4 idei de afaceri care îți aduc bani imediat

Mii de site-uri pretind că te pot ajuta să faci bani rapid sau că te învață trucuri care îți aduc bani imediat. Mulți dintre noi nu știu de unde să înceapă sau dacă sfaturile pe care le găsesc pe internet chiar spun adevărul. Cu toate acestea, iată câteva idei de afaceri care îți aduc bani imediat!

Cum să devii milionar până la vârsta de 30 de ani

Cine nu și-ar dori să devină milionar până la vârsta de 30 de ani? Cu toate că pare mai mult o fantezie, există câțiva pași care te ajută să transformi un vis în realitate. Iată care sunt aceștia!

Olla a primit titlul de Furnizor al Casei Regale a Romaniei

Majestatea Sa Regele Mihai I al Romaniei a numit ieri, 11 decembrie 2015, compania Olla Floral Art Furnizor al Casei Regale a Romaniei, in cadrul unei ceremonii desfasurate la Palatul Elisabeta.

Interviu cu Raluca Mohora: "Nu sunt omul compromisurilor"

Raluca Mohora a înfiinţat în anul 2003 agenţia de PR şi media Tonic Advertising. Află care sunt paşii spre succes în domeniul relaţiilor publice!

5 idei de afaceri pentru o femeie tânără. Metode pentru a deveni independentă

Din ce in ce mai multe femei tinere îşi deschid propriile afaceri, atât din dorinţa de a avea caştiguri frumuşele, cât şi din dorinţa de a nu depinde de un şef enervant şi de un salariu mai mult sau mai puţin motivant.

Horoscop: Câţi bani vei avea în funcţie de cifra destinului

Visezi să ai bani mulţi? Numărul destinului îţi dezvăluie ce şanse ai să devii bogată. Află cum îţi influenţează numărul destinului norocul.

Horoscop: Cum stai cu banii în luna aprilie

Luna care stă să înceapă îţi va aduce aduce mai mulţi bani decât martie? Astrele îţi dezvăluie răspunsul.

Primeste provocarea: afacerea ta in publicitate

Unul dintre domeniile cele mai profitabile si care in Romania a prins amploare o data cu intrarea pe piata a marilor companii multinationale este publicitatea. In publicitate se creeaza produse vedeta, utilizatori fideli si profesionisti non-conformisti. Acest domeniu aflat in dezvoltare tinde sa devina o afacere din ce in ce mai buna pentru persoanele pasionate si, mai ales, cu spirit inovator; o afacere solicitanta, dar lucrativa. In urma cu 14 ani, cand in Romania nici nu exista conceptul de publicitate, Mihaela Rus a vazut oportunitatea in acest domeniu. Impreuna cu inca 3 parteneri a pus bazele firmei Vitrina cu sediul in Cluj, care in doi ani a devenit Vitrina Felix Media, societate pe actiuni cu capital integral romanesc privat. Astazi, firma este cunoscuta sub denumirea de Vitrina Advertising si ofera, in afara serviciilor traditionale ale unei agentii de publicitate, si servicii de promovare prin instrumente multimedia si web design. "In acel moment (cel de inceput n.r) detineam 15% din Vitrina si ocupam pozitia de director de vinzari. A fost una dintre primele afaceri in domeniu din tara, care se formau pe o piata cu mult potential. Eu personal veneam din pozitia de director marketing/export al unei fabrici de textile si stiam ca, desi nevoile de promovare ale companiilor erau deja definite, era greu sa gasesti furnizori. [...] Intr-o prima faza Vitrina a fost specializata pe productia de materiale pomotionale si tiparituri, singura directie perceputa la acea data de a-ti face publicitate", subliniaza Mihaela Rus, director general Vitrina Advertising. Optimismul de care au dat dovada cei patru asociati au adus intr-un timp foarte scurt recunoastere si profit companiei. A nu se intelege insa ca nu fost nevoie de mari eforturi, dupa cum se exprima atat de plastic Mihaela Rus: "Nu inseamna ca n-am trecut muntii. [...]Afacerea s-a dezvoltat foarte repede pentru ca majoritatea clientilor nostri ne vedeau ca o alternativa la ceea ce nu reusisera sa-si construiasca in-house. Practic, faceam strategia de marketing a unei companii si ulterior veneam cu solutiile de aplicare a ei. Se discuta direct la nivelul cel mai inalt. Nu existau departamente specializate in cadrul companiilor, Era firesc ca cei mai importanti clienti ai nostri sa provina din zona Ardealului. Nu exista Internet, orice decizie se lua doar fata in fata, in plus oamenii ii preferau pe cei impartaseau aceleasi mentalitati". In momentul de fata, Vitrina Advertising are departament de creatie, media, outdoor, productie, PR si BTL. Pentru ca Vitrina Advertising sa isi continue trendul ascendent, s-a simtit nevoia reprezentarii sale la nivel national si a contractarii clientilor nu numai din zona Ardealului. Un prim client la nivel national a fost un important producator de autoturisme din Romania. "Le-am dat ideea de a se promova outdoor si le-a placut foarte tare. Am construit atunci prima retea nationala de outdoor, de-a lungul DN1. Bucurestiul a devenit cu adevarat concurenta ulterior, cind au inceput sa apara companiile mari, cu un sistem bine pus la punct, cu experienta de a aborda piata", isi aminteste Mihaela Rus. Pe vremea aceea, o solutie a fost deschiderea unei reprezentante in Bucuresti. In 1997, Vitrina a intrat astfel in randul agentiilor cu acoperire nationala... Tot in aceeasi perioada, Vitrina detinea si locul 1 in topul agentiilor de publicitate cu capital romanesc. "Acum, chiar nu mai conteaza daca te plasezi in Cluj sau in Bucuresti ca agentie de publicitate. Concurenta intre companii se da la nivelul calitatii serviciilor', subliniaza directorul general al agentiei, care mai atrage atentia ca Vitrina Advertising "nu se va opri niciodata din a incerca sa ne reinventam, sa abordam domenii noi in promovare". In Vitrina vezi oameni bine dispusi Cel mai bine reactionezi la stres daca il privesti cu optimism si voie buna, mi s-a atras atentia la un moment dat in cadrul unui curs de comunicare in afaceri. Echipa Vitrina a mers mai departe de teoria dictata la curs si a pus acest lucru in practica. "La Vitrina ne place mult sa glumim, sa radem, sa comunicam. Da, se poate face munca de calitate si fara sa fii inversunat si mereu cu nori de ploaie deasupra capului. Vitrina nu va fi niciodata o fima cu oameni incruntati in fata calculatorului. Acest stil ajuta cel mai bine in momentele maxime de stres, cand esti in fata unui termen limita aproape imposibil de respectat si cind in mod normal nervii mai izbucnesc. Iti aduci aminte ca e doar o chestiune de moment, ca nu asta e viata noastra in firma si mergi mai usor mai departe", sustine Mihaela Rus, care mai apreciaza ca respectul si politetea nu se practica numai la costum si cravata. "Sunt momente in care trebuie sa te imbraci si sa te comporti protocolar, dar sunt momente in care e mai important sa ai acea relaxare din care vin ideile, vine buna dispozitie sau pofta de a munci. Era, deci, firesc ca si stilul echipei pe care o conduc sa fie acelasi". De unde vine coeziunea grupului? Din sentimentul de apartenenta la o familie, ne spune directorul general al societatii Vitrina Advertising. "Este foarte important ca avem o echipa care, cel putin in proportie de 95%, lucreaza de minim 5 ani impreuna. La fel ca intr-o familie, deja ne stim reactiile si am invatat sa respectam modul fiecaruia de a fi". Nu stapanesti domeniul, nu iti faci afacere! In cei 14 ani de activitate in publicitate, Mihaela Rus s-a ghidat dupa anumite linii care au ajutat-o sa evite eventualele greseli. Mai mult, "m-au ajutat sa nu uit niciodata ca succesul adevarat e cel confirmat in timp, nu o glorie de moment", mai spune aceasta. Directorul general al firmei Vitrina Advertising sintetizeaza aceste linii dupa care se conduce in activitate pentru cei care doresc sa isi deschida o afacere in publicitate: 1. Renunta la idee daca nu stapanesti domeniul Vremea pionieratului si a ideilor fara consistenta a trecut in advertising. Potentialii vostri clienti au deja oameni specializati in marketing, in PR si alte domenii. Daca nu sunteti siguri ca stiti macar un pic mai mult decat acestia, nu riscati. Firmele de advertising ofera in primul rind consultanta, nu productii ad-hoc. Clientii vor simti daca esti slab si vor refuza sa-si lase bugetele la risc. Sunt atatea agentii pe piata incat nimeni nu e dispus sa faca probe pe bani proprii. 2. Nu te prezenta ca o agentie full-service Este foarte greu de crezut ca o agentie aflata la inceput poate acoperi toate domeniile din publicitate. Multi considera ca daca isi introduc in prezentare domeniul "outdoor", de exemplu, in cazul in care vreun client devine interesat se vor descurca ei cumva. Nu e nici un secret ca si agentiile mari apeleaza la subcontractari. E cu totul altceva s-o faci avand deja oameni specializati care sa stiu sa gestioneze mai multi furnizori, cunoscand foarte bine piata, au deja retele create, au schimburi de servicii. Cand pui in bratele unui subcontractor tot bugetul clientului tau, trebuie sa stii ca orice greseala a lui va deveni greseala ta si va fi foarte greu de reparat. Pratic, pierzi controlul. E mai normal sa incepi exact pe domeniul pe care il stapinesti cel mai bine. Stii sa faci creatie - fii un butic de creatie. Ai PR si BTL la degetul mic? Vinde aceste servicii clientilor tai. Nu promite mai mult decit poti tu sa faci. E greu oricum sa cAstigi increderea unui client cAnd esti la inceput de drum si nu ai un nume. Daca te compromiti, vei pierde clientul si sansele ca el sa revina vreodata sunt foarte mici.In timp, vei descoperi cum poti sa-ti largesti afacerea si mai ales daca merita sa o faci. Se poarta specializarea, nu ignora acest lucru. 3. Nu lucra pentru oameni, lucreaza pentru brand Daca ti se pare ca multumind un director de marketing sau acceptand preferintele de culoare ale directorului general vei avea succes, s-ar putea sa te inseli. Pentru moment, vei semna o campanie. Cind va veni insa vremea rezultatelor, s-ar putea sa se intoarca totul impotriva ta. Eficienta in publicitate se masoara, oricit de banal ar parea afirmatia, in rezultate. Fa ce este cel mai bine pentru brand, sa crezi in viitorul lui si sa-l intelegi perfect. Oamenii care gestioneaza brandul se pot schimba, el insa trebuie sa ramina mereu acelasi. 4. Nu face publicitate doar pentru ca vrei sa faci niste bani Cand iti incepi afacerea, gandeste-te in primul rind la ce solutii oferi clientilor tai si doar apoi la cat de fericit vei fi sa tai facturi pentru ele. Publicitatea nu e comert, uite ideea, uite si chitanta. Munca pe care o campanie o presupune poate fi de 5 minute, daca esti inspirat, sau de 5 zile. Sunt sigura ca exista alte genuri de business care pot aduce profit mult mai repede si cu mult mai putin efort. Daca profitul e prima chestie care te motiveaza cand vrei sa faci advertising, s-ar putea sa ramai mereu doar pur si simplu o alta firma de advertising de care au auzit doar vecinii. 5. Fa din oameni cel mai important capital al firmei tale Publicitatea nu poti s-o faci de unul singur. Poti sa rezisti o luna, un an, dar te vei epuiza repede. Publicitatea e o munca de echipa. Daca investesti in oameni, beneficiile vor veni foarte repede. Ia in jurul tau oamenii cei mai potriviti, motiveaza-i sa faca impreuna cu tine o echipa si da-le sansa sa devina din ce in ce mai buni. Investeste cu prioritate in oameni, si abia apoi in echipamente si tehnica.

Afacerea in IT: apanajul barbatilor, reusita femeilor

Cine nu a avut, macar o data, tentatia deschiderii unei afaceri proprii? De cate ori nu ne-am intors obosite acasa tarziu in seara, gandindu-ne ca toata dedicatia si efortul depuse peste zi le puteam concentra in propria noastra afacere, pentru profitul nostru? Ne-am gandit de multe ori ca ne trebuie o idee extraordinara, cu care "sa rupem" piata si cu care sa mergem spre un succes sigur. Poate asta ne-a si oprit: lipsa unei idei originale si sigure. Noi va vom oferi, in saptamanile care urmeaza, idei de afaceri si femeile care au avut curajul de a le pune in practica! Afacerea Oanei Chivu, director general al companiei Dolphin Computers, a pornit in urma nemultumirilor ei avute din postura de utilizator. Domeniul in care ideea a si prins contur este unul un pic mai neobisnuit pentru o femeie, fiind, in mare parte, dedicat barbatilor: tehnologia informatiei (IT). "Ideea acestei afaceri a pornit de la problemele cu care m-am confruntat chiar eu inainte de inceperea ei: lipsa unui sistem informatic bine pus la punct ducea la perioade mari de intrerupere sau incetinire a activitatii. Discutand cu mai multe persoane, am constatat ca nu sunt singura care se confrunta cu aceste probleme. Mi-am dat seama ca desi exista multe companii in acest domeniu, este inca suficient loc pe piata pentru companii serioase care sa ofere acest tip de serviciu, deoarece cererea inca nu este acoperita in intregime. In plus, tehnologia avanseaza extrem de repede, iar functia IT capata un loc din ce in ce mai important in orice companie. Domeniul este intr-o continua dezvoltare, apar mereu elemente noi si va fi in permanenta nevoie de companii specializate care sa fie la curent cu aceste lucruri si sa le poata implementa in mod corespunzator", ne-a spus Oana. Acum, dupa un an de activitate, compania sa ofera solutii IT integrate, de la administrare de retea pana la consultanta in domeniu. "Practic, oferim solutii pentru toate problemele legate de sistemul informatic al clientilor", precizeaza directorul general Dolphin Computers. O afacere reusita porneste de la un plan de afaceri foarte bine pus la punct. In aceasta directie, Oana recunoaste ca a avut avantajul unei experiente atat teoretice, cat si practice. La numai 25 de ani, ea a coordonat deja doua echipe din pozitia de director general. "Planul de afaceri l-am facut singura. Am experienta in ceea ce priveste managementul unei companii, am mai condus firme inainte si urmez un program de MBA. Anterior am lucrat in diverse domenii de activitate: publicitate, frumusete, corpuri de iluminat si sunt obisnuita sa trec cu usurinta de la un domeniu la altul. Principiile de baza in management sunt aceleasi, indiferent de domeniu. Trebuie doar adaptate. Cu ajutorul partenerului meu si al echipei de specialisti, am reusit sa imi creez o imagine de ansamblu asupra domeniului IT", mentioneaza Oana. Este necesar ca managerul sa cunoasca in detaliu aspecte practice ale afacerii? Exista o asteptare ca directorul unei firme in domeniul IT sa fie si bun specialist si practicant al acestui domeniu. Insa, Oana este adepta unui stil de management mai occidental. Un bun director de spital nu este neaparat doctor! "Eu nu ma ocup efectiv de partea tehnica, deoarece nu sunt specialist IT. Cu toate acestea, imi place foarte mult domeniul, este unul din motivele pentru care l-am ales, si ma intereseaza si partea tehnica. Las insa in general aceasta parte pe seama specialistilor. Am un asociat care cunoaste foarte bine domeniul IT si o echipa foarte buna. Ei se ocupa de gasirea celor mai bune solutii tehnice pentru clienti. Eu ma ocup mai mult de partea de management, marketing, vanzari si de strategia generala a firmei. Avantajul nostru este ca eu pot privi din punctul de vedere al clientului, al utilizatorului. Cunosc foarte bine problemele cu care se confrunta majoritatea companiilor deoarece m-am confruntat si eu cu ele. Asa imi pot ajuta echipa sa ofere servicii care sa aduca un plus de valoare clientilor nostri", subliniaza tanara manager. Oana Chivu este constienta, ca noi toti, ca domeniul in care isi desfasora firma sa activitatea este dedicat in mare parte barbatilor. Daca noua tuturor ni s-ar parea o provocare ca o femeie manager sa aiba in subordinea sa numai barbati, Oana e sigura pe sine si pe abilitatea sa de a colabora in mod eficient cu echipa sa, indiferent de componenta. "Intr-adevar, domeniul IT este apanajul barbatilor. Totusi, exista multe femei cu functii importante la firme mari din acest domeniu. Cred ca sunt mai multi barbati deoarece preocuparile lor sunt in general indreptate catre domenii de acest gen. Sunt mai putine femei preocupate de tehnologie si de noile inovatii in domeniu. Dar daca esti pasionat de un anumit domeniu, poti obtine performanta, indiferent daca esti femeie sau barbat. In ceea ce priveste colaborarea cu barbatii, in trecut am condus echipe formate atat din femei cat si din barbati. Nu consider ca difera foarte mult. Nu am simtit nici o reticenta din partea membrilor echipei mele in privinta faptului ca sunt femeie. Dimpotriva, competentele noastre se completeaza si duc la rezultate mai bune". Vrei sa-ti incepi o afacere in domeniul IT? "Nu exista o reteta general valabila pentru inceperea sau conducerea cu succes a unei afaceri", subliniaza Oana Chivu. Dar exista un anumit tip de profesionist, cu viziune, curaj si inteligenta descoperirii oportunitatilor, adaugam noi. Pentru acestia, Oana traseaza cateva linii de urmat: Sa te asiguri ca domeniul are potential; ca exista oameni care au nevoie de serviciul sau produsul pe care iti propui sa il oferi; ideal este sa identifici intai necesitatea si apoi sa pornesti afacerea. Sa iti faci un plan de afaceri bine intemeiat; chiar daca nu este facut de un specialist, trebuie sa stii foarte bine de la inceput cui te adresezi, cine sunt potentialii clienti, cine sunt concurentii etc; este extrem de important sa evaluezi cu atentie resursele pe care le ai la dispozitie pentru a porni aceasta afacere - trebuie sa te asiguri ca ai resursele necesare sa sustii afacerea pana scand aceasta incepe sa aduca profit din care se poate sustine mai departe; Sa stabilesti obiective clare, sa stii foarte bine ce vrei sa realizezi; Sa fii pregatit sa muncesti mult, sa faci sacrificii, pentru ca in propria firma nu iti poti permite sa spui ca programul s-a terminat la ora 17 sau la 18; sa nu te demotivezi, chiar daca cateodata apar greutati - optimismul si increderea in sine sunt extrem de importante, atat pentru ca tu sa poti merge mai departe, cat si ca sa le transmiti echipei; Sa pui clientul pe primul plan; nu poti avea succes daca oferi un serviciu de care clientul nu are nevoie sau care nu e conform cu ceea ce isi doreste el; acest lucru trebuie sa fie urmarit permanent; trebuie sa gasesti in permanenta modalitati de a imbunatati calitatea produsului sau serviciului pe care il oferi.

Sahar Hashemi: succesul construit cu pasiune

Sahar Hashemi a creat, de la zero, unul dintre cele mai puternice branduri din Marea Britanie: lantul de cafenele Coffee Republic. In deciziile sale, de multe ori s-a bazat pe un "atu" al femeilor: intuitia. In anul 2001, s-a retras din managementul Coffee Republic iar din luna octombrie a demarat o noua afacere: Skinny Candy. La baza ideilor care au inspirat-o, in cazul ambelor afaceri, a stat o nevoie personala: piata nu oferea produse pentru o femeie preocupata de silueta sa.- Care este "povestea" Skinny Candy?Skinny Candy este o linie de dulciuri fara zahar, dedicata celor atenti la dieta lor, pe care am lansat-o la mijlocul lunii octombrie - este noua mea pasiune. Activitatea mea este concentrata pe tot ce inseamna ambalaj si branding, pentru ca ma pricep foarte bine sa construiesc branduri.Intotdeauna incerc sa nu mananc dulciuri - sunt cumva intr-o permanenta dieta; cautand dulciuri fara zahar, am vazut ca nu se gaseau pe piata. Si in cazul crearii Coffee Republic am avut un motiv similar: in Londra nu se gasea cappuccino cu lapte degresat. Ideea pentru aceasta noua afacere am avut-o de la mama; am facut intr-o zi prajitura fara zahar iar ea mi-a spus: "Este delicoasa! Ar trebui sa vinzi astfel de produse!". M-am gandit la ce mi-a spus si am ajuns la concluzia ca este o idee buna. In luna aprilie a acestui an am avut o perioada mai linistita - calatoresc, de obicei, foarte mult, in strainatate, unde tin prezentari - si am avut timp sa scriu planul de afaceri. Intr-o luna era gata. Toata vara am cautat produsele potrivite pentru aceasta noua afacere; in vacanta, pe plaja, am studiat atent produsele pe care aveam sa le selectez, ambalajele lor. Am gasit produsele de care aveam nevoie in Belgia si Olanda; le-am ambalat sub numele Skinny Candy, caruia vreau sa ii creez un branding foarte puternic. Publicul tinta sunt nu numai femeile, ci si barbatii - in Anglia sunt cei mai multi consumatori de dulciuri de Europa. - Care este strategia de branding pe care o aveti? Lucrati si de aceasta data cu agentii de publicitate mici (n.r.: in construirea si promovarea imaginii Coffeee Republic, cel mai recunoscut brand de cafenele din tara ceaiului, Sahar nu a apelat la nume mari din publicitate)? Da. Acum ambalarea produselor este facuta la mine acasa - am o echipa care se ocupa de asta - iar in marketing nu vreau sa investesc prea mult. Cunosc foarte multi jurnalisti. La evenimentul Fashion Week, organizat la Londra, le-am dat din aceste noi produse tuturor jurnalistilor pe care i-am intalnit si astfel am avut destul de mult PR. De exemplu, va aparea un articol in revista Tatler, in numarul din luna decembrie. Cand pornesc o afacere noua, oamenii cheltuie prea mult. Pana nu ai vanzari, nu se justifica sa investesti mult in marketing. Incerc ca Skinny Candy sa aiba o crestere lenta, organica. Regula este: tine costurile jos si profitul sus. - Cum ati creat ambalajele, astfel incat sa contribuie la brandingul produselor? Am lucrat la ele impreuna cu doi designeri foarte neconventionali. Intr-o seara, la cina, am stat langa directorul Royal College of Art. El mi i-a recomandat pe acesti designeri, care au venit cu o propunere de ambalaj cum nu a mai existat pana acum pe piata dulciurilor. - Cum au fost produsele primite de public? Raspunsul a fost incredibil, vanzarile sunt bune. Am testat produsele mai intai in trei cafenele Coffee Republic, luna viitoare vor fi in 10 cafenele. Se gasesc si in magazinele Harvey Nichols - celor de aici le-a placut foarte mult ideea. Ma gandesc si la varianta de a le vinde prin internet. - Care sunt urmatorii pasi pentru dezvoltarea afacerii si unde va doriti sa ajunga Skinny Candy? Dupa ce va deveni profitabila, voi investi probabil in publicitate. Are impact asupra vanzarilor.Imi doresc ca Skinny Candy sa fie peste tot, mi-ar placea sa fie un brand "de life-style". Acum, ma concentrez pe termen scurt. Unii oameni isi indreapta prea mult atentia in proiectia pe termen lung a afacerii, viseaza prea mult si pierd din vedere momentul prezent - Ati creat unul dintre cele mai puternice branduri din Marea Britanie, cum v-ati specializat in acest domeniu? Nu am urmat nici un curs de specializare in marketing sau relatii publice. Definitia pe care o am eu in ce priveste marketingul porneste de la un citat al lui Phil Knight, presedintele Nike: "marketingul inseamna sa ii convingi pe oameni sa cumpere". Nu trebuie sa fii specialist in domeniu. Nu stiu nimic despre marketing dar cred ca ma pricep pentru ca atata vreme cat eu cred intr-un produs, pot sa ii conving si pe altii sa il cumpere. Ce am invatat despre marketing este ca trebuie sa iesi din standarde, sa ai curaj. Intr-un fel, trebuie sa ii sochezi pe oameni pentru a le atrage atentia. Trebuie sa fii diferit. Nu cred ca ar trebui sa existe reguli despre cum sa faci promovarea unui produs. Daca urmezi regulile, faci ceea ce au facut si altii, nu vii cu nimic nou. Daca iubesti produsul, stii ce trebuie sa faci. - Sunt lucruri invatate din experienta Coffee Republic care va ajuta in aceasta noua afacere? Intr-un fel, incepi de la zero fiecare afacere, care are propriile sale provocari. Cartea mea, "Anyone Can Do It", este un sistem care contine etapele prin care trece o afacere. Stiu pasii care urmeaza si stiu ca atunci cand ii sun pe furnizori si ei imi spun: "Da, da, sigur...", o fac pentru ca ei nu au inca viziunea, eu o am. Doar pentru ca am creat Coffee Republic, oamenii nu au mai multa incredere in mine; nu imi este mai usor in aceasta noua afacere fata de prima. Faptul ca sunt cunoscuta ma ajuta enorm in proiectele de PR. Am fost invitata la un dineu caritabil organizat de Giorgio Armani, unde stiam ca va veni toata presa. I-am intrebat pe organizatori daca pot oferi la eveniment pungi promotionale, cu dulciuri. Astfel, produsele Skinny Candy s-au aflat alaturi de produsele Armani, in pachetele oferite invitatilor. Intotdeauna fac ceva care sa fie observat; jurnalistii nu vor sa scrie despre un produs. Este plictisitor. Este publicitate gratuita - nimeni nu o va face. Trebuie sa ii dai presei ceva despre care sa vorbeasca. Un alt avantaj al experientei Coffee Republic este faptul ca ii cunosc pe toti antreprenorii din Anglia si construim impreuna proiecte. O prietena are un lant de magazine cu lenjerie pentru femeile de afaceri. Vom pregati, pentru Ziua Indragostitilor, o oferta speciala pentru cliente: pachete care vor contine dulciuri roz si lenjerie roz. - Care au fost cele mai dificile momente avute in perioada dezvoltarii Coffee Republic? Atat de multe! Unul dintre ele a fost atunci cand am deschis prima cafenea si am asteptat sase luni pana cand a inceput sa mearga bine. Uneori ai o viziune inainte ca aceasta sa fie asimilata de altii si este o perioada dificila pana cand viziunea ta ajunge sa fie inteleasa. Skinny Candy se afla cumva in aceasta etapa; inca nu are suficienta energie. Daca ma opresc, va muri. De aceea, zilnic fac ceva pentru a avansa cu inca un pas. Cand pornesti o afacere, trebuie sa o traiesti, sa o respiri. Eu o traiesc tot timpul. Viata mea si munca mea sunt acelasi lucru, se completeaza reciproc, pentru mine nu exista conceptul de "echilibru intre viata personala si cea profesionala). Nici macar nu stiu cand lucrez si cand nu. Cheia majora a succesului meu este ca am incredere in lucrurile pe care le fac, iar increderea vine din faptul ca le fac cu placere. - Care credeti ca sunt calitatile femeii antreprenor? Femeile se pricep foarte bine sa se ocupe de mai multe lucruri in acelasi timp. Flexibilitatea este un alt lucru care le caracterizeaza si care se potriveste foarte bine celor care isi doresc sa demareze propria afacere. Multe dintre prietenele mele au copii - eu nu am inca - iar faptul ca au afacerea lor le permite sa aiba un program mai flexibil. Uneori mediul corporatist nu li se potriveste femeilor care au o familie, pentru ca trebuie sa fie la birou de la 8.00 la 20.00. Cand te afli la conducere, trebuie sa fii acolo, prezenta, si sa iti asumi responsabilitati. In Marea Britanie sunt multe femei care fac acest lucru si realizeaza sa exista un pret pe care trebuie sa il plateasca. - Ce le-ati spune femeilor care isi doresc sa aiba o cariera de succes? Nu te plange in perioadele dificile. Gaseste ceva care te pasioneaza, vezi care iti sunt punctele slabe, daca acestea exista, ia masuri si treci la actiune.

Sahar Hashemi: lungul drum de la zero la succes

Sahar Hashemi, creatoarea Coffee Republic - cel mai cunoscut brand de cafenele din Marea Britanie - si autoare a cartii "Anyone Can Do It" ...

Marilena Stoian - o cariera dedicata vacantelor de la tara

Marilena Stoian este presedinta ANTREC (Asociatia Nationala de TurismRural, Ecologic si Cultural) inca de la infiintarea acesteia...

Cele mai bogate femei de afaceri

Cele mai puternice femei din lume, prin veniturile anuale si prin valoarea contractelor pe care le semneaza, nu si-au pierdut, asa cum vei vedea...

Managerul care a salvat Gap de la faliment

"Mi-a luat numai cateva saptamani pana am inceput sa port blugi, de cand lucrez aici", recunoaste Paul Pressler, stabilit in biroul lui luxos de la etajul al 14-lea

Femeie de succes intr-o meserie masculina

Desi se spune ca femeile nu au ce cauta intr-un domeniu foarte tehnic, am gasit si doamne care au reusit cu succes intr-o lume "a barbatilor"...

Iolanda Mihalache gaseste in munca o placere

Te-ai gandit sa incepi o afacere si nu stii cum? Crezi ca femeile nu pot reusi in acest domeniu "al barbatilor"? Cred ca te inseli, iar solutia si ideile ...

Doctoritele turismului romanesc

Claudia Badiu si Ioana Utiu sunt surori, sunt doctorite si detin impreuna agentia de turism "Paloma Tours" din Cluj Napoca...

Un antreprenor de succes

In biroul sau se afla, la loc de cinste, un afis intitulat "Teamwork". Asta pentru ca acesta este spiritul in care Catalina ...

Ce nu vor să audă femeile cu tatuaje

Ce semnificație au alunițele de pe corp. Află ce spun despre personalitatea ta!

Cele mai bune remedii împotriva sforăitului. Chiar funcționează!

Cum să ai grijă de dantura pisicii tale

Lecții de viață de la Socrate

30 cele mai amuzante imagini cu pisici surprinse la momentul potrivit

De ce este bine să lucrezi de acasă

Cum te poate omorî munca?

Viaţă de nomad: Şi-a dat demisia şi a plecat cu pisica în lume

10 reguli de bază care te ajută să ai o viaţă mai lungă şi mai sănătoasă

25 de citate şi proverbe Zen după care să-ţi ghidezi viaţa

L-a scos din necaz: Renee Zellweger i-a plătit toate datoriile iubitului ei

De râsul lumii: 35 de pisici obraznice care distrug pozele perfecte

Pisicuţa cu freză punk, vedetă pe internet: E irezistibilă!

Ştiinţa confirmă: Pisicile şi câinii văd ceea ce oamenii nu pot

Mâţele vikingilor: Pisicile norvegiene de pădure nu tremură de frig

Pisicile educate: 23 de dovezi care arată că le place cartea

Vitamina C ne face mai inteligenți. Ce efect are asupra creierului?

Meditația și yoga pot influența ADN-ul. Ce efect au asupra organismului?

10 vedete care și-au distrus cariera în câteva secunde

Nu îți place jobul tău? Uite cum muncesc alții! 20 de imagini șocante

S-a terminat bateria! Cele mai tari poze în care copiii dorm pe unde apucă

9 lucruri pe care oamenii inteligenţi nu le spun niciodată

Claudia Pavel, despre Fort Boyard: „A fost visul meu ca fetiţă să particip în această emisiune”

Christina Oliva – „Imperiul extensiilor de păr”: „Mă consider o norocoasă fiindcă îmi iubesc meseria“

Săptămâna de lucru de 4 zile? Iată ce zic specialiștii!

Înainte să îţi dai demisia, încearcă aceste 3 lucruri!

Sexsomnia, afecțiunea ciudată din cauza căreia oamenii fac sex în timp ce dorm

7 lucruri personale pe care nu ar trebui să le spui niciodată nimănui

10 obiceiuri ale oamenilor inteligenţi