Dr. Oz şi Jamie Oliver prezintă 4 secrete ca să mănânci şi să slăbeşti

Cum poţi să găteşti mai sănătos pentru familia ta? Celebrul bucătar Jamie Oliver a fost invitat în emisiunea The Dr. Oz Show pentru a te învăţa să faci 4 schimbări în alimentaţie ca să mănânci sănătos şi să slăbeşti.

Cum poţi să găteşti mai sănătos pentru familia ta? Celebrul bucătar Jamie Oliver a fost invitat în emisiunea The Dr. Oz Show pentru a te învăţa să faci 4 schimbări în alimentaţie ca să mănânci sănătos şi să slăbeşti.

 

Vrei să mănânci sănătos, dar nu ştii cu ce schimbări să începi? Cred că ţi-ai dat seama deja că este destul de dificil să scapi de anumite obiceiuri alimentare cu care ai fost crescută. Dar, uneori modul de a găti pe care l-ai învăţat de la părinţi nu este neapărat şi cel mai sănătos. Astfel, că pentru a face schimbări în regimul alimentar al familiei tale şi să-i determini pe toţi să mănânce mai sănătos trebuie să începi cu paşi mici, dar siguri.

Iată care sunt cele mai importante schimbări pe care trebuie să le faci, după cum recomandă Jamie Oliver:

1. Nu mai arunca banii pe dressing-urile din comerţ

Este mult mai uşor şi mai sigur să faci acasă sosurile pentru salate. Evită să cumperi acele dressing-uri ambalate din comerţ, deoarece acestea conţin aditivi, dar şi o cantitate exagerată de sare şi zahăr. Este foarte simplu să prepari acasă un dressing, amestecând ulei de măsline, zeamă de lămâie şi sare de mare.

Trucuri folosite de Jamie în bucătărie:

  • ca să scurgi salata de apă, pune frunzele într-un prosop de bucătărie curat şi scutură-l bine în toate părţile. Astfel, frunzele se vor scurge bine de apă şi le vei putea folosi imediat pentru o salată proaspătă.

 

  • ca să faci un dressing cremos, amestecă 3 linguri cu ulei de măsline cu 1 lingură cu oţet balsamic, sare, piper, chilli (opţional) şi o lingură cu iaurt şi puţin muştar. Astfel, vei obţine un dressing cu mult mai puţine calorii şi grăsimi. De exemplu, 2 linguri cu sos din comerţ poate conţin 150 de calorii şi 16 de grame de grăsimi, în vreme ce aceeaşi cantitate din sosul recomandat de Jamie Oliver are doar 43 de calorii şi 4 grame de grăsimi.

 

  • foloseşte şi un avocado bine copt pe care să-l pisezi şi să-l amesteci cu oţet, puţin ulei şi condimente.



2. Cumpără doar legume de sezon!

Atunci când legumele de sezon ţi se par plictisitoare, mai ales în lunile reci când avem mai multe rădăcinoase poţi să găseşti mai multe modalităţi de a le găti, dar nu uita să le consumi şi în stare crude în diverse amestecuri de salate. Jamie Oliver recomandă prepararea acestor legume de sezon la cuptor, la aburi, pe grătar sau călite rapid într-un wok.

De asemenea, nu uita că sfecla roşie, morcovii, rădăcina de pătrunjel sau alte rădăcinoase sunt foarte gustoase în stare crudă şi le poţi felia subţire şi rapid cu ajutorul unui curăţitor de legume. Foloseşte-le în salate colorate, alături de o mâncare gătită cât mai simplu.

De asemenea, atât Dr. Oz cât şi Jamie Oliver au fost de acord asupra beneficiilor pe care le aduc legumele congelate. Spre deosebire de legumele pe care le găseşti pe rafturile supermarketurilor, variantele congelate au o valoare nutriţională mult mai mare. Acestea sunt congelate la doar câteva ore după ce au fost culese, astfel că vitaminele şi mineralele sunt aproape intacte. 

 

3. Foloseşte wok-ul în loc să prăjeşti alimentele în mult ulei!

Ca să prepari o masa rapidă, dar mult mai sănătoasă decât prăjelile de la fast-food poţi să feliezi toate ingredientele şi să le căleşti puţin la wok. Cu cât vei felia mai subţire legumele, dar şi carnea, cu atât vei prepara mai repede mâncarea.

Iată o mâncare rapidă pe care a preparat-o Jamie Oliver în platoul emisuunii The Dr. Oz Show:

  • pune puţin ulei într-o tigaie cu pereţi înalţi, felii de usturoi, ghimbir, condimente şi fâşii subţiri de piept de pui.
    Se călesc rapid. Între timp se fierb câteva rădăcinoase împreună cu un pumn de spaghete, după care se încorporează în amestecul din tigaie. Se mai lasă puţin pe foc, după care se aşază pe farfurie şi se ornează cu pătrunjel verde din belşug.



4. Obişnuieşte-te să faci sandvişuri sănătoase!

Renunţă la ideea de a face sandvişuri cu multă pâine, mezeluri, brânză, margarină, pateu şi unt. Încearcă să foloseşti ingrediente sănătoase şi să le ai la îndemână atunci când ştii că vei avea un program încărcat. Iată care este reţeta preferată a lui Jamie Oliver şi pe care o recomandă tuturor ca înlocuitor pentru sandvişurile clasice:

  • foloseşte fileuri de macrou gătite pe grătar în loc de mezeluri sau alte tipuri de carne;
  • foloseşte lipiile din făină integrală în locul chiflelor din făină albă;
  • ca să prepari sandvişul, pune bucata de macrou, puţin iaurt, sare, piper, frunze de pătrunjel, legume proaspete feliate, sos iute şi avocado. 

 

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată