Bei prea mult ceai? Află cum previi efectele adverse

E o bucurie pentru mine să scriu! Îmi place să scriu zilnic despre despre diete, stil de viață sănătos, călătorii, flori, cărți, copii sau deco.
E o bucurie pentru mine să scriu! Îmi place să scriu zilnic despre despre diete, stil de viață sănătos, călătorii, flori, cărți, copii sau deco.
Consumul excesiv de ceai poate cauza amețeli sau probleme digestive. Află cum poți obține avantajele acestei băuturi naturale, evitând iritarea stomacului și alte probleme.
Este foarte plăcut să te bucuri de o ceașcă de ceai într-o pauză de la serviciu sau la finalul unei zile aglomerate, dar acest obicei util poate funcționa împotriva ta dacă exagerezi în ceea ce privește cantitatea. Prea mult ceai consumat foarte rapid poate irita stomacul, fiind indicat să ai un ritm lent de a-l savura și să nu-l tratezi ca și cum ar fi apă. De asemenea, este bine să iei o gustare lângă o ceașcă de ceai și să eviți această băutură pe stomacul gol.
Chiar dacă este mult mai sănătos decât sucurile acidulate, dacă vei consuma prea mult ceai sau dacă este foarte concentrat organismul tău ar putea fi afectat negativ. Te-ar putea durea urechile, ai putea ameți sau te vei simți obosit.
Exagerarea cu numărul de cești de ceai negru poate provoca starea de preaplin și va agrava balonarea.

 
Iată cum poți preveni efectele adverse când bei ceai:

 
1. Alege ceaiul în mod corect

Starea de amețeală va apărea mult mai des dacă optezi pentru frunzele de ceai recoltate recent, de obicei la începutul primăverii, pentru că au efecte mult mai puternice. Acest tip de ceai nu este depozitat decât cel mult o lună înainte de a fi pus în vânzare și conține un nivel foarte ridicat de cafeină, alcaloizi activi și alte substanțe stimulante, care se regăsesc în cantități mult mai reduse în restul ceaiurilor. Cantitatea ridicată de substanțe energizante poate stimula excesiv sistemul digestiv și pe cel nervos.
Optează pentru ceaiuri care au fost depozitate cel puțin un an de zile pentru a preveni această consecință.

 
2. Nu te grăbi

Nu ai de ce să bei o ceașcă de ceai foarte repede pentru că este o experiență care te relaxează când o realizezi într-un ritm lent. Ceaiul te calmează și te revitalizează treptat și nu este deloc util să te grăbești pentru a obține efectul mai rapid. Integrează-te ritmului specific și folosește-l ca pe o ocazie de a medita. Nu bea ceaiul imediat ce l-ai preparat, ci lasă-l să se răcească aproximativ 30 de minute pentru ca o mare parte a polifenolilor și aldehidelor să se oxideze. După ce are loc acest proces ceaiul rezultat va fi mult mai bine tolerat de organism.

 
3. Nu bea ceai preparat din mai mult de 10g de plante pe zi

Deși este o băutură cu multe avantaje pentru sănătate, dacă vei consuma ceai din mai mult de 10g de plante ai putea favoriza iritarea stomacului și a esofagului, mai ales dacă bei ceaiul fierbinte. În timp iritarea provocată va favoriza ulcerele, refluxul gastroesofagian și agravarea simptomelor specifice colonului iritabil.

 
4. Ia gustări lângă ceștile de ceai

Alege și o gustare de fiecare dată când bei ceai pentru că vei favoriza absorbția băuturii aromate la nivelul stomacului. Consumă alimente sărate pentru a reface echilibrul de sodiu sau dulci pentru a preveni scăderea bruscă a glicemiei ori amețeala care se pot manifesta când bei ceaiul simplu.

 
5. Nu beai ceai pe stomacul gol

Dacă bei ceai imediat după ce te-ai trezit vei dilua foarte mult acidul din stomac, iar capacitatea de a digera alimentele în mod eficient va fi redusă. În plus, organismul va absorbi mult mai repede cafeina și te vei simți stresat, agitat sau amețit.
Mai bine începe-ți ziua cu un pahar cu apă, iar după 30 de minute de la micul dejun poți bea și prima ceașcă de ceai.

 
6. Nu beai ceai imediat după ce ai mâncat

Ceaiul conține tanin, în special ceaiul verde și cel negru, care interacționează cu fierul din componența alimentelor consumate și previne absorbția lui. Lasă să treacă 30 de minute până la o oră de la finalul unei mese pentru a bea ceai.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată