Dr. Oz: 4 lucruri pe care trebuie să le ştii despre dieta fără gluten

Dieta fără gluten devine tot mai răspândită. Celebrul Dr. Oz nu recomandă această dietă persoanelor care nu au intoleranţă la gluten. Află de ce nu te ajută ea!
În afară de persoanele care suferă de boala celiacă, Dr. Oz nu recomandă femeilor sănătoase să excludă total din alimentaţie lor alimentele care conţin gluten. Intoleranţa la gluten se manifestă prin: dureri abdominale, balonare, episoade periodice de diaree, dureri articulare, crampe musculare, răni în cavitatea bucală, furnicături la nivelul picioarelor şi dermatită herpetiformă (vezicule cu lichid care se manifestă cu mâncărimi). Dacă organismul tău reacţionează în acest fel de câte ori consumi gluten atunci suferi de boala celiacă şi poţi să ameliorezi simptomele doar dacă excluzi aceste produse din alimentaţia ta.

Acest lucru împiedică absorbţia efcicientă a substanţelor nutritive şi perturbă buna funcţionare a sistemului digestiv.
Glutenul este o proteină care se găseşte în grâu, secară, orz, dar se poate ascunde şi în produse precum brânza cu mucegai albastru, sosul de soia, cafeaua cu diverse arome, bere sau orice produse de panificaţie. Această afecţiune este tot mai frecvent întâlnită, de aceea este bine să-ţi analizez puţin simptomele pentru a depista dacă ai probleme cu glutenul.

În cazul în care consumi de o viaţă produse cu gluten şi nu ai remarcat simptomele supărătoare enumerate mai sus, Dr.
Oz nu recomandă excluderea totală a acestora din regimul tău alimentar.

Iată de ce nu este bine să renunţi la gluten şi să consumi produsele din comerţ etichetate ca fiind fără gluten:

1.Dieta fără gluten este bogată în grăsimi şi săracă în fibre.

2.Studiile arată că dieta fără gluten produce un deficit de fier, folaţi, vitamina B3, vitamina B1, calciu, vitamina B12, fosfor şi zinc.

3.Produsele din comerţ etichetate fără gluten te pot îngrăşa, deoarece conţin multe calorii, zahăr şi grăsimi.
Producătorii înlocuiesc glutenul din ele cu diverse uleiuri, unt sau ouă, rezultând un produs în multe cazuri hipercaloric.

4.Fără fibrele care se regăsesc în produsele cu gluten vei fi tentată să mănânci mai mult, deoarece senzaţia de saţietate nu va mai fi una de durată.


Dacă medicul ţi-a recomandat evitarea alimentelor cu gluten, iată câteva sfaturi utile ca să faci alegerile cele mai bune:


  • Nu te baza pe produsele procesate şi etichetate ca fiind fără gluten.
    Alege alimente simple şi care nu conţin în mod natural gluten, cum ar fi fasolea boabe, seminţele, nucile, ouăle, carnea slabă, peştele, fructe, legume şi lactate în cantităţi normale.
  • Nu evita toate cerealele integrale, ci doar pe cele care au gluten. În schimb, este recomandat să incluzi zilnic în dieta ta alte cereale care nu au gluten şi asigură un aport însemnat de fibre: mei, quinoa, amarant, hrişcă.
  • Ia multivitamine, deoarece dieta fără gluten te predispune la anumite carenţe nutriţionale.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată