Ce ar trebui să știi despre premenopauză?


Nicio femeie nu așteaptă cu nerăbdare menopauza. Cu toate că unele persoane se gândesc că nu vor mai avea de-a face cu sindromul premenstrual, crampele și toate celelalte situații neplăcute din timpul menstruației, menopauza implică și anumite dificultăți în viața unei femei.
Însă aceasta nu apare peste noapte, are loc într-o perioadă mai lungă de timp, pe parcurs ce corpul se ajustează noilor schimbări. Această perioadă de tranziție se numește premenopauză și vine la pachet cu câteva simptome, care te pot dezorienta, dacă nu știi exact ce se întâmplă cu organismul tău. Iată despre ce este vorba!

Ce simptome apar la premenopauză?

1. Schimbări ale perioadei menstruale


Premenopauza poate începe la diferite vârste. Este posibil să observi semne ale tranziției corpului către menopauză, cum ar fi neregularități ale ciclului menstrual, în jurul vârstei de 40 de ani. Însă unele femei observă aceste schimbă și undeva la 35 de ani. Nivelul de estrogen începe să fluctueze în timpul perimenopauzei, așa că organismul reglează menstruația diferit față de cum erai obișnuită.

2. Apar bufeurile 


Aceasta este una dintre cele mai neplăcute reacții adverse care apar la premenopauză. Oamenii de știință nu știu exact cauza apariției bufeurilor în timpul premenopauzei și, de asemenea, nu apar la toate femeile. Unele femei au bufeuri pentru un an sau doi, pe când altele au bufeuri chiar și timp de 10 ani.

3. Modificări ale somnului


Bufeurile au un impact semnificativ asupra somnului tău.
Însă nu doar bufeurile te pot trezi în timpul nopții. Specialiștii au ajuns la concluzia că există mai multe motive pentru insomnia asociată perimenopauzei. Tulburările de somn pot fi cauzate de factori care afectează femeile chiar de la mijlocul vieții, cum ar fi respirația anormală din timpul somnului, sindromul picioarelor neliniștite, stresul, anxietatea, depresia, bolile cronice dureroase și chiar și unele medicamente.

4. Apariția kilogramelor în plus


Hormonii care duc la apariția perioadei menstruale sunt responsabili și pentru echilibrul greutății tale. Iar când nivelul de hormoni începe să scadă, greutatea începe să crească, iar grăsimea pare a-și găsi locul pe abdomen. Cel mai bun mod de a combate această creștere în greutate este printr-o alimentație sănătoasă, exerciții fizice și evitarea alcoolului și zahărului.

5. Prezența depresiei și schimbărilor de dispoziție


Multe femei fac tranziția către menopauză fără a se confrunta cu depresia, însă altele au raportat schimbări ale dispoziției, stări de depresie, anxietate, stres. Aceste schimbări sunt cauzate, din nou, de scăderea nivelurilor de hormoni. 

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;