Ce se întâmplă în corpul tău când nu mănânci suficiente fructe și legume

de Iulia Mirică, 20 Septembrie 2018

S-ar putea să nu fie preferatele tale, dar ai nenumărate motive pentru care ar trebui să consumi fructe și legume în fiecare zi. Iată câteva reacții ale corpului tău atunci când nu primește suficiente fructe și legume!

Nu consumi suficiente fructe și legume? Iată cum suferă corpul tău!


1. Poți avea deficiențe de vitamine și minerale


Fructele și legumele conțin unele dintre cele mai importante substanțe nutritive pentru sănătatea noastră, însă un studiu realizat de Universitatea Johns Hopkins a demonstrat că doar 11% dintre adulți consumă trei porții de legume și două porții de fructe pe zi. Însă ce se întâmplă dacă nu aduci un aport adecvat de fructe și legume organismului? Pot apărea deficiențele nutritive. Multe deficiențe pot avea efecte secundare neplăcute. Deși ai putea obține multe substanțe nutritive din alte alimente, fructele și legumele conțin concentrații ridicate și, prin urmare, sunt surse importante.

2. Poți dezvolta probleme digestive


Fără fructe și legume, ești mai predispus la afecțiuni digestive, cum ar fi constipația, hemoroizii și diverticuloza. Fructele și legumele conțin celuloză, care crește greutatea scaunului, facilitează trecerea și reduce timpul de tranzit. În plus, conțin și fibre, care ajută la atenuarea sau prevenirea constipației, stimulează mușchii gastrointestinali, astfel încât să îți păstreze forța și să reducă presiunea asupra intestinului inferior, scăzând riscul de a se inflama venele rectale și de a dezvolta hemoroizi. Un studiu realizat de Harvard Medical School a demonstrat că o dietă cu un conținut bogat de fibre, fibre pe care legumele și fructele le au din plin, reduce riscul apariției bolilor diverticulare.

3. Crește riscul de apariție a cancerului


Potrivit Institutului American de Cercetare a Cancerului, niciun aliment nu te poate proteja împotriva cancerului. Însă o dietă bogată în alimente pe bază de plante te poate ajuta să reduci riscul apariției cancerului. Antioxidanții precum vitamina E, vitamina C și carotenoidele pot reduce riscul de cancer prin protejarea celulelor sănătoase de radicalii liberi. Carotenoidele se găsesc în spanac, alte legume cu frunze verde închis, fructe de portocale, cartofi dulci și morcovi.
Acestea pot proteja organismul împotriva leziunilor celulare și au fost asociate cu rate mai scăzute de cancer. Consumul ridicat de grăsimi a fost corelat cu apariția cancerului, așa că înlocuirea alimentelor nesănătoase cu o dietă bogată în fructe și legume va reduce riscul. 

4. Poți lua în greutate


Dacă nu consumi fructe și legume, probabil că mănânci alimente cu un conținut mare de grăsimi și cu o densitate calorică ridicată. Un studiu realizat de cercetătorii de la Albert Einstein College of Medicine a arătat că oamenii supraponderali și obezi din Statele Unite au consumat mai puține porții de fructe și legume decât grupurile cu greutate normală. Cel mai adesea, dieta care conține alimente cu o densitate mai mare a energiei, adică mai multe calorii pe gram, duce la supraalimentare și creștere în greutate. Fructele și legumele au un conținut redus de calorii și o densitate redusă a energiei.
Prin umare, poți mânca mai multe și te poți simți sătul cu un număr mai mic de calorii.

5. Există un risc mai mare de a dezvolta diabet


Din cauza faptului că este asociată cu diabetul creșterea în greutate, crești riscul de a dezvolta diabet atunci când mănânci alimente cu o densitate ridicată în loc de fructe și legume. Excesul de greutate este cel mai important factor de risc pentru diabetul zaharat de tip 2, iar studiile au arătat că un consum crescut de legume și fructe ar putea reduce indirect incidența acestuia. În plus, dacă ai deja diabet zaharat, afecțiunea se poate înrăutăți dacă nu mănânci fructe și legume. Consumul de carbohidrați, precum pâine, orez, paste făinoase și alimente prelucrate, poate da glicemia peste cap. Înlocuiește aceste alimente cu legume cu un conținut scăzut de carbohidrați, cum ar fi legumele cu frunze verzi, broccoliul, conopida, roșiile, vinetele și fructele. 

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;