5 obiceiuri proaste pe care le ai la micul dejun şi te îngraşă

Alimentele dulci şi sucurile consumate la prima masă din zi pot să-ţi distrugă silueta şi sănătatea, avertizează specialiştii.
Alegerile pe care le faci la micul dejun au un impact semnificativ asupra nivelului tău de energie şi asupra sănătăţii în general. Numeroase studii au demonstrat importanţa acestei mese, iar persoanele care sar peste ea sunt predispuse la îngrăşat, boli de inimă şi un nivel scăzut de energie pe parcursul zilei.

Ca să faci cele mai bune alegeri trebuie să eviţi alimentele procesate din comerţ şi în special produsele pentru micul dejun care au o cantitate exagerată de zahăr rafinat, cum ar fi cerealele cu ciocolată sau alte sortimente dulci. În schimb, proteinele de calitate şi carbohidraţii complecşi sunt printre cele mai bune opţiuni. Astfel că un iaurt simplu, amestecat cu cereale integrale, nuci crude şi câteva felii de banană poate să fie o variantă de mic dejun sănătos care îţi va conferi energie.

Iată care sunt cele mai proaste obiceiuri pe care trebuie să le eviţi la micul dejun, deoarece îţi pun în pericol silueta şi sănătatea:


1. Îţi place să mănânci ceva dulce la micul dejun


Acest obicei de a opta pentru alimente dulci la micul dejun poate să-ţi distrugă silueta, dar şi sănătatea pe termen lung. Astfel, clătitele, vafele, brioşele sau alte dulciuri nu sunt potrivite pentru micul dejun.

Un studiu apărut în publicaţia Public Health Nutrition arată că tinerii care obişnuiesc să sară peste micul dejun sau optează pentru alimente dulci la prima masă a zilei au un risc mult mai ridicat de a dezvolta afecţiuni grave pe viitor.
De asemenea, se vor confrunta cu diverse tulburări metabolice şi un risc extrem de mare de îngăşare. "Rezultatele noastre, precum şi ale altor studii desfăşurate arată că alegerile dulci făcute la micul dejun au un efect negativ asupra glicemiei şi a modului în care este reglată în corp", explică experţii care au realizat studiul.

În schimb, potrivit cercetărilor, persoanele care aleg la micul dejun cerealele integrale au un risc mult mai mic de a suferi de obezitate şi de boli cardiovasculare.


2. Îţi place să bei suc de portocale


Sortimentele cumpărate ies din discuţie, deoarece conţin fie zahăr rafinat, fie îndulcitori artificiali. De asemenea, atunci când bei un pahar mare de suc de portocale este o cantitate prea mare de fructoză pentru organism. Ca să faci o comparaţie, gândeşte-te că o doză normală de suc ar fi cât storci dintr-o portocală. În loc de paharul mare cu suc de portocale, specialiştii îţi recomandă să bei un pahar mare cu apă şi să mănânci o portocală. Astfel, pe lângă vitaminele şi mineralele din zeama de portocală vei asigura organismului şi o cantitate însemnată de fibre care se regăsesc în pulpă şi pieliţă.


3. Bei cafea cu zahăr, frişcă, siropuri


Nu trebuie să renunţi la cafeaua de dimineaţă chiar dacă ţi-ai propus să mănânci mai sănătos. Însă, trebuie să reţii că o ceaşcă de cafea simplă este cea care îţi va furniza energia necesară, nicidecum acele sortimente cu siropuri, zahăr şi frişcă/spumă.
De asemenea, cafeaua nu înlocuieşte orele de somn pe care le-ai ratat, aşadar nu te ajută să bei toată ziua cafea ca să rezişti mai bine. Limitează-te la 1-2 ceşti de cafea simplă pe zi.


4. Faci excese culinare la micul dejun


Proteinele, fructele, legumele, cerealele integrale sunt toate opţiuni bune pentru micul dejun, însă nu trebuie să exagerezi cu cantităţile pe care le consumi. Limitează-te la câte o porţie din ele. Foloseşte aceste trucuri care te ajută să determini ce înseamnă o porţie.



5. Nu mănânci acasă şi eşti tentată să alegi alimente nesănătoase


Alunele prăjite de la automatele cu mâncare şi băuturi pot să fie mai sănătoase decât pateurile sau alte produse de panificaţie. Chiar dacă au un conţinut ridicat de găsimi şi calorii, măcar aduc proteine şi fibre organismului şi îţi vor ţine mai mult timp de foame decât gogoşile sau pateurile, susţin specialiştii în nutriţie. Dar cea mai bună soluţie ar fi să mergi la cel mai apropiat magazin şi să cumperi un iaurt simplu, un fruct şi o pungă de nuci/seminţe crude.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată