De ce să faci zilnic genuflexiuni? 5 motive

Chiar dacă nu ai timp să faci alte exerciții, trebuie să recunoști că genuflexiunile se pot face oriunde și fără să ai nevoie de alte accesorii. Vezi de ce e bine să faci zilnic genuflexiuni!
Poate nu ai timp să mergi la sală sau să alergi în parc, însă pentru a face zilnic câteva genuflexiuni nu trebuie să-ți dai programul peste cap. Genuflexiunile se numără printre acele exerciții care aduc o mulțime de beneficii pentru corp și pe care le vei regăsi în orice antrenament, sub o formă sau alta. Alături de flotări și abdomene, genuflexiunile sunt importante pentru a lucra musculatura corpului, iar prin integrarea lor în programul tău zilnic vei constata în scurtă vreme că rezistența ta va crește. 

Chiar dacă la început va fi greu să faci mai multe genuflexiuni și vei simți puternic febra musculară nu trebuie să te dai bătută, ci să te gândești că făcând acest exercițiu ai lucrat mușchi pe care nu i-ai mai simțit demult. În timp, picioarele se tonifiază și vei avea mult mai multă forță și flexibilitate ca să cobori posteriorul mai jos în timpul exercițiului. 

Iată câteva dintre cele mai importante beneficii pe care le vei simți pe propria piele dacă faci zilnic genuflexiuni:


1. Picioare mai puternice și tonifiate

Genuflexunile te ajută să lucrezi toți mușchii de la picioare, astfel că în timp vei simți că ai rezistență crescută și îți simți picioarele mult mai puternice. De asemenea, efectuând cu regularitate această mișcare vei crește flexibilitatea mușchilor de la nivelul șoldurilor.
După ce ai constatat efectele acestui exercițiu și îl faci cu regularitate, poți să variezi antrenamentul și să adaugi câteva greutăți.


2. Exerciții genuflexiuni: Sculptează picioarele și posteriorul

Genuflexiunile efectuate cu regularitate modelează foarte frumos picioarele și posteriorul. Această mișcare este baza oricărui antrenament care are ca țintă tonifierea musculaturii de la nivelul picioarelor și a feselor, astfel că dacă o faci cu regularitate rezultatele încep să apară destul de repede.
Nu-ți fie teamă să faci genufexiuni cu greutăți, însă este de preferat să ceri părerea unui antrenor ca să le efectuezi corect sau să participi la diverse antrenamente de grup până înveți mișcările de bază, astfel încât să nu te accidentezi.


3. Îmbunătățesc mobilitatea la nivelul șoldurilor și a gleznelor

Genuflexiunile simple au un efect benefic pentru șolduri și glezne, deoarece această mișcare are capacitatea de a diminua durerile de la nivelul spatelui și a genunchilor atunci când este făcută corect.


4. Exerciții genuflexiuni: Întăresc și tonifiază musculatura abdominală

Atunci când adaugi greutățile în antrenamentul tău și faci genuflexiuni cu regularitate, musculatura abdominală lucrează intens. Abdomenul trebuie să fie încordat pe toată durata exercițiului pentru o stabilitate mai bună.


5. Îmbunătățesc postura corpului

În timpul genuflexiunilor vei lucra și partea superioară a trunchiului care are rolul a stabiliza mișcările pe care le faci. Astfel, musculatura spatelui de întărește și postura corpului se îmbunătățește. 


Cum să faci corect genuflexiunile


Picioarele trebuie să fie depărtate, astfel încât ele vor depăşi puţin linia şoldurilor. Degetele picioarelor trebuie să fie îndreptate puţin înspre exterior.
În timp ce faci exerciţiul, păstrează spatele perfect drept şi abdomenul încordat.
Trage umerii în spate şi ridică pieptul. Astfel, spatele tău se va curba doar cât este normal pentru a proteja coloana vertebrală.

Un alt lucru de care să ţii cont este acela că nu trebuie să te uiţi niciodată la picioare! Privirea trebuie să fie în oglindă (iar dacă nu eşti la sală atunci te vei uita înainte, ţinând capul drept).

Toată greutatea ta trebuie să o simţi în călcâie, care nu se ridică deloc de la sol în timpul exerciţiului. Un lucru extrem de important: când te laşi în jos, fundul se duce cât mai înapoi, iar spatele rămâne drept! Nu te lăsa cu trunchiul în faţă!
 
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod