5 idei pentru un prânz sănătos la școală sau la grădiniță


Ești atentă la ce mănâncă acasă, dar vrei să te asiguri și că ia un prânz sănătos chiar dacă nu sunteți împreună? Află ce idei practice poți aplica.
Fiecare părinte definește un pic diferit ideea de prânz sănătos, însă cu toții vor fi probabil de acord că dulciurile, chips-urile sau alimentele de tip fast food nu ar trebui să facă parte din alimentația copiilor la școală sau la grădiniță. Indiferent dacă obiectivul părinților este să adauge calorii și vitamine pentru a contribui la dezvoltarea armonioasă a copilului sau, din contră, să aleagă alternative gustoase pentru a preveni obezitatea infantilă, creativitatea contează foarte mult pentru a le stârni interesul celor mici și a evita situațiile în care preferă alimentele foarte sărate sau dulci.
Poate fi dificil să găsești timpul necesar pentru a pregăti prânzul celui mic, însă ar putea fi singura modalitate de a te asigura că nu alege alimente care-i pot periclita sănătatea pe termen lung. 

 
Iată cum trebuie să procedezi pentru a pregăti un prânz sănătos pentru copilul tău:

 
1. Folosește smoothie-urile

Dacă vrei să determini copilul să consume mai puține dulciuri soluția nu este să îi interzici bomboanele sau prăjiturile. În schimb, îi poți arăta cum poate savura un gust dulce în varianta sănătoasă. Prepară smoothie-uri pentru cel mic și consultați-vă asupra amestecului de fructe pe care îl preferă. Evită să prepari exact același smoothie în fiecare zi pentru că se va plictisi rapid. Folosește condimentele precum ghimbirul, nucșoara, paprika, salvia sau măghiranul pentru a varia gustul obținut. Baza pentru smoothie este de obicei laptele, dar dacă cel mic are intoleranță la lactoză poți alege și lapte de migdale, de cocos, de ovăz sau de orez. Din când în când adaugă și un ingredient nou cum ar fi rodia sau ananasul pentru a-l surprinde plăcut.

 
2. Carnea slabă

Friptura aromată și fragedă este o opțiune consistentă pentru masa de prânz a copilului. Poți alege friptura de vită, pui, curcan sau vânat, dar asigură-te că există un frigider la școală sau la grădiniță pentru a putea păstra pachețelul în bune condiții. Dacă nu poate fi păstrată la rece, friptura nu este alegerea potrivită pentru că ar putea cauza probleme digestive.
De asemenea, evită carnea procesată, cum ar fi șunca presată sau salamul. Acest tip de produse conțin conservanți și coloranți artificiali, precum și o cantitate ridicată de sodiu. Consumul de asemenea alimente încă din copilărie crește riscul de hipertensiune arterială la vârsta adultă.

 
3. Untul de arahide sau migdale

Este o variantă rapidă pentru a pregăti sandvișuri consistente. Cu siguranță copilul nu va refuza untul de arahide datorită gustului plăcut. Poți adăuga felii de banană, mure sau zmeură pentru un plus de fibre sau, dacă vrei să obții o variantă sărată, folosește măsline negre tocate și felii de salată verde la sandvișul cu unt de arahide. Contează și ce fel de unt de arahide folosești. Nu cumpăra produse care au ulei de palmier, sare sau zahăr adăugate. Specialiștii îți recomandă să alegi untul de arahide simplu, cu bucăți crocante, pentru a-i oferi copilului un plus de proteine și nutrienți.

 
4. Felii de castravete sau rondele de ardei gras

Te-ai întrebat cum ai putea să-i distragi atenția celui mic de la chips-uri sau covrigei? Ai nevoie de ceva crocant, cu un gust bun, dar cu mult mai puțină sare și calorii.
Feliile de castravete se potrivesc de minute lângă sandvișurile pregătite și vor face prânzul mai gustos. De asemenea, poți alege și rondele de ardei gras de culori diferite pentru o doză suplimentară de antioxidanți. În unele zile poți înlocui sandvișurile clasice cu jumătăți de ardei gras umplute cu brânză de capră și măsline negre și presărate cu oregano sau măghiran. 

 
5. Și tipul de pâine contează

Atunci când te grăbești alegi prima franzelă de la raft și o folosești pentru sandvișurile copilului? Potrivit specialiștilor, pâinea albă nu este la fel de consistentă, iar conținutul de vitamine și minerale este foarte redus. Pâinea din făină integrală sau cea de secară sunt opțiunile ideale pentru un prânz care îi va da multă energie copilului tău.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod