4 alimente pentru o digestie bună pe care nutriționiștii le consumă des

de Georgiana Dorobanțu, 29 Noiembrie 2019
4 alimente pentru o digestie bună pe care nutriționiștii le consumă des

Sănătatea sistemului digestiv pare să aibă o legătură strânsă cu sănătatea întregului organism. Bacteriile benefice din intestine influențează foarte multe procese din corp și afectează starea de spirit, imunitatea și absorbția nutrienților din alimente.
Nu este de mirare că medicii se concentrează atât de mult asupra microbiomului intestinal și recomandă alimente care susțin bacteriile bune din intestine, numite probiotice.
Alimentele și băuturile benefice pentru digestie nu trebuie neapărat să fie scumpe. Există variante accesibile, pe care ar trebui să le ai mereu în frigider, astfel încât sănătatea sistemului tău digestiv să fie una excelentă de-a lungul întregului an. Iată cele patru alimente pentru o digestie bună pe care nutriționiștii le consumă des:

Iaurt

Iaurtul se află pe primul loc în lista alimentelor benefice pentru intestine datorită faptului că este bogat în probiotice. „Probioticele ajută la popularea intestinelor cu bacterii 'bune', care tratează sau previn numeroase afecțiuni precum diaree, infecții sau sindromul colonului iritabil”, declară medicul nutriționist Pauline Hackney Nanjari pentru wellandgood.com. „Un microbiom sănătos și echilibrat - ceea ce înseamnă că sunt suficiente bacterii benefice în intestine - este important nu doar pentru sănătatea sistemului digestiv, ci și pentru starea generală de sănătate a organismului, dar și starea de spirit”, adaugă medicul. Studiile au arătat că există o legătură între depresie și numărul scăzut de bacterii bune din intestine.

Varză murată

Varza murată este o sursă excelentă de probiotice. În afara faptului că adaugă un plus de savoare meselor tale, este foarte ușor de obținut și o poți păstra la frigider timp îndelungat. „Conține o varietate mare de bacterii benefice care susțin sănătatea intestinelor și sistemul imunitar”, spune medicul nutriționist. „Este mai bine să-ți faci singură varză murată, iar dacă cumperi, alege varza murată fără conservanți sau oțet pentru că acestea omoară bacteriile bune”, adaugă specialista.

Supă de oase

Cine s-ar fi gândit că ciorba de oase pe care o făceau bunicii în trecut va deveni un aliment atât de popular și trendy? Dincolo de faptul că vedetele sunt cele care au declanșat această tendință, specialiștii susțin că supa de oase este deosebit de benefică pentru organism.
Supa de oase este o sursă bună de colagen, despre care sigur ai auzit că are efecte pozitive asupra frumuseții pielii, având capacitatea de a „netezi” ridurile de la interior la exterior. Dar la fel cum susține sănătatea pielii, colagenul din supa de oase ajuta și la menținerea sănătății intestinelor. „Supa de oase are o concentrație ridicată de glutamină, un amino acid care îmbunătățește funcția barierei intestinale și structura vilozităților intestinale”, spune dieteticiana Nour Zibdeh. „Supa de oase este bogată și în amino acidul numit glicină, care îmbunătățește calitatea stratului de mucus ce protejează suprafața interioară a intestinelor”, adaugă specialista. 

Fructe cu un conținut ridicat de fibre

„Toate fructele sunt, în general, bogate în fibre, dar nu și sucul de fructe.
Însă unele fructe conțin o cantitate mai mare de fibre decât altele”, spune Nanjari. Printre ele se numără zmeura, perele și merele. „Nu doar că pun intestinele la treabă, dar aceste fibre hrănesc în același timp bacteriile bune”, adaugă medicul. Nu curăța coaja merelor și perelor pentru că aceasta conține cea mai mare cantitate de fibre.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;