Vrei să trăiești mai mult? Ridică greutăți!

iulia-mirica
Dacă vrei să-ți mărești șansele de a trăi o viață mai lungă și mai sănătoasă, poate că ar trebui să iei în considerare ridicarea greutăților.
Se pare că oamenii care au mușchi puternici au mai multe șanse să ajungă la o vârstă mai înaintată, potrivit unei noi cercetări realizate de Universitatea din Michigan

De ce ar trebui să ridici greutăți dacă vrei să trăiești mai mult? Iată ce spune un nou studiu


Cercetătorii spun că nu este niciodată prea târziu pentru a începe antrenamentele care te ajută să îți întărești mușchii. Și poate fi chiar mai important pentru persoanele în vârstă să lucreze la formarea mușchilor decât este pentru tineri. Dar nu îți face griji, deoarece autorii studiului au constatat că este vorba despre forța musculară, nu despre masă, când vine vorba despre longevitate. 

Creșterea forței musculare poate contribui la reducerea riscului unui deces precoce, în timp ce persoanele cu mușchii slăbiți au un risc cu 50% mai mare să moară mai devreme.
Aproape jumătate dintre toți adulții de peste 65 de ani trăiesc cu un handicap care le face viața dificilă. În curând, chiar mai mulți vor avea nevoie de asistență. Nu este nimic de făcut pentru a opri îmbătrânirea, dar dacă rămâi în putere poți reduce dramatic efectele vârstei. Știm că dietele sănătoase și mișcarea au efecte protectoare împotriva bolilor de inimă, a diabetului și chiar a cancerului.

Dar cele mai recente cercetări arată că ar fi înțelept să ne axăm nu doar pe exerciții care ne cresc rata inimii, ci și pe ridicatul de greutăți.
Menținerea forței musculare pe tot parcursul vieții și mai ales la bătrânețe este extrem de importantă pentru longevitate și procesul îmbătrânirii. Iar printre cele mai importante părți care trebuie să rămână puternice sunt mâinile noastre. Nu există foarte multe exerciții concepute doar pentru mâini, dar forța de prindere este o măsură cheie a forței generale și aceasta scade pe măsură ce oamenii înaintează în vârstă. Este ușor să uiți, dar mâinile reprezintă cheia aproape a fiecărei funcții a vieții independente. Îți folosești mâinile când faci baie, când te îmbraci, când gătești, când faci curat și când manipulezi obiectele. 

Echipa de specialiști de la Universitatea din Michigan a analizat forța de prindere a mai mult de 8.300 de femei și bărbați care au participat la studiu.
Aproape jumătate dintre participanți (46%) au avut o forță de prindere care a intrat în categoria de mușchi slabi. Iar aceste procente sunt semnificative. 

Multe studii care analizează îmbătrânirea, nu doar cele privind forța musculară, sunt efectuate pe populații în mare parte caucaziene. Cu toate acestea, populația Statelor Unite a devenit din ce în ce mai diversă, așa că este esențial să se utilizeze date reprezentative pentru aceste studii. Chiar și după luarea în calcul a altor variabile, cum ar fi fumatul, durata vieții a scăzut semnificativ în cazul puterii musculare mici.
Persoanele care au atins pragul muscular jos au fost supuse unui risc cu 50% mai mare de a muri mai devreme decât persoanele puternice. 

O forță de prindere a mâinilor este o parte integrantă a îngrijirii de rutine care ar putea duce la creșterea longevității și independenței indivizilor.

În concluzie, ar trebui să începi să îți mărești forța de prindere a mâinilor, dacă vrei să trăiești o viață mai lungă, dar și mai sănătoasă. Iar aceste antrenamente ar trebui însoțite de un stil de viață sănătos și de o alimentație sănătoasă.
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată