Studiu. De ce ar trebui să mănânci usturoi crud

Studiu. De ce ar trebui să mănânci usturoi crud

Te-ai confruntat în ultima vreme cu tot felul de probleme digestive, de la balonare, constipație sau tranzit intestinal lent?
Este posibil ca microbionul tău intestinal, format din miliarde de bacterii benefice pentru digestie, să fie afectat.

Cercetările efectuate în ultimii ani au arătat că bacteriile benefice care trăiesc în sistemul nostru digestiv, cunoscute drept probiotice, sunt extrem de importante nu doar pentru digestie, ci și pentru întreaga sănătatea a organismului. Oamenii de știință au descoperit că aceste bacterii au un rol major în absorbția nutrienților în intestine, în procesul de digestie, dar și în buna funcționare a sistemului imunitar. Mai mult decât atât, dezechilibrul florei intestinale a fost asociat cu creșterea în greutate sau depresia.

Pentru ca bacteriile "bune" să se mențină la un nivel adecvat, este necesar să incluzi în dieta ta alimente care conțin fibre, precum fructe, legume sau cereale integrale, cunoscute drept prebiotice.

Dar potrivit unui studiu efectuat în 2018 la Universitatea Kings College din Londra, anumite fibre prebiotice din unele alimente sunt mai benefice decât altele. Iar printre acestea se află usturoiul.

Deși nu ar părea o idee prea bună să mănânci usturoi dacă te confrunți cu probleme digestive, specialiștii susțin că acest condiment cu aromă intensă este alegerea potrivită.

Cercetătorii au descoperit că usturoiul conține o cantitate mare de inulină, un tip de carbohidrat nedigerabil cunoscut drept "fibră funcțională" care hrănește bacteriile benefice din sistemul digestiv.
Practic, inulina acționează ca un combustibil pentru ca acele bacterii să-și facă cât mai bine treaba, ceea ce îmbunătățește funcțiile sistemului digestiv.


Potrivit studiului citat de purewow.com, usturoiul stimulează creșterea numărului de bacterii benefice (în special a bifidobacteriilor) din intestine și în același timp previne dezvoltarea bacteriilor nocive care duc la apariția diverselor afecțiuni.

De asemenea, usturoiul conține antioxidanți, are efect antimicrobian și anticancerigen și în același timp ar putea preveni afecțiunile cardiace.

În ceea ce privește efectul său anticancerigen, cercetătorii au descoperit că usturoiul poate reduce riscul apariției anumitor tipuri de cancer. "Diverse studii asupra populației au arătat o asociere între consumul de usturoi și scăderea riscului anumitor tipuri de cancer printre care cancerul de stomac, colon, esofag, pancreas și sân", potrivit specialiștilor Institutului Național de Cancer (NIH) din Statele Unite.

"Efectele protectoare ale usturoiului ar putea proveni din proprietățile sale antibacteriene sau din capacitatea sa de a bloca formarea de substanțe care cauzează apariția cancerului", mai spun specialiștii NIH, potrivit draxe.com.

Un alt efect pozitiv al usturoiului este acela de a reduce hipertensiunea arterială. Un alt studiu publicat în anul 2014 a arătat că extractul de usturoi poate reduce tensiunea arterială în cazul hipertensivilor într-un mod similar medicamentelor pentru hipertensiune.
Cercetătorii susțin că polisulfurile din usturoi determină deschiderea și lărgirea vaselor de sânge, ceea ce reduce tensiunea arterială.

Dar pentru a beneficia de toate efectele pozitive ale usturoiului și de proprietățile sale prebiotice, acesta ar trebui consumat crud, susțin cercetătorii englezi. Prin urmare, include usturoiul crud în rețetele tale, precum în dressinguri pentru salate, în sosuri sau sub formă de mujdei care să însoțească diverse preparate culinare.

Pe de altă parte, nu este recomandat să exagerezi. Echilibrul este cheia succesului în orice, inclusiv în alimentație. Prea mult usturoi ar putea avea efecte secundare nedorite. De asemenea, evită consumul cățeilor de usturoi întregi, așa cum este promovat în diverse diete sau tratamente naturiste care nu au nicio bază științifică.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată