Top 7 vitamine și nutrienți pentru unghii sănătoase și puternice

Top 7 vitamine și nutrienți pentru unghii sănătoase și puternice

Unghiile pot spune foarte multe despre sănătatea ta. Patul unghiei produce constant cheratina care formează unghia, iar pentru acest proces are nevoie de un aport adecvat de vitamine, minerale și nutrienți.

Iată șapte vitamine și nutrienți care te ajută să ai unghii sănătoase:


Biotina

Biotina este o vitamină din complexul B, cunoscută și ca vitamina B7, coenzima R și vitamina H. Ajută la creșterea sănătoasă a unghiilor prin metabolizarea amino acizilor care sunt esențiali pentru acest proces.
Alimentele bogate în biotină și suplimentele pot ajuta la întărirea unghiilor fragile. Câteva studii au demonstrat că suplimentele de biotină au acest efect asupra unghiilor.
Deficiența de biotină este rară, în forme naturale putând fi găsită în organe, așa cum este ficatul, dar și în gălbenușul de ou, produsele lactate, somonul, avocado, nuci, semințe și conopidă.

Vitamine din grupul B

Și alte vitamine din grupul B sunt de asemenea importante pentru unghii sănătoase. Vitamina B12 joacă un rol esențial în absorbția fierului, dar și în dezvoltarea celulelor roșii din sânge. Un deficit de vitamina B12 se manifestă prin unghii de culoare albastră sau cu dungi și pete negre sau vineții. 

De asemenea, și vitamina B9, cunoscută ca folat, este esențială pentru unghii, contribuind la formarea celulelor noi care stimulează creșterea sănătoasă a unghiilor. O deficiență de folat provoacă schimbări de pigmentare a unghiilor și le face rigide, cu tendință de rupere. Vitamina B9 sau folatul se găsește în legume cu frunze verzi precum spanac, varză, kale, ștevie, dar și în citrice, fasole, mazăre, linte, nuci, semințe și avocado. Pentru un aport adecvat de vitamina B12, în schimb, consumă carne, pește, ouă și produse lactate.

Fier

Fierul intră în compoziția celulelor roșii din sânge, numite hematii, care au rolul de a transporta oxigen către toate organele și celulele din organism, inclusiv către unghii.
Fără fier, oxigenul nu poate fi transportat adecvat către fiecare celulă a corpului.
Și cum oxigenul este necesar pentru unghii sănătoase, o deficiență de fier, cunoscută ca anemie feriprivă, poate duce la formarea unor linii verticale pe unghii, iar forma unghiilor poate deveni concavă, asemănătoare unei linguri.
Alimentele bogate în fier sunt carnea de vită, carnea de pui, ouăle, dar și legumele cu frunze verzi, arahidele, semințele sau fasolea.

Magneziu

Mangneziul este un mineral implicat în peste 300 de reacțiii în organism, inclusiv în sintetizarea proteinelor, care sunt necesare pentru creșterea unghiilor. Striațiile verticale apărute pe unghii ar putea fi un semn al deficienței de magneziu.
Cerealele integrale, în special grâul integral, sunt surse bogate în magneziu. Legumele cu frunze verzi și quinoa, migdalele, nucile caju, alunele și fasolea neagră sunt alte surse bune de magneziu.

Proteine

Unghiile sunt compuse în special dintr-o proteină dură numită cheratină. Această proteină este cea care oferă rezistență unghiilor și le protejează de rupere. 
Cheratina este, de fapt, o proteină "moartă". Unghiile sunt formate din celule moarte, pe care corpul le îndepărtează, fiind împinse de celule noi din interiorul patului unghiei. 
Un consum adecvat de proteine este esențial pentru stimularea producției de cheratină și, prin urmare, de crearea unor unghii puternice. Lipsa unei cantități suficiente de proteine din dietă are ca efect creșterea unor unghii moi, care se rup ușor.
Proteinele pot fi găsite în alimente de origine animală așa cum sunt carnea, peștele, ouăle sau produsele lactate, dar și în unele alimente vegetale precum soia, leguminoasele, nucile, semințele și cerealele integrale.

Vitamina C

Vitamina C este esențială pentru producția de colagen, o proteină care oferă formă și rezistență unui număr mare de țesuturi, fiind o parte importantă în creșterea unghiilor, părului și dinților.
O deficiență de vitamina C are ca rezultat unghii fragile, dar și creșterea lentă a acestora.
Vitamina C este un nutrient esențial și nu poate fi produs de organism.
Citricile, căpșunile și kiwi sunt surse importante de vitamina C, dar aceasta se găsește și în ardei, legume verzi sau roșii. De fapt, ardeiul gras roșu are de până la două ori mai multă vitamina C decât o portocală.

Zinc

Zincul este necesar pentru numeroase reacții în corp, fiind implicat inclusiv în creșterea și divizarea celulară. Unghiile sunt compuse dintr-un timp de celule care cresc și se divizează rapid. Din cauza acestei producții rapide de celule, o doză adecvată de zinc este necesară pentru creșterea sănătoasă a unghiilor. Un consum insuficient de zinc poate contribui la degenerarea patului unghiei, cauzând apariția petelor albe pe unghii. Surse de origine animală bogate în zinc sunt carnea de vită sau pui, peștele, ouăle și produsele lactate. Alimentele de origine vegetală care conțin zinc sunt soia, năutul, fasolea neagră, nucile și semințele.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod