9 soluții noi pentru a preveni gripa sau răceala


Probabil că ai auzit deja de spălatul pe mâini și consumul de citrice, dar există multe alte lucruri pe care le poți face pentru a neutraliza gripa. Îți poți reduce rapid riscul de îmbolnăvire dacă urmezi o strategie utilă.
Multe dintre lucrurile pe care te-ai obișnuit să le faci îți cresc riscul de îmbolnăvire. Dacă ești mai atent vei reuși să eviți repausul forțat acasă și te vei putea bucura de sezonul rece fără ca gripa să-ți strice cheful pentru sporturile de iarnă sau zăpadă.

 
Iată ce soluții noi poți aplica pentru a preveni gripa:

 
1. Sărutul în aer

Data viitoare când se apropie de tine un coleg sau un prieten evită să dai mâna sau să îl săruți pe obraz pentru că vei favoriza răspândirea microbilor. Obișnuiește-te cu săruturile în aer și vei vedea că vei strănuta mult mai rar.

 
2. Nu-ți  mai roade unghiile

În cadrul studiilor realizate s-a constatat că persoanele care își rod unghiile transferă toți virușii în cavitatea bucală și se îmbolnăvesc mult mai des. Nu este simplu să te oprești, dar dacă ții cont de beneficiile pentru sănătatea ta vei reuși cu multă voință și răbdare.

 
3. Pune bureții de vase în cuptorul cu microunde

Poți preveni acumularea bacteriilor în buretele de vase dacă îl încălzești în cuptorul cu microunde timp de 2 minute. În acest mod vei elimina 99% din bacterii. Potrivit cercetătorilor de la Universitatea din Florida, foarte multe persoane spală buretele de vase cu detergent și îl lasă în chiuvetă, dar numai temperatura ridicată din cuptorul cu microunde poate elimina în mod eficient virușii. Nu uita să pui buretele umed pentru a-l steriliza deoarece altfel riști să ia foc.

 
4. Fă o plimbare

În cadrul studiilor realizate s-a constatat că femeile care sunt la menopauză și fac o plimbare de cel puțin 45 de minute, de trei ori pe săptămână, au un risc cu 60% mai redus de a face gripă. Exercițiile fizice moderate, timp de 30-60 de minute pe zi stimulează crearea de globule albe și fortifică sistemul imunitar. În același timp trebuie să ții cont că antrenamentele foarte intense cum ar fi pregătirea pentru un maraton slăbesc imunitatea și lasă organismul mai vulnerabil în fața acțiunii microbilor.

 
5.
Dormi suficient

Dacă dormi mai puțin de 7-9 ore în fiecare noapte riscul de gripă va crește rapid. Somnul are un rol esențial pentru o stare de sănătate bună, iar lipsa odihnei poate favoriza apariția infecțiilor. Atunci când ești obosit organismul nu creează la fel de multe celule și proteine necesare pentru eliminarea microbilor.

 
6. Mănâncă usturoi

Chiar dacă vei avea nevoie de apă de gură mai des, nu strică să apelezi la usturoi pentru a te proteja de temuta gripă. Potrivit specialiștilor, consumul zilnic de usturoi reduce riscul de gripă cu 50%.

 
7. Folosește probioticele

Aproximativ 80% din sistemul imunitar este localizat în cadrul sistemului digestiv, așa că o creștere a cantității de bacterii benefice te va ajuta să reziști mai bine în sezonul rece. Ia un supliment pe bază de probiotice pentru a nu te îmbolnăvi și vei observa că nu obosești la fel de repede ca înainte.

 
8. Vezi partea bună a lucrurilor

Potrivit Asociației Americane a Psihologilor, stresul are un impact negativ asupra imunității.
Stresul crește producția de cortizol, ceea ce face ca bătăile inimii să fie accelerate și tensiunea să crească. În acele momente sistemul imunitar este compromis și vei răci foarte ușor. Dacă gândești pozitiv și faci tot posibilul pentru a fi optimist în orice situație vei preveni gripa și ai putea chiar să maximizezi efectele vaccinului antigripal.

 
9. Petrece mai mult timp afară

Este adevărat că aerul rece îți poate usca nasul și gâtul, dar cazurile frecvente de gripă din sezonul rece se datorează în mare parte timpului prelungit petrecut înăuntru, în apropierea persoanelor care sunt deja bolnave. Proliferarea bacteriilor și a microbilor în spațiile închise crește foarte mult riscul de îmbolnăvire, așa că încearcă să diminuezi intervalele petrecute în încăperi cu multe persoane. 

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;