Ce se întâmplă în corp când te antrenezi prea mult


Atunci când te antrenezi prea mult ajungi să-ți afectezi bunăstarea fizică și emoțională. De fapt, programele riguroase de antrenament pot împiedica performanțele atletice, pot crește riscul de rănire în timpul exercițiilor și, de asemenea, pot suprima sistemul imunitar. Antrenamentele devin excesive atunci când intensitatea, durata sau frecvența lor interferează cu odihna și recuperarea adecvată între antrenamente. Iată ce se întâmplă atunci când te antrenezi prea mult!

Ce schimbări au loc în corpul tău când te antrenezi prea mult?


1. Modificări hormonale


Secreția de hormoni este influențată de antrenamentele în exces. Atleții de performanță, care fac mai multe ore de cardio în fiecare zi, pot prezenta o secreție crescută de cortizol, un hormon asociat cu stresul și creșterea în greutate. În plus, suprasolicitarea îți poate suprima apetitul prin creșterea secreției a doi hormoni, cunoscuți sub numele de epinefrină și norepinefrină. Iar consumul inadecvat de calorii din timpul programelor dificile de antrenament poate reduce rata de recuperare și poate intensifica simptomele.

2. Modificări ale sistemului imunitar


Exercițiile în exces îți pot suprima sistemul imunitar. Cât timp corpul tău se luptă cu oboseala și recuperarea inadecvată a mușchilor, energia rezervată funcționării corecte a sistemului imunitar este redirecționată pentru repararea mușchilor și oaselor. În plus, exercițiile efectuate atunci când ești bolnav pot prelungi timpul de recuperare și te împiedică să te antrenezi la nivelul normal.

3. Modificări ale ritmului cardiac


O valoare ridicată a ritmului cardiac indică suprasolicitarea organismului.
De exemplu, un ritm cardiac susținut de 80 de bătăi pe minut atunci când ritmul cardiac obișnuit este de 65 de bătăi pe minut reprezintă o frecvență cardiacă ridicată. În plus, exercițiile prea solicitante pot crește timpul necesar pentru ca ritmul cardiac să revină la o rată normală. Prin urmare, ar trebui să înregistrezi ritmul cardiac pe tot parcursul exercițiilor și să observi dacă acesta își revine la normal ulterior.

4. Modificări musculare și ale oaselor


Mușchii și oasele sunt supuse leziunilor microscopice în timpul exercițiilor și necesită între 24 și 48 de ore de odihnă între antrenamente pentru o recuperare adecvată.
Atunci când renunți frecvent la perioadele adecvate de odihnă, îți reduci puterea și ți se poate părea că exercițiile ușoare sunt foarte dificile. Încercarea de a face exerciții într-o stare slăbită poate duce la ruperi musculare.

Ar trebui să începi un program de antrenament cu una sau două sesiuni săptămânale și să mărești frecvența pe măsură ce te obișnuiești cu exercițiile fizice regulate.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;