Românii consumă sare în cantităţi industriale. Efectele asupra sănătăţii


75% din sarea pe care o consumăm zilnic este ascunsă în alimentele pe care le cumpărăm de la supermarket. Ce efecte are acest consum exagerat de sare şi cum poţi să-l reduci?
Creşterea numărului de boli cardiovasculare are o mare legătură cu consumul exagerat de sare. Principala cauză de deces în România rămâne cea cardiovasculară, astfel că aproximativ 150.000 de români mor anual de boli cardiovasculare. Adică 60% din totalul deceselor înregistrate. Prin urmare, avertismentul de a reduce consumul de sare dat de Organizaţia Mondială a Sănătăţii trebuie să fie luat în serios, cu atât mai mult cu cât România se află printre locurile fruntaşe.

Potrivit unor statistici, românii consumă de trei ori mai multă sare decât ar fi normal. Cu alte cuvinte, dacă recomandarea zilnică este de 5-6 grame, românii au ajuns să consume peste 12 grame de sare în fiecare zi. Produsele pe care le cumpărăm de la supermarket ascund o cantitate importantă de sare, la care se adaugă cea pe care o punem în mâncarea gătită, dar şi un "topping" de sare la care multe persoane preferă să apeleze după ce au pus mâncarea în farfurie. Astfel că în final cantitatea de sare pe care o consumăm pe parcursul unei zile este mult mai mare decât ar fi normal.

Deoarece sarea de masă conţine sodiu şi clor, atunci când este consumată în cantităţi exagerate determină creşterea tensiunii arteriale. Riscurile la care este expusă inima, dar şi rinichii sunt foarte multe atunci când consumi multă sare.

Alimentele care au o cantitate foarte ridicată de sare sunt mezelurile, brânzeturile, sosuri din comerţ, produsele de tip fast-food, snacks-urile, produsele conservate şi cele de panificaţie. Chiar şi în carnea crudă se găsesc cantităţi mari de clorură de sodiu. Câteva probe, analizate la un laborator din Bucureşti, arată ca într-un kilogram de carne proaspată de curcan există 5 grame de sare, susţin specialiştii citaţi de ProTV.
 

Iată ce efecte are asupra sănătăţii consumul exagerat de sare

  • creşte tensiunea arterială
  • creşte riscul de atac cerebral
  • afectează rinichii
  • măreşte riscul de infarct
  • determină tulburări ale ritmului cardiac.


Cum să reduci consumul de sare?

Un prim lucru pe care îl poţi face este acela de a citi eticheta produselor pe care le cumperi.
Al doilea lucru util care te va ajuta să reduci cantitatea de sare pe care o consumi este acela de a limita consumul produselor procesate industrial şi de a consuma mai mult mâncare gătită în casă. Excesul de sodiu poate să provină şi din monoglutamatul de sodiu, bicarbonatul de sodiu, benzoatul de sodiu, alginatul de sodiu care se regăsesc pe eticheta diverselor produse.

Un alt truc la care poţi să apelezi pentru a nu consuma foarte multă sare este acela de a nu ţine solniţa pe masă pentru a nu fi tentată să adaugi sare în farfurie.

De asemenea, este de preferat să înlocuieşti sarea de masă cu sarea de mare care nu este prelucrată şi reprezintă o alternativă mai sănătoasă.


29 septembrie este Ziua Mondială a Inimii


Sub sloganul „Noi ne-am pus inima la treabă! Tu ce faci?”, Fundaţia Română a Inimii împreună cu Societatea Română de Cardiologie au lansat astăzi Săptămâna Inimii.
Cu acest prilej, Fundaţia Română a Inimii şi Societatea Română de Cardiologie vă invită duminică, 29 septembrie 2013, de Ziua Mondială a Inimii, în Parcul Herăstrău – intrarea Charles de Gaulle:
  • Ora 9:00 – start cros Athletic Cardio Club
  • Ora 10:30 – start Pedalează pentru inima ta! ( traseu: plecarea din Parcul Herăstrău – intrarea Charles de Gaulle, B-dul Kiseleff – Casa Presei Libere şi retur)
  • Ora 10:30 – start competiţii de badminton
  • Între 9:00 şi 13:00- medici specialişti de nutriţie şi boli metabolice vă vor da
  • sfaturi despre OPTimizarea stilului de viaţă.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;