Motiveaza-ti angajatii!

Pe timp de criza pare imposibil sa-ti motivezi angajatii. Dar banii nu sunt singurii care pot sustine o echipa. O vorba buna, un zambet cald, interesul aratat fata de problemele subalternilor si ascultarea...
Pe timp de criza pare imposibil sa-ti motivezi angajatii. Dar banii nu sunt singurii care pot sustine o echipa. O vorba buna, un zambet cald, interesul aratat fata de problemele subalternilor si ascultarea activa a acestora sunt doar cateva dintre metodele prin care un manager priceput poate sa-si motiveze subordonatii.

Angajatii motivati, spune Alexandra Oana, senior HR consultant la compania de resurse umane VON Consulting din Bucuresti, sunt cei cu adevarat pasionati de ceea ce fac si care depun efort maxim pentru obtinerea rezultatelor dorite la job.

Ea spune ca, pentru a te asigura ca angajatii sunt motivati, trebuie sa ai in vedere atat modalitatile de recompensa materiala, cat si cele "psihologice".
"Companiile pot oferi programe de training menite sa dezvolte abilitatile de comunicare, negociere, prezentare sau chiar sume de bani pentru continuarea studiilor postuniversitare - MBA, cursuri de aprofundare"
, exemplifica Alexandra Oana.

Angajatii, mai spune experta, sunt de asemenea interesati de plata unor asigurari de viata, de sanatate sau abonamente la salile de fitness. "Exista unele companii care au infiintat gradinite si spatii special amenajate pentru copii. Angajatii isi pot indeplini sarcinile in cele mai bune conditii, mai ales ca isi stiu copiii in siguranta", subliniaza Alexandra Oana.

Critica, dar mai si lauda

Daca angajatul tau a facut o boacana, categoric va primi din partea ta un feedback negativ. Insa daca a facut un lucru bun, s-ar putea sa consideri ca asta ii era datoria, eventual una trecuta in fisa postului, motiv pentru care nu-l vei recompensa nici macar cu o bataie pe umar.


Acest tip de comportament este insa daunator organizatiei. Motivul? “Ma cearta cand gresesc o data pe an, dar ca imi fac treaba bine, zilnic, si am rezultate vizibile, nu remarca niciodata!”, spune Alina Vladoschi, agent de marketing in Iasi.

De altfel, directorii de resurse umane cu experienta ii invata pe manageri ca si o simpla lauda, spusa in public, eventual intr-o sedinta, creste foarte mult increderea angajatului. Acesta nu mai este frustrat si va ramane fidel companiei mult timp.

Stai de vorba cu oamenii

Daca te inchizi in biroul tau si zambesti personalului de dupa peretele din sticla, nu inseamna ca esti o sefa draguta. Si chiar daca ii asiguri pe toti ca usa ta este deschisa mereu pentru orice problema, tot nu este de ajuns.
Categoric, foarte multe persoane, unele cu idei foarte bune, nici macar nu vor indrazni sa bata la usa ta, daramite sa o mai si deschida.

De aceea, cel mai indicat ar fi sa-ti faci un program riguros, de discutii cu oamenii. Zece minute pe zi poti sa aloci unui subaltern. Intreaba-l lucruri simple - de exemplu, ce-i place sa faca in timpul liber. In felul acesta, vei avea ocazia sa afli ca patru bilete la Observatorul Astronomic, pentru familia lui, ar insemna un mare semn de apreciere pentru el. Mai ales acum, pe timp de criza, cand stie ca nu prea se mai pot da prime.

Felicitarea care fidelizeaza

Sunt companii in care, de ziua de nastere, angajatii primesc un tort. In felul acesta toata lumea stie ca e prilej de sarbatoare, iar “invinuitul”, vrea, nu vrea, este in centrul atentiei.
E posibil ca tortul trimis de la “resurse umane” sa fie o bucurie pentru angajat, insa ea va fi, categoric, umbrita, de lipsa unui banal “la multi ani”, spus din tot sufletul de seful suprem.

O felicitare personalizata, inmanata chiar de seful companiei, insotita de rostirea unei propozitii din care sa reiasa macar faptul ca seful stie cum il chema pe sarbatorit, poate face minuni.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod