Stresul îți distruge pielea: Care sunt efectele negative și cum le poți combate

Stresul îți distruge pielea: Care sunt efectele negative și cum le poți combate

Vorbesc prea mult despre plantele din grădina mea, iubesc oamenii care iubesc animalele și scriu cu drag despre tot ce este nou în frumusețe și modă
Vorbesc prea mult despre plantele din grădina mea, iubesc oamenii care iubesc animalele și scriu cu drag despre tot ce este nou în frumusețe și modă
Un biochimist și un dermatolog renumit la nivel internațional au dezvăluit care sunt efectele unei vieți stresante asupra pielii și ce poți face pentru a avea un ten mai frumos și mai sănătos.
Biochimistul Libby Weaver, din Sydney, Australia, și medicul dermatolog Carrie Gross, din New York, sunt de părere că stresul are un impact major asupra sănătății pielii, dar care poate fi combătut cu ajutorul câtorva schimbări simple în stilul de viață. Acestea menționează că stresul nu ar trebui să fie confundat cu situațiile traumatizante.

“Stresul se referă la lucrurile de zi cu zi care îți provoacă grijă, fie că este vorba de faptul că ești în întârziere, că ai un inbox plin de mailuri sau că încerci să îi faci pe toți fericiți”, a declarat Dr. Weaver, citată de DailyMail.

Citește și: 
5 uleiuri esențiale pe care să le incluzi în rutina ta de îngrijire a pielii


Deși nu te gândești la asta, stresul se vede pe pielea ta. Apare sub forma cearcănelor, coșurilor, zonelor înroșite și în general o piele cu aspect obosit și lipsită de strălucire.
De asemenea, pielea este inflamată și vei părea mai în vârstă de cât ești.

Alege o dietă bogată în antioxidanți


Cea mai bună abordare pentru pielea afectată de stres este una holistică, sunt de părere specialiștii. Acest lucru înseamnă să îți schimbi dieta în așa fel încât să incluzi mai multe alimente sănătoase și superalimente.

“Când mâncăm multe alimente bogate în antioxidanți (precum fructe și legume intens colorate), avem un aport adecvat de zinc (care se găsește în carnea roșie, midii, semințe și ouă) și consumăm acizi grași esențiali (din pește sau alge), putem să prevenim efectele stresului asupra organismului”, spune medicul.

Biochimistul recomandă să adaugi în farfuria ta superalimente, sau alimente care conțin fitonutrienți, un grup unic de antioxidanți care combat radicalii liberi.

Printre acestea se numără afinele, lămâile, pătrunjelul, broccoli, ceaiul verde, avocado, ouăle, nucile și semințele.

Include produse cosmetice care conțin ingrediente active


În afară de schimbarea dietei, poți contribui la reducerea nivelului de stres prin activități fizice regulate și practici de relaxare așa cum sunt meditația sau exercițiile de respirație.
De asemenea, este necesar să adopți o rutină zilnică de îngrijire a pielii cu ingrediente eficiente.

“Acestea stimulează circulația, cresc nivelul de hidratare și de lipide necesare pielii, iar în același timp reglează producția de sebum și previn pigmentarea pielii”, spune medicul dermatolog.

Ingredientele pe care să le alegi pentru îngrijirea pielii sunt acidul hialuronic, niacinamidele, retinolul, vitamina C și alfa sau beta hidroxi acizii.

Limitează consumul de zahăr


Un alt lucru foarte important pe care îl poți face pentru pielea ta este să limitezi consumul de zahăr. “Prea mult zahăr duce la creșterea bruscă a insulinei, care provoacă inflamație în întregul organism și cauzează imperfecțiuni la nivelul pielii”, spune dermatologul.

Limitând cantitatea de zahăr pe care o consumi vei reduce inflamația din corp, inclusiv de la nivelul pielii.

Mai puțin zahăr înseamnă și o îmbunătățire a calității colagenului și elastinei din piele, iar rezultatul este estomparea liniilor fine și a ridurilor, precum și o piele mai fermă.
Vei observa că pielea ta e este mai curată și mai sănătoasă în șapte zile din momentul în care ai redus semnificativ sau ai eliminat zahărul din alimentație.

Există mai multe etape pentru eliminarea zahărului din alimentație:


Începe prin a elimina zahărul de la o singură masă înainte de a face o schimbare radicală.

Îmbunătățește-ți dieta și include cât mai multe proteine, grăsimi sănătoase și fibre, pentru că astfel vei reduce pofta de dulce.

Bea suficientă apă și asigură-te că te menții hidratată de-a lungul întregii zile, astfel încât să nu confunzi foamea cu setea, situație care se întâmplă mai des decât ne imaginăm.

Dormi suficient, între șapte și nouă ore pe noapte, pentru a evita starea de oboseală și nevoia de a lua gustări bogate în zahăr.

Controlează nivelul de stres prin activități fizice și metode de relaxare așa cum sunt yoga sau meditația.

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod