De ce îți plac unele alimente și altele nu. Motivul preferințelor alimentare

De ce îți plac unele alimente și altele nu. Motivul preferințelor alimentare

Îmi plac florile, câinii și pisicile. Îmi place să fiu la curent cu toate noutățile din modă. Cel mai mult îmi place să scriu despre modă, frumusețe și vedete.
Îmi plac florile, câinii și pisicile. Îmi place să fiu la curent cu toate noutățile din modă. Cel mai mult îmi place să scriu despre modă, frumusețe și vedete.
Fiecare persoană are propriile preferințe alimentare. În timp ce unii oameni adoră dulciurile, alții iubesc gustul sărat și alimentele care au mai multă sare.
Dar care este motivul pentru care apar astfel de preferințe și ce le determină? Răspunsul la această întrebare este deosebit de util pentru părinții care încearcă să-și convingă copiii să mănânce alimente sănătoase.

De asemenea, este util și pentru oamenii care vor să adopte un stil de viață sănătos și să includă în dietă alimente benefice cât mai variate pe care nu le preferă de obicei.

Iată ce ar trebui să știi despre preferințele alimentare:

Toți oamenii se nasc cu anumite preferințe alimentare


Totul pleacă de la biologia fundamentală. "Ne naștem cu o preferință pentru gustul dulce", declară pentru wellandgood.com medicul David A. Levitsky, profesor de nutriție și psihologie la Universitatea Cornell din Statele Unite. Specialistul spune că pasiunea pentru gustul dulce ne ajută să recunoaștem laptele matern.
La câteva luni după naștere, se dezvoltă apetitul pentru alimente sărate. Experții consideră că această preferință apare pentru că alimentele sărate conțin nutrienți esențaili precum potasiu și sodiu.

De asemenea, ne naștem cu o aversiune față de gustul amar. "Există câteva elemente genetice care determină preferințele pentru unele gusturi, dar în mare parte acestea definesc reacția de aversiune față de gustul amar", spune David A. Levitsky. "Gustul amar semnalează adesea prezența unor substanțe periculoase. Acest lucru îi împiedică pe copii să mănânce lucruri periculoase din mediu", spune specialistul.

Preferințele pentru unele gusturi apar încă din perioada intrauterină


Individual, preferințele pentru anumite gusturi sau arome apar cât încă suntem în uter. "Câteva studii au demonstrat că mâncărurile cu o aromă puternică consumate de mamă pot afecta preferințele alimentare ale copilului aflat în uter", spune medicul.
De exemplu, dacă mama consumă alimente precum usturoi sau anason când este însărcinată, fetusul este expus la aceste arome prin intermediul lichidului amniotic, ceea ce îi poate schimba reacția la ele după ce se naște.

Textura alimentelor este importantă


Oamenii pot avea preferințe și pentru anumite texturi. Alimentele care conțin grăsime, de exemplu, sunt preferate și pentru caracteristici precum miros, gust, textură sau palpabilitate. Sunt unele texturi pe care le preferă majoritatea oamenilor, de exemplu preferința pentru alimente crocante în locul celor cu textură elastică.
Astfel de preferințe pentru textură afectează ulterior ce alimente be plac.

Putem învăța în timp să ne placă anumite alimente


Prin urmare, cu toții ne naștem cu o preferință pentru alimente dulci și repulsie pentru cele amare. Și în funcție de ceea ce au mâncat mamele în timpul sarcinii, putem avea o predispoziție pentru alte gusturi și arome. Dar toate acestea nu sunt fixe pentru tot restul vieții.

"Când suntem copii avem un nivel redus de acceptare pentru alimente, în special alimente noi. Pe măsură ce înaintăm în vârstă, devenim tot mai curioși și încercăm alimente noi, iar unele dintre ele ne plac", spune Dr. Levitsky. Dar asta nu se întâmplă pentru că ni se schimbă papilele gustative, fenomen ce apare după vârsta de 45 de ani. Se întâmplă datorită expunerii la acel aliment nou.

"Te poți 'antrena' să accepți alimente care nu îți sunt nefamiliare", spune Dr.
Levitsky. Acest proces de antrenare înseamnă, de fapt, să mănânci acel aliment până ajunge să-ți placă.

În cadrul unui studiu s-a descoperit că în general copiii au nevoie să mănânce un aliment de aproximativ 15 ori ca să le placă. Un alt studiu a descoperit că adăugarea zahărului pe broccoli sau conopidă îi determină pe copii să le mănânce. Iar după ce au mâncat de șase ori broccoli cu zahăr, a început să le placă să mănânce broccoli simplu.

Bineînțeles, nu ar trebui să te forțezi să mănânci ceva ce detești. Dar dacă eviți de mult timp unele alimente pe care le detestai în copilărie, merită să le încerci iar. E foarte posibil să-ți placă.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată