8 lucruri pe care le fac neurologii pentru a preveni boala Alzheimer

amalia-skelton
Maladia Alzheimer nu poate fi vindecată, dar cercetările au avansat pentru a preveni sau a întârzia apariția afecțiunii. Află cum procedează neurologii pentru a reduce riscurile.
Boala Alzheimer este principala cauză a demenței, reprezentând 80% dintre cazurile de demență diagnosticate și afectând peste 7 milioane de persoane. Cu toate acestea, nu orice tip de demență poate fi considerat Alzheimer. „Demența este un termen generic utilizat pentru a descrie un set de simptome care include pierderea memoriei, dificultățile de concentrare, incapacitatea de a rezolva probleme sau dificultățile de vorbire. Boala Alzheimer afectează creierul, cauzând probleme comportamentale, de gândire și legate de memorie. Este în strânsă legătură cu înaintarea în vârstă, având în vdere că simptomele se manifestă de obicei după 65 de ani, iar evoluția este lentă, agravându-se în timp. S-a constatat că agravarea bolii presupune aglomerarea plăcilor de amiloid de la nivelul creierului, care în cele din urmă deteriorează și anihilează neuronii”, explică dr. David Knopman, neurolog din Minnesota.

 
Iată cum trebuie să procedezi pentru a reduce riscul de Alzheimer:

 
1. Dormi suficient

Atunci când te întorci de pe o parte pe alta toată noaptea crește nivelul de proteine care pot avea o acțiune nocivă asupra creierului. Potrivit specialiștilor, persoanele care au probleme cronice cu somnul în jurul vârstei de 40 de ani au un risc crescut de a suferi de Alzheimer la vârsta a treia.
„Trebuie să conștientizezi cât de important este somnul. Pentru mine constituie o prioritate. Indiferent ce alte activități desfășor, întotdeauna îmi rezerv timpul necesar pentru a dormi suficient”, spune dr. Knopman.

 
2. Fii activ din punct de vedere social

Acceptă invitațiile pentru diverse evenimente și ieși mai des cu prietenii. În urma studiilor realizate s-a constatat că persoanele care au mulți prieteni și sunt apropiate de familie au un risc mai scăzut de demență și Alzheimer. „Implicarea la nivel social îți aduce multiple beneficii. Cei care participă activ la diferite reuniuni vor avea o abordare mai optimistă și o gândire pozitivă până la vârste înaintate”, potrivit dr.
Knopman.

 
3. Continuă să înveți

Persoanele care au o educație complexă sunt mai puțin expuse apariției maladiei Alzheimer. „Educația creează o bază fundamentală din punct de vedere cognitiv. Această rezervă susține creierul împotriva substanțelor nocive care pot deteriora neuronii. Studiile superioare au un efect important și nu te descuraja dacă nu le ai încă. Niciodată nu este prea târziu să dobândești noi cunoștințe. Verifică programele de studiu online sau pe cele cu program de weekend și precis vei găsi ceva ce ți se potrivește”, spune dr. Knopman.

 
4. Fii bilingv

Dacă vorbești mai mult de o limbă creierul tău va fi protejat împotriva demenței și a bolii Alzheimer. Deși nu este clar încă de ce a doua limbă previne declinul funcțiilor cognitive, specialiștii consideră că probabil este vorba despre efortul depus pentru a comunica în noua limbă, fără să recurgi numai la acțiunea familiară de a folosi limba maternă.
„Atunci când gândești în altă limbă stimulezi creierul să lucreze, este echivalentul unui antrenament la sală la nivel neurologic, care menține materia cenușie și integritatea neuronilor”, spune dr. Knopman.

 
5. Fă-o chiar tu

Dacă ai probleme cu instalațiile sau cu telefonul este util să încerci să le rezolvi și tu deoarece provocările la nivel mintal sunt foarte utile pentru activitatea creierului. Poți învăța și să construiești o masă sau un scaun pentru a favoriza exersarea funcțiilor cognitive.

 
6. Încearcă turmericul

Acest condiment conține curcumină, care luptă eficient împotriva inflamațiilor. Turmericul este utilizat pentru a trata o gamă variată de afecțiuni, de la osteoartrită până la un nivel ridicat al colesterolului, iar mai recent a fost testat ca tratament pentru boala Alzheimer. „Deși deocamdată nu este vorba decât despre teste preliminare, s-a observat că turmericul menține funcționarea optimă a neuronilor și stimulează formarea conexiunilor la nivelul creierului”, spune dr.
Knopman.

 
7. Protejează-ți capul

Potrivit Asociației pentru Alzheimer, există o legătură directă între traumele localizate în zona capului și apariția bolii Alzheimer la vârste înaintate. Astfel, s-a concluzionat că persoanele care s-au accidentat și au avut nevoie de tratament pentru contuziile din zona capului au un risc mult mai ridicat. Poartă întotdeauna cască de protecție dacă mergi cu bicicleta sau motocicleta, asigură-te că previi accidentele din casă și pune-ți mereu centura de siguranță în mașină.

 
8. Bea ceai cu miere

În cadrul studiior realizate s-a constatat că ceaiul verde stopează fomarea plăcilor de amiloid la nivelul creierului, care contribuie la declanșarea maladiei. În plus, mierea de salcâm este un puternic antioxidant și stimulează sistemul imunitar, fiind un ingredient ideal pentru prevenirea cancerului și a deteriorării funcțiilor cognitive asociate cu Alzheimer. 
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Descoperire șocantă: 3 oameni au murit de cancer după ce au primit organe de la același donator

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

6 greșeli care afectează strălucirea părului tău

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

9 idei ca să folosești mierea în tratamentele de înfrumusețare

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

9 alimente care au mai multă vitamina C decât portocalele

Cum să folosești oțetul de mere pentru piele frumoasă și păr strălucitor

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Ce să faci dacă îți cad genele. Trucuri care le stimulează creșterea

Olivia Newton-John, diagnosticată cu cancer pentru a treia oară: „Cred că voi învinge“

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

De ce ar trebui să mănânci cât mai des afine

Miso - Ce beneficii are pentru sănătate această pastă

Ananas - Ce beneficii are pentru sănătate?

Robbie Williams, din nou tătic: Are o fetiță născută de o mamă surogat

Nucile - Ce beneficii au pentru sănătate?

8 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea marocană

Când cancerul nu mai e un capăt de drum: Încă o vedetă vorbește despre boala care i-a schimbat viața

Murele - Ce beneficii au pentru sănătate?

Keanu Reeves strânge bani pentru spitalele de copii. De ce nu vorbește despre asta

Cum vor arăta Meghan Markle și Kate Middleton la 60 de ani: Cu riduri și părul alb, dar tot frumoase!

Alimentația în timpul examenelor - Ce trebuie să mănânci pentru concentrare

10 cauze ascunse ale acneei şi modalităţi de a scăpa de ea

Păpușa vie: Fetița cu părul strălucitor cucerește lumea

Ce se întâmplă dacă te tunzi scurt? 7 beneficii neașteptate

Ce se întamplă de fapt atunci când îți trosnești degetele?