Ești intolerant la carbohidrați? Cum îți dai seama


Intoleranța la carbohidrați este un subiect dificil. Cantitatea de carbohidrați care este adecvată pentru metabolismul unei persoane nu este întotdeauna perfectă și pentru alte persoane.
În ultimul deceniu, a crescut numărul persoanelor care au limitat alimentele dulci și care au trecut de la carbohidrații rafinați la produse din grâu integral, cartofi dulci și fructe proaspete. Cu toate acestea, sunt supraponderale sau foarte obosite, au pofte alimentare mereu. Uneori nu este vorba despre kilogramele în plus, ci despre nivelul ridicat de zahăr din sânge. Nu este neobișnuit ca aceste probleme să apară mai târziu în viață, iar dieta care a funcționat în trecut nu mai funcționează neapărat acum. Iată cum poți să îți dai seama dacă ești intolerant la carbohidrați!

Cum poți să îți dai seama dacă ești intolerant la carbohidrați?


Motivul pentru care dieta pe care o aveai în trecut nu mai funcționează acum poate reprezenta o combinație de factori: o predispoziție genetică combinată cu o viață sedentară, stresantă și lipsită de somn, decenii de alimente procesate și medicamente care au alterat microbiomul sau chiar și consumul excesiv de pâini cu cereale, banane și fasole, care se transformă în zahăr în sânge. Toate aceste lucruri pot scădea toleranța la carbohidrați, iar nivelul de zahăr din sânge nu revine la normal la două ore după ce ai mâncat, cum ar trebui în mod normal. În schimb, rămâne ridicat, celulele neputând face față și în cele din urmă declanșând un lanț de efecte care duc la rezistență la insulină, precursorul hipertensiunii arteriale, boli de inimă, diabet, obezitate, boala Alzheimer și chiar și unele tipuri de cancer. 

Trebuie să iei în serios zahărul din sânge. Atunci când este vorba despre o intoleranță la carbohidrați, corpul tău îți va spune să devii mai strict cu aportul de carbohidrați. Pentru a urma o dietă cu un conținut scăzut de carbohidrați, elimină toate zaharurile și redu în mod drastic carbohidrații complecși, înlocuindu-i cu legume fără amidon și cantități generoase de grăsimi.
În plus, dormi cât ar trebui, încearcă să repari intestinul și să faci mai multă mișcare. Dieta cu un conținut scăzut de carbohidrați alături de aceste îmbunătățiri fundamentale poate ajuta adesea la restabilirea ordinii metabolice. Pentru a cataliza schimbările metabolice reale în cazurile de creștere semnificativă a greutății sau a diabetului, se poate lua în considerare un conținut scăzut de carbohidrați la extremă.

Însă cum îți dai seama dacă ești intolerant la carbohidrați? Răspunde la aceste întrebări mai întâi!


Ești supraponderal?

Te simți obosit în cea mai mare parte a timpului în special după ce consumi o masă bogată în carbohidrați?

Duci o viață în mare parte sedentară?

Simți că apetitul tău nu poate fi controlat?

Ai mereu poftă de dulciuri sau alimente cu amidon, cum ar fi pâinea, pastele, cartofii sau fasolea?

Te simți amețit atunci când îți este foame?

Nivelul de zahăr din sânge este normal sau peste medie?

Te confrunți cu ceață mentală, anxietate, depresie, probleme cu pielea, dureri articulare, dureri musculare, probleme hormonale sau probleme cu somnul?

Dacă ai făcut analize de curând, examinează nivelul hemoglobinei A1c.
Acesta îți oferă o perspectivă a nivelului de zahăr din sânge din ultimele trei luni. Dacă ai răspuns afirmativ la una sau mai multe întrebări de mai sus, încearcă să reduci timp de 14 zile toate legumele cu amidon (morcovi, porumb, cartofi, cartofi dulci, bame), fructele, pâinea și pastele. În cazul în care nu este evident, alimentele cu zahăr, îndulcitorii naturali precum mierea, siropul de arțar și agave și cele mai multe băuturi ar trebui eliminate complet. După 14 zile, revino la aceste întrebări și analizează dacă ai parte de o schimbare a simptomelor. Dacă da, este posibil să fi descoperit propria intoleranță la carbohidrați.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;