Cum să-l faci pe bebelușul tău să iubească mâncarea la fel de mult ca și tine

Când învață să mănânce bebelușul își dezvoltă și simțul gustului și începe să aprecieze diferite arome și texturi. Primii 2 ani de viață sunt esențiali pentru a crea obișnuința de a mânca sănătos și a prefera alimentele variate.
Până împlinește 2 ani bebelușul tău va învăța să stea așezat, să stea în picioare, să meargă, să alerge, să vorbească și bineînțeles să mănânce. Este vorba despre mult mai mult decât acțiunea de a folosi o lingură sau de a lua direct anumite mâncăruri. Potrivit specialiștilor, este foarte important să-i imprimi obiceiuri alimentare sănătoase în acest interval pentru a te asigura că nu va fi foarte mofturos mai târziu. În cadrul studiilor realizate s-a constatat că experiențele pe care le are bebelușul atunci când începe să mănânce alimente solide pentru prima oară vor influența ce alimente îi vor plăcea pe termen lung. 
Obiceiurile alimentare preluate în această perioadă vor avea un impact decisiv asupra tipului de meniu selectat în copilărie, adolescență și la vârsta adultă. La urma urmei este mai ușor să înveți un bebeluș cum și ce să mănânce decât să încerci să schimbi felul de a mânca al unui copil de 8 ani.

 
Iată cum trebuie să procedezi pentru ca bebelușul tău să aibă încredere în el și să nu evite niciun aliment:

 
1. Schimbă-ți mentalitatea

Nu te aștepta la un progres spectaculos. „Atracția spre alimente noi nu apare imediat, ci trebuie creată treptat prin învățare. Procesul prin care copilul descoperă noi arome necesită multă răbdare. Bebelușii vor mânca mai mult dintr-un anumit fruct sau legumă dacă au gustat deja din ele de 8-9 ori înainte. Mulți părinți renunță după doar 3-5 încercări. La fel cum învață să citească, copiii pot prelua și principiile alimentației corecte, dar durează și nu toți copiii au același ritm”, explică dr. Karen Le Billon, nutriționist. Atunci când ești tentat să spui că bebelușul este mofturos nu uita că încă învață să se adapteze la noile gusturi.

 
2. Oferă totul

Este important să-i dai șansa bebelușuui tău să aleagă din cât mai mute opțiuni în primii doi ani de viață. Majoritatea copiilor devin mai puțin flexibili și refuză alimentele noi după ce împlinesc această vârstă. Este ca un joc al numerelor. Dacă au avut deja contact cu numeroase alimente până la 2 ani scad șansele să refuze preparatele oferite sau numărul de alimente respinse va fi mult mai mic.

 
3.
Variază texturile

Nu apela tot timpul la piureuri, ci uneori poți folosi răzătoarea mare pentru a-i da copilului avocado copt, cartofi dulci sau dovlecel fiert la aburi. În cadrul studiilor realizate s-a observat că bebelușii care au mâncat sos de mere cu texturi diferite erau dispuși să încerce și alte preparate în afară de piureuri, față de cei care mâncaseră numai piure fin. De asemenea, copiii care nu primesc deloc alimente solide până la 9 luni vor refuza mai multe preparate.

 
4. Creează calm la masă

Un copil poate deveni mofturos și ca o reacție la un mediu plin de tensiune la masă. „Anxietatea și stresul vor suprima apetitul bebelușului. Mesele luate în familie trebuie să fie relaxante și în niciun caz nu este cazul să începi să numeri câte înghițituri a luat copilul. Dacă nu te vei focaliza exclusiv asupra lui și te vede că mănânci și tu cu plăcere copilul va fi încurajat să mănânce liniștit. Îi arăți practic cum să se bucure de gustul mâncării într-o atmosferă calmă, sigură și plină de afecțiune”, potrivit dr.
Natalia Stasenko, medic pediatru specializat în nutriție.

 
5. Servește mereu altceva

Humus și morcovi fierți la aburi la micul dejun? Supă ca gustare? Sigur că da. Copiii nu au noțiuni fixate cu privire la ceea ce ar trebui să conțină fiecare masă, așa că poți folosi acest lucru în favoarea ta pentru a le oferi un meniu variat. Nu te baza pe noțiuni tradiționale cu privire la felul în care trebuie să arate mesele principale sau gustările pentru că ai putea favoriza obiceiurile nesănătoase, de exemplu covrigeii sărați ca gustare sau o brioșă cu mult zahăr la micul dejun.

 
6. Lasă-l să facă mizerie

Nu te grăbi să-l ștergi și nici nu-l descuraja când vezi că se joacă cu mâncarea din farfurie. Copiii au nevoie să experimenteze cu mâncarea folosind toate simțurile. Dacă face mizerie înseamnă că se implică pentru a descoperi gustul alimentelor și că este interesat de noile texturi.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată