pozitia manageriala

Credinta in principiile etice nu este o optiune. Indiferent de postul ocupat in cadrul unei companii sau de cum esti tu ca persoana, principiile etice trebuie sa stea la baza...

Cum iti conduci echipa de lucru

Am auzit foarte multe persoane spunand ca "lucrul cu oamenii" este cel mai greu. Oamenii nu sunt simple "masinarii", pe care le poti utiliza conform unui manual sau unui proces tehnologic.

Delegare vs. descentralizare in noua pozitie manageriala

Nu vreau sa intru in cine stie ce notiuni de management, insa cred ca anumite informatii iti pot fi utile in noua ta pozitie manageriala. Sunt convinsa ca sunt multe de acumulat, care te pot ajuta...

Vreau sa fiu o sefa aproape perfecta

Relatiile interpersonale sunt deosebit de importante in raporturile de serviciu, mai ales in raporturile sef-colaboratori. Observi ca am inlocuit denumirea de subordonati...

Ce beneficii iti ofera compania?

Interesul companiilor fata de motivarea angajatilor este tot mai mare ajungandu-se chiar la declaratii precum "personalul este cea mai valoroasa resursa"...

Cum esti evaluata?

Banuiesc ca te intrebi de foarte multe ori daca seful tau vede cu adevarat ceea ce faci si daca priveste cu obiectivitate activitatea ta. Oare este atent...

Capcanele "sefiei"

Exista foarte multe cursuri de specializare si traininguri care ne promit pregatirea necesara pentru a fi un bun manager: management general, management de echipa, management de proiect etc.

Ai calitatile unui bun manager?

Pentru a fi un bun manager, indiferent de domeniul in care profesezi, nu este suficient sa iti duci la bun sfarsit sarcinile zilnice si

Politica? Sau politicoasa?

Daca faceti parte din acele femei singure printre barbati in echipa de top management a companiei, cred ca deja v-ati dat seama din titlu cam despre ce este vorba in articolul de astazi! Cat de mult este politica in comportamentul vostru si cat este politete? In general o astfel de femeie ajunge sa fie singura in echipa de top management deoarece a fost recrutata printre primii in acea companie si a avut astfel sansa sa urce in cariera. Sau poate sa fie singura deoarece sunt mai multe HR manageri femei decat barbati. Sau poate sa fie recrutata de seful ei deoarece are potential, este exact ceea ce se doreste si, cu siguranta, nu va fi un real pericol pentru seful existent. Politica companiei este aceeasi pentru toti, femei sau barbati, manageri sau simpli angajati, dar: Este foarte probabil ca noul General Manager, care tocmai ii ia locul expatului, sa fie actualul director de vanzari, care se nimereste a fi fost tocmai salesmanul din zona de protocol si care stia si cel mai bine engleza in vremurile de inceput.Este foarte probabil ca singura femeie care a ramas de la start-up sa faca parte din bord, dar aproape intotdeauna este manager peste o zona nu foarte sensibila; Este foarte probabil ca de ani buni sa nu mai fie angajata nici o femeie in bord, mai ales daca General Managerul este barbat; Este foarte probabil ca bordul sa fie plin de femei, daca "se nimereste" ca directorul general sa fie o femeie care i-a luat locul expatului.Cum este la fel de probabil ca, desi 60-70% din personal este feminin, speranta de cariera este foarte mica si este aproape intotdeauna in directa proportionalitate cu cat esti de politicoasa fata de "politica" firmei.Sunt multe situatiile, din pacate, in care spiritul intreprinzator si libertatea de exprimare, foarte vehiculate in companie de altfel, sa fie nu tocmai bine primite daca vin din partea unei femei: "sunt bune ideile tale, dar nu este momentul sa le punem in practica", "suna foarte interesant, sa aprofundezi ideea si sa vii la mine cu un proiect amanuntit, sa vedem ce putem face", etc. Cate proiecte nu ati inceput si nu au avut finalitate, chiar daca aratau negru pe alb ca sunt eficiente? Cate idei ati avut, v-au fost amanate ca mai apoi sa fie puse in practica, din intamplare, ca fiind ideea altcuiva, de obicei un barbat? Daca recitim randurile anterioare, probabil ca prima impresie este ca traim intr-o lume de business plina de misogini! Nu, in nici un caz: sansele sunt de partea tuturor, dar oare de ce sunt atat de putine femei directori generali sau manageri de top, cand, in toate studiile legate de leadership, femeile au clar aptitudini mult mai puternice de lideri decat barbatii? Doar pentru ca nu au citit studiile astea sau poate pentru ca li se amana proiectele? Cate dintre noi, manageri fiind, nu ne-am simtit singure in sedintele saptamanale printre atatia barbati? Cine sa ne sustina atunci cand voiam sa ni se aprobe un proiect? Cat de politicoasa trebuie sa fii ca sa fii intr-adevar ascultata? Sau cat de mult nu trebuie sa incalci regulile nescrise ale "politicii" companiei astfel incat sa ajungi la un moment dat din key employee, macar un supervisor? Intentia nu este aceea de lamentare, ci de a trage un semnal de alarma! Realitatea este alta decat cea prezentata de colegii nostri in meeting-urile saptamanale la care luam si noi parte, ea fiind aproape intotdeauna aceea rezultata din discutiile lor cand noi nu le mai suntem prin preajma.Si totusi, mai exista o sansa intr-o astfel de lume? Da, cu siguranta! Cu conditia ca liderul sa fie cu adevarat lider, sa fie constient de el, de influenta lui, de caracterul si puterea lui si sa fie perceput de toti ceilalti, femei sau barbati, ca un adevarat suport pentru fiecare. Sa fie perceput ca fiind acolo nu in primul rand pentru a cere de la ei cifre peste cifre, bugete peste bugete, ci ca fiind acolo pentru a-i dezvolta pe ei, pe fiecare in parte, pentru a-si realiza obiectivele! Si pentru a putea sa-i ia locul oricand, femeie sau barbat, fara nici un fel de diferentiere, decat aceea venita din performante.Daca simtiti ca ati incalcat "politica" firmei din care faceti parte si vreti sa schimbati ceva, cautati in piata companiile care sunt conduse de lideri, nu de manageri. Cu siguranta acolo veti avea, in adevaratul sens al cuvantului, parte de o cariera!
Pagina:
12