10 feluri in care iti poti controla glicemia

Facebook Twitter gplus Comenteaza
10 feluri in care iti poti controla glicemia

Nivelurile inalte ale zaharului din sange sau ale glucozei creeaza niveluri inalte ale insulinei. Tandemul este periculos pentru creier, vasele de sange si restul organismului. Iata zece modalitati prin care iti poti gestiona nivelul zaharului din sange.

 

1. Trebuie sa stii ca amidonul, ca acela din cartofii albi si orez poate ridica glicemia mai mult si mai repede decat zaharul sau bomboanele. Dar orezul nu este de un singur fel. Orezul lunguiet, gatit, la care boabele raman lipite, are un indice glicemic ridicat. Orezul Basmati, la care boabele se separa cand este gatit are un indice glicemic scazut. Orezul brun si pastele fainoase brune nu au un indice glicemic similar cu orezul alb si pastele fainoase albe. De asemenea, este o legenda ca pastele fainoase au un indice glicemic mare si ingrasa. Toate pastele fainoase sunt alimente cu indice glicemic relativ scazut, ajutand la reducerea glicemiei, a poftei de mancare si a tendintei de ingrasare.

2. Mananca leguminoase din belsug. Toate leguminoasele se digera incet, provocand cresteri lente, treptate ale glicemiei, prin urmare, au indici glicemici scazuti, intre 48 si 18. Aici intra diferitele varietati de fasole, nautul, lintea, soia si arahidele, care fac parte din familia leguminoaselor, nu a nucilor.

3. Daca mananci alimente cu indice glicemic ridicat, combina-le cu alimentele cu indice glicemic scazut. Astfel reduci indicele glicemic general al mesei. Combinand fasole cu orez, de exemplu, obtii un indice glicemic intermediar. Cand iei doar o gustare simpla, alege una care are indice glicemic scazut, ca merele, arahidele. Alimentele cu indice glicemic ridicat, cum sunt jeleurile mancate fara nimic altceva, maresc glicemia.

4. Mananca multe legume si nuci. Legumele de salata ca morcovii, rosiile, ceapa, castravetii, salata verde, broccoli, avocado ca si nucile sunt alimente care nu au un impact semnificativ asupra glicemiei. Indicele lor glicemie este practic "zero", spune dr. Jennie Brand-Miller, profesor asociat de nutritie a University of Sidney, Australia. Carnea nu creste glicemia, dar grasimea ei favorizeaza rezistenta la insulina. Este important sa limitam atat consumul de grasimi, cat si pe cel de alimente cu indice glicemic ridicat, ne avertizeaza ea, desi carnea slaba este nutritiva.

5. Limiteaza consumul de alimente procesate, facute cu faina macinata fin, cum ar fi painea, cerealele pentru micul dejun procesate, fursecurile, biscuitii. Acestea au un indice glicemic ridicat, deoarece particulele fine de amidon trec rapid prin tubul digestiv. Multe cereale pentru micul dejun si painea, atat alba, cat si integrala, facuta din faina fin prelucrata, au indici glicemici mai mari decat zaharul de masa, care are indicele glicemic 60-65 (sub 55 se considera un indice glicemic ca fiind scazut, iar peste 70 vorbim despre un indice glicemic ridicat). Painea alba sau integrala are indicele glicemic 70. Cele mai multe cereale reci au indici glicemici ridicati peste 70.

6. Pune otet sau zeama de lamaie in mancare pentru a-i scadea indicele glicemic. Studiile arata ca adaugarea a patru lingurite de otet intr-un sos pentru salata reduce indicele glicemic mediu al mesei cu 30%. Dr. Brand-Miller recomanda sa mancam o salata cu adaos de otet sau zeama de lamaie la felurile de mancare cu indice glicemic ridicat.

7. Mananca frecvent si in cantitati mici. Este mai bine pentru mentinerea glicemiei la o valoare constanta daca mananci mai putin, de sase ori pe zi, decat de trei ori pe zi. Este, de altfel, in conformitate cu evolutia umana. "Organismele noastre au fost proiectate astfel incat sa manance putin si des", spune dr. Benton.

8. Ia neaparat micul dejun. Peste noapte nivelul glucozei scade si trebuie refacut. Memoria si capacitatea de invatare au de suferit daca nu va hraniti creierul la trezire. Unii experti recomanda o combinatie de carbohidrati cu proteine pentru micul dejun, ca de pilda cereale cu lapte smantanit. Evita carbohidratii puri (paine prajita si jeleu), proteinele pure si grasimile animale.

9. Ia acid alfa-lipoic, un supliment care are tendinta sa scada glicemia. Doza recomandata pentru persoanele sanatoase: 50 pana la 60 mg zilnic. Pentru diabetici: 300 pana la 600 mg zilnic.

10. Ia suplimente de crom - 200 micrograme daca nu esti diabetic sau 1000 micrograme daca esti diabetic. In opinia cercetatorului si specialistului in diabet dr. Richard Anderson de la Departamentul American al Agriculturii, cromul tinde sa "normalizeze" glicemia, ridicand-o daca e joasa si coborand-o daca e mare.

Informatiile au fost preluate din cartea "Cum sa-ti pastrezi sanatatea creierului", de Jean Carper, Editura Curtea Veche, Bucuresti 2008.  


Ai nevoie de un sfat?

Intreaba pe

Afla ultimele noutati

Aboneaza-te la newsletter »
 

Comentarii (9)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • radoi catalin pe 15 Feb 2014, 19:47
    glicemie scazuta

    buna seara.de vreo 2 zile am o durere de cap si miam masurat glicemia si am avuto in prima zi 69 apoi azi 64.este un pericol aceasta scadere?durerule de cap este din cauza glicemiei scazute?ce tratament pot lua sau altceva pt a creste glicemia/

    10
    4

  • laci menyhart pe 7 Dec 2013, 13:24
    Glicemie???

    Va rog sa ma lamuriti: am fost operat 2004 cy By- Pass ,inlocure valva mitrala, sint si hipertensiv 150[160]/80[95] ;medicatia::nebilet 5mg 2x1 ,tonolisyn 20 mg 2x1 indapamid 1x1, crestor 10 mg,1x1, diurex 1 la 3 zile trombostop 2 mg 1x 1.5 .masurind zilnic glicemia am de regula; 150 dimineata ,iar curba glicemica 150/210/155.. ,tin un regim alimentar drastic si totus valorile mi se par ridicate .Cu multa stima!!!!

    11
    0

  • ALEX pe 29 Aug 2013, 17:12
    indulcitor cu indice glicemic foarte scazut

    Foarte indicat pentru persoanele cu probleme de glicemie (crescuta) este indulcitorul Xylitol. Acesta este un produs natural obtinut prin fermentarea cocenilor de porumb si are indice glicemic este extrem de scăzut (aproximativ 7), comparativ cu cel al zaharului (care este de aproximativ 70-80) sau al glucozei (care este de 100). Mai are si avantajul ca nu se deosebeste ca gust de zahar, se poate prepara la temperaturi ridicate (fierbere) fara a se deteriora si in plus este si antibacterian (ajuta la mentinerea igienei orale nelasand bacteriile sa se depuna si sa formeze placa dentara)

    11
    2

  • angreea pe 23 Iul 2013, 00:25
    glicemia marita

    acum in urma cu aproape 1 an sotul meu sa dus la doctorul de familie pentru un control de rutina deoarece se simtea cam rau (nu mai vedea iar noaptea nu putea sa doarma pt ca se sufoca).racit nu era ia luat si glicemia cu 2 aparate nici unu nu a masurat la trimis de urgenta la spital.Acolo a avuto 500 daca nu mai mult ia dat sa ia siofor si ameril lea luat cel mult 2 luni plus regim alimentar nu a mai avut nevoie.DAR ASTAJI A AVUTO 300 CE E DE FACUT?

    11
    4

  • valeriu pe 9 Iul 2013, 10:45
    glicemie foarte mare

    Am 50 de ani si am descoperit ca am diabet tip 2 acum 2 ani.Aveam glicemia 370.Dupa tratament a scazut la 140.Nu m-am abtinut de la nimic,exceptand faptul ca am scos sucul din meniu. Dar acum de cateva zile am mereu glicemia peste 200 zilnic [mi-o iau eu zilnic cu glucometru].Nu stiu ce sa mai fac sa nu trec pe insulina.De 2 ani iau dimineata diaprel si la pranz si seara siofor de 1000.Ce sa mai fac?

    31
    8

  • alexandru pe 1 Iul 2013, 13:19
    glicemia marita

    am 25 de ani si azi am fost la spital si mi-sa spus ca am glicemia 166, e vreun pericol? dimineata am baut un nes mai dulce asta sa fie cauza? va rog un raspuns urgent

    57
    22

  • radulescu ionel pe 4 Apr 2013, 14:57
    despre glicemie

    va salut cu cel mai mare respect,am analize :glicemia ser (konelab 20)=, mia iesit:101.ma gindesc ca e cam mare .imi puteti spune va rog daca poate misa ridicat ca in urma cu o zi am scapat la prajitura -crema de zaharar ars si la o prajitura cu cocaturi si pe deasupra gem!...?rar maninc prajituri dar as vrea sa stiu daca sint inclinat spre diabet.MULTUMESC DIN SUFLET ,din Buftea sint am 38 ani,

    29
    8

  • AUGUSTINA DAVID pe 1 Apr 2012, 09:11
    Raspuns pentru Nedelcu

    Exista remedii homeopate si naturiste care regleaza glicemia prin activarea sistemului propriu al organismului. Sunati-ma la 0766298458

    11
    10

  • nedelcu pe 4 Apr 2011, 19:00
    glicemia ridicata

    fac insulina deci sunt diabetic de o luna de zile am 18 ani si de cand am fost depistat de diabet am o durere de cap continua si glicemia ridicata 255-316 ce sa fac sami scada glicemia

    52
    8

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

Dietă: 6 alimente care topesc instant grăsimea. Slăbeşte inteligent!

Liza Minnelli, externată de la dezintoxicare

Primul cuvânt

Dietă: 7 carbohidraţi care te ajută la slăbit. Nu-i ocoli!

Dependent de tutun: Brad Pitt fumează, iar Angelina Jolie luptă cu ameninţarea cancerului

Dietă: 5 motive pentru care te îngraşi la loc. Unde greşeşti?

Amalia Năstase este însărcinată

Roxana Vaşniuc a născut o fetiţă

Andreea Raicu: „Dumnezeu nu a vrut să îmi dea un copil până acum“

Sănătate: Cum să descifrezi poftele alimentare. Ce-ţi spune corpul

Bobbi Kristina a ieșit din comă

Dosar Eva. Povestea modelului care a învins cancerul cu un aliat neaşteptat

Poveste adevărată: "Iubitul meu îmi cere să renunț la prietenii bărbați"

Dietă: De ce nu e bine să mănânci multe dulciuri. Efectele zahărului

Mărioara Zăvoranu a intrat în comă

Mărioara Zăvoranu a murit

Kate Middleton primeşte reducere la spitalul londonez unde va naşte

Sport: 5 exerciţii simple, dar eficiente după mesele de sărbătoare

Ce spune sportul pe care îl practici despre personalitatea ta

Dietă: Meniul pentru o zi care te ajută să nu mai fii balonată

Lygia Alexandrescu, nutriționist: După Paște, înfometarea e cea mai păguboasă alegere

Ibuprofenul administrat în doze mari creşte riscul cardiovascular

Sănătate: Cum să reduci efectele cauzate de intoleranţa la lactoză

Dietă: 5 salate cu care e bine să asociezi mâncarea de Paşte

Dietă: 5 soluţii ca să te pui pe picioare după ce ai mâncat mult

5 probleme de sănătate pe care le poți avea dacă dormi prea mult

Diferenţe culinare. După ce se omoară bulgarii şi ungurii, dar de care nu se ating românii

Studiu. De Paşte, românii consumă de cinci ori mai multe produse tradiţionale decât de obicei

Poveste adevărată. "Soțul meu nu poate să accepte trecutul meu sexual"

Dietă: Cum să mănânci de Paşte ca să nu ai probleme digestive