Uleiul de măsline - Ce beneficii are pentru sănătate

amalia-skelton
Aromat și savuros, uleiul de măsline schimbă imediat gustul salatelor, pastelor sau al peștelui. Descoperă beneficiile pe care le obții dacă îl consumi des.
Dieta mediteraneană are numeroase efecte benefice atât pentru imunitate, cât și pentru remodelarea siluetei. În cadrul acestui meniu, uleiul de măsline ocupă un rol important și ar putea fi secretul longevității, corelat cu un organism puternic și o siluetă armonioasă.
În afară de aroma specială, acest ulei adaugă proprietăți nutritive aparte fiecărei mese care îl include, te ajută să reduci pofta de mâncare și să-ți reconturezi silueta fără să calculezi tot timpul câte calorii ai consumat.

 
Iată care sunt beneficiile consumului de ulei de măsline:

 
1. Protecția inimii

Uleiul de măsline conține grăsimi mononesaturate, care reduc nivelul de colesterol LDL (colesterolul „rău”) și previn depunerea grăsimilor pe pereții arterelor. De asemenea, grăsimile sănătoase din componența uleiului de măsline previn formarea cheagurilor de sânge și protejează inima, reducând riscul de accidente vasculare cerebrale.
Înlocuiește untul sau margarina cu ulei de măsline și îți vei proteja inima, fără să faci sacrificii la capitolul gust. Uleiul de măsline are un gust foarte bun și dacă este consumat doar cu pâine, așa că nu ezita să-l folosești în locul celorlalte grăsimi.

 
2. Neutralizarea radicalilor liberi

Uleiul de măsline coține vitamina E, carotenoizi și compuși fenolici. Această combinație de antioxidanți acționează rapid împotriva radicalilor liberi și previne lezarea vaselor de sânge și apariția cancerului.

 
3. Normalizarea tensiunii arteriale

În afară de grăsimi mononesaturate, uleiul de măsline conține și acizi grași de tip Omega-3, care contribuie la prevenirea hipertensiunii arteriale. Consumă în fiecare zi acest ulei pentru a preveni fluctuațiile tensiunii sau amețelile. Un meniu echilibrat este prima soluție pentru a te simți mai bine.

 
4. Prevenirea depresiei

Potrivit studiilor de specialitate, consumul de ulei de măsline nu aduce doar beneficii de ordin fizic, ci contribuie și la echilibrul la nivel emoțional. Cercetătorii au concluzionat că un consum zilnic de 1 lingură de ulei de măsline reduce gravitatea simptomelor specifice anxietății sau depresiei.
Grăsimile sănătoase nu sunt utile doar pentru a obține silueta pe care ți-o dorești, ci te ajută și să fii mai optimistă și ai o imagine pozitivă despre tine. Stresul, emoțiile sau îngrijorarea te pot afecta și uneori ai impresia că nu ai cum să rezolvi toate problemele care apar. Înainte de a te panica, modifică-ți dieta și vei constata că lucrurile nu sunt atât de grave pe cât par. Combinația adecvată de nutrienți din uleiul de măsline te va ajuta să găsești noi soluții în orice situație și să ai mai multă încredere în forțele tale.

 
5. Reducerea riscului de osteoporoză

Uleiul de măsline are un rol important și în menținerea densității osoase. Consumul zilnic de ulei de măsline la salate sau paste îmbunătățește capacitatea organismului de a prelua calciul din alimentație, contribuind astfel la reducerea riscului de fracturi și prevenind declanșarea osteoporozei. 

 
6. Prevenirea bolii Alzheimer

În componența uleiului de măsline se regăsește antioxidantul numit oleocantal, care are un rol esențial în prevenirea leziunilor cerebrale, stimularea memoriei și a capacității de concentrare până la vârste înaintate. Astfel, un meniu care include ulei de măsline contribuie decisiv la prevenirea bolii Alzheimer.

 
7. Reducerea inflamațiilor

Potrivit specialiștilor, uleiul extravirgin de măsline are un efect similar cu medicamentele utilizate pentru reducerea inflamațiilor. Astfel, este foarte util în dieta persoanelor care suferă de artrită, dar și în cazul afecțiunilor dermatologice.
O lingură de ulei de măsline are același efect asupra procesului inflamator ca și o pastilă de 200mg de ibuprofen. 
Dacă ai probleme cu acneea și cicatricile, consumă cel puțin o dată pe zi ulei de măsline și vei diminua gravitatea leziunilor, precum și semnele lăsate de acnee, care nu sunt deloc ușor de acoperit cu ajutorul machiajului.
Uleiul de măsline are un efect calmant asupra pielii și dacă suferi de psoriazis, rozacee sau dermatită atopică. Reface echilibrul pielii și o protejează împotriva schimbărilor de temperatură.
 
Nu ezita să utilizezi ulei de măsline în rețetele tale favorite. Vei adăuga un gust deosebit, iar tu și cei dragi veți fi protejați de îmbolnăviri și veți avea mai multă energie în fiecare zi.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată