Dietă. 5 alimente despre care credeai că sunt nesănătoase. Te-ai înşelat!

Cartofii şi untul de arahide generează multe controverse atunci când vorbim despre slăbit. Însă specialiştii avertizează că nu sunt rele pentru corp dacă le consumi cum trebuie!
Suntem bombardaţi în permanenţă cu informaţii despre ceea ce înseamnă o alimentaţie sănătoasă. Din aceste motive, unele alimente care au nutrienţi importanţi pentru corp au ajuns fost fie blamate pentru calorii, fie pentru faptul că au prea mult colesterol care afectează inima sau carbohidraţi care ne îngraşă. Însă, dacă le analizăm conţinutul nutriţional, aceste alimente nu sunt de ignorat, deoarece sunt sănătoase pentru corp, susţin nutriţioniştii.

Contează cum sunt gătite unele dintre ele şi cu ce alte alimente sunt asociate, de aici şi reputaţia proastă pe care au primit-o pe nedrept.


1.
Cartofii


Au un indice glicemic ridicat, de aceea cartofii au ajuns să fie consideraţi nesănătoşi pentru a fi consumaţi în cantităţi mari.

Da, dacă sunt prăjiţi nu ai greşit şi poţi să-i consideri în continuare nesănătoşi. Însă, atunci când sunt consumaţi fierţi în coajă sau copţi în coajă, lăsaţi să se răcească, cartofii se transformă într-un aliment esenţial, deoarece furnizează carbohidraţi, vitamina C, vitamine din complexul B şi minerale.
Ar fi de preferat să-i consumi reci, atunci amidonul din conţinutul lor nu are un efect negativ asupra corpului, ci se digeră încet şi are un efect benefic asupra sistemului digestiv, scrie Independent.co.uk


2. Ouăle

Multe persoane se feresc de ele pe motiv că măresc colesterolul. Ba mai mult, se separă gălbenuşul care este blamat pentru faptul că ar avea mai multe calorii, fiind consumat doar albuşul. Nimic mai greşit, după cum susţin nutriţioniştii, deoarece tocmai oul consumat întreg furnizează corpului grăsimi omega-3 bune pentru inimă, proteine de calitate, precum şi vitamine şi minerale importante.
Evită să le prăjeşti, dar consumă-le în cantităţi moderate!

"Oul reprezintă o excelentă sursă de proteine de calitate superioară. O persoană sănătoasă (adult) poate consuma 4-5 ouă/săptămână, iar persoanele care au colesterolul ridicat nu ar trebui să depăşească 2-3 ouă săptămânal", recomandă Dr. Ciprian Constantin, medic diabet, nutriţie şi boli metabolice.


Gălbenuşul conţine luteină şi zeaxantină, doi compuşi care reduc riscul de degenerare maculară, principala cauză a pierderii vederii la persoanele trecute de 50 de ani. De asemenea, cercetările arată că dacă sunt consumate la micul dejun, senzaţia de saţietate este foarte mare şi de durată, împiedicându-ne să mâncăm foarte mult la prânz. Acest lucru este de folos persoanelor care îşi doresc să slăbească, alegând alimente care ţin de foame o perioadă mai mare.

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată