Antioxidanţii: Ce sunt, la ce folosesc şi în ce alimente îi găsim

Auzi peste tot despre cât de buni sunt antioxidanţii pentru sănătatea şi frumuseţea ta. Însă, ştii mai exact ce sunt aceste substanţe, la ce folosesc şi în ce alimente îi găseşti?
Ce sunt antioxidanţii?

Un antioxidant este orice vitamină, mineral sau nutrient care are rolul de a proteja şi de a repara celulele corpului, astfel încât să nu fie afectate de efectul nociv al radicalilor liberi. Aceşti radicali liberi sunt prezenţi în corpul nostru în mod firesc şi contribuie la distrugerea şi eliminarea bacteriilor şi viruşilor care atacă organismul. Însă, atunci când ajung în concentraţii prea mari (din cauza poluării, a alimentelor nesănătoase sau a fumului de ţigară inspirat) devin dăunători. Aici, intervin antioxidanţii.


La ce folosesc antioxidanţii?

Cel mai important beneficiu al antioxidanţilor constă în faptul că neutralizează acţiunea nocivă a radicalilor liberi, care, în timp, provoacă degenerarea celulelor şi astfel corpul este expus bolilor grave. Radicalii liberi pot cauza cancer, boli cardiovasculare, îmbătrânirea prematură şi alte afecţiuni cronice.

Numeroase studii efectuate până în prezent arată că antioxidanţii reduc riscul de cancer şi boli de inimă. Dintre antioxidanţi, vitaminele E, C, zincul şi betacarotenul sunt recunoscute pentru efectul protector pe care îl au asupra ochilor, prevenind apariţia bolilor grave.

Specialiştii susţin că este de preferat să consumi fructe şi legume proaspete pentru a asigura necesarul de antioxidanţi, în defavoarea suplimentelor vitaminice.



În ce alimete găsim antioxidanţii?

Antioxidanţii există sub cea mai pură formă în fructe, legume, cereale, nuci, aflăm de la medicul nutriţionist Lygia Alexandrescu. Printre cei mai importanţi antioxidanţi pentru organism se numără betacarotenul, vitamina C, vitamina E, zincul şi seleniul. Iată în ce alimente le găseşti!

Betacarotenul îl găseşti în spanac, cartofi dulci, roşii, caise, sparanghel, sfeclă, broccoli, pepene galben, morcovi, mango, piersici, grepfrut roz, dovleac.

Vitamina C o găseşti în ardei, pătrunjel, citrice, măceşe, cătină, căpşuni, broccoli, varză de Bruxelles, pepene galben, conopidă, grepfrut, nectarine, papaya.

Vitamina E o găseşti în broccoli, morcovi, ardei roşu, spanac, nuci, seminţe de floarea-soarelui.

Zincul îi găseşti în stridii, carne roşie, carne de pasăre, fasole boabe, nuci, fructe de mare, cereale integrale, lactate.

Seleniul îl găseşti în nucile braziliene, ton, carne de vită, carne de pasăre şi cereale integrale.


Reţine că şi ceaiul verde conţine polifenol, un antioxidant care este de 100 de ori mai puternic decât vitamina C şi are efect anticancerigen. Consumă-l zlinic în cantităţi moderate!
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată