9 reguli de nutriţie pentru a-ţi păstra sănătatea organismului

Nu mai ştim ce să mâncăm ca să ne menţinem o sănătate optimă? Părintele detoxifierii intestinale, dr. Bernard Jensen te invaţă nouă reguli de bază în nutriţie ca să fereşti de boli.
Organismul tău are nevoie de diverşi nutrienţi pe care îi absoarbe din alimentele simple. Astfel că, un principiu de bază constă în optarea pentru un regim alimentar variat şi cât mai simplu cu putinţă. De asemenea, este recomandat să consumi fructele şi legumele în sezonul lor, alegându-le cel mai des pe cele care cresc la noi în ţară.

Aceste câteva principii te vor ajuta să mănânci cât mai simplu, însă dr. Bernard Jensen vine cu alte nouă reguli de nutriţie care te vor ajuta să ai o sănătate optimă:

1. Regula alimentelor naturale

Consumul alimentelor integrale într-o combinaţie cât mai simplă este cel mai bun mod de a te alimenta.
Alege de fiecare dată alimentele integrale, nerafinate şi neprocesate.


2. Regula proporţiei

Ca să-ţi faci o idee de ce înseamnă să mănânci cumpătat, dr. Jensen ne spune că zilnic trebuie să consumăm 6 legume, 2 fructe, un amidon şi o proteină. Consumul alimentelor în proporţii adecvate este esenţial pentru a ne păstra sănătatea.


3. Regula echilibrului acido-alcalin


Dieta noastră trebuie să fie în proporţie de 80% alcalină şi 20% acidă. Ca să ştii cum să faci diferenţa între aceste două categorii şi să ştii pe care să le mănânci într-o cantitate mai mare, dr.
Bernard Jensen susţine că fructele şi legumele sunt alcaline, în vreme amidonul şi proteinele sunt acide.


4. Regula varietăţii

Meniul tău trebuie să fie unul diversificat, astfel încât în fiecare zi trebuie să consumi legume, fructe, amidon şi proteine diferite.


5. Regula alimentelor crude

Fructele, legumele şi verdeţurile consumate în stare crudă au cea mai mare valoare nutriţională, deoarece furnizează vitamine, minerale şi enzime vii. Potrivit medicului Bernard Jensen, alimentaţia noastră zilnică trebuie să fie compusă din 60% crudităţi şi 40% alimente gătite cât mai simplu.


6.
Regula remediilor naturale


Atunci când te alimentezi adecvat, corpul are capacitatea de a se reface şi a regenera ţesuturile, astfel încât riscul de a te îmbolnăvi este unul mult diminuat.


7. Regula moderaţiei

Dacă mănânci cumpătat şi diversificat, corpul primeşte o varietate de nutrienţi esenţiali pentru buna lui funcţionare. Atunci când te limitezi la consumul exagerat al unui singur aliment pot să apară deficienţele nutriţionale care pregătesc terenul pentru diverse boli.


8. Regula deficienţelor nutriţionale


Orice afecţiune este asociată cu un anumit tip de deficienţă nutriţională, avertizează specialistul care subliniază cât de importantă este alimentaţia echilibrată pentru corpul nostru.



9. Regula combinării alimentelor

Dr. Bernard Jensen nu recomandă asocierea anumitor alimente bogate în amidon cu unele proteine. De exemplu, nu trebuie consumate împreună carnea, cartofii şi ouăle. Iar, pepenele roşu nu se consumă în combinaţie cu niciun alt fruct sau legumă. Una dintre combinaţiile recomandate de specialist este asocierea laptelui cu fulgii de ovăz sau cu mei.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată