Redu consumul de alcool si protejeaza-ti oasele!


Consumul excesiv de alcool este toxic pentru organism, avertizeaza specialistii. Cercetarile efectuate pana in prezent arata ca, in cantitati mari, alcoolul este foarte periculos pentru sanatatea oaselor, crescand semnificativ riscul de osteoporoza, in special daca este consumat in adolescenta.
Consumul excesiv de alcool este toxic pentru organism, avertizeaza specialistii. Cercetarile efectuate pana in prezent arata ca, in cantitati mari, alcoolul este foarte periculos pentru sanatatea oaselor, crescand semnificativ riscul de osteoporoza, in special daca este consumat in adolescenta.

Calciul reprezinta un nutrient important in formarea si mentinerea sanatatii oaselor, iar consumul de alcool poate reduce asimilarea calciului.


Ce efecte are consumul de alcool asupra sanatatii oaselor?


Alcoolul poate afecta in mai multe feluri sanatatea oaselor, sustin cercetatorii. In cazul unui consum excesiv, stomacul nu mai reuseste sa absoarba cantitatea de calciu necesara organismului. "Alcoolul afecteaza pancreasul si absorbtia de calciu si vitamina D. De asemenea, alcoolul afecteaza ficatul," explica dr. Primal Kaur, Temple University Health System, din Philadelphia, pentru publicatia britanica WebMD.

Potrivit studiilor, consumul de alcool afecteaza si hormonii, reducand nivelul de estrogen si deregland ciclu menstrual. Reducerea nivelului de estrogen duce si la pierderea densitatii osoase.

In cazul consumatorilor de alcool s-a observat si o crestere a nivelurilor de cortizol si a hormonului paratiroidian, ambele fiind periculoase pentru sanatatea oaselor.

Un alt efect al consumului excesiv de alcool este ca distruge osteoblastele, celule care contruiesc matricea osoasa si mineralizeaza osul.


Consumul de alcool si riscul de fracturi


In cazul dependentilor de alcool, riscul de fracturi este mare, in special la nivelul soldului si al coloanei vertebrale, iar vindecarea in acest caz este lenta. Studiile arata insa ca aceste riscuri scad si oasele se refac in cazul in care se limiteaza consumul de alcool.

Dr. Kaur avertizeaza si asupra fumatului. "Daca esti un consumator inrait de alcool si mai si fumezi, problemele legate de sanatatea oaselor se vor agrava.
In cazul in care nu renunti la aceste obiceiuri, tratamentul pentru osteoporoza nu va functiona," avertizeaza specialsitul.


Invata sa mananci pentru oase sanatoase


Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda, in cazul femeilor, urmatoarele doze zilnice de calciu: 19 ani-menopauza - 1.000 mg/zi; postmenopauza - 1.300 mg/zi; in timpul sarcinii - 1.200 mg/zi; in timpul alaptarii - 1.000 mg/zi. Barbatii cu varsta cuprinsa intre 19 si 65 de ani au nevoie de 1.000 mg de calciu zilnic, iar cei trecuti de varsta de 65 de ani de 1.300 mg/zi. Iata cateva alimente care iti pot asigura calciul necesar organismului:

Lactate. Stim cu totii ca laptele si lactatele fac parte dintre cele mai bogate surse de calciu. O cana de lapte contine aproximativ 300 mg calciu.
Sardine. Pe langa lactate, o alta sursa bogata de calciu o reprezinta si sardinele. Oasele acestui peste contin nutrientii necesari pentru oase puternice. 100 grame de sardine la conserva iti ofera cu putin peste cantitatea de calciu continuta de o cana cu lapte. De asemenea, somonul si alte tipuri de peste gras reprezinta o sursa bogata de calciu, vitamina D si Omega 3.
Legume verzi. Calciul poate fi gasit si intr-un numar mare de legume, precum spanacul, broccoli, ceapa verde, varza creata si varza de Bruxelles.
Alimente fortifiate. Poti apela de asemenea si la alimentele fortifiate pentru a obtine necesarul de calciu. Acestea sunt produse care nu contin in mod natural calciu, insa au fost suplimentate cu diverse cantitati de minerale esentiale.
Soia este o alta sursa bogata de calciu. O suta de grame de branza Tofu asigura aproximativ 10% din necesarul zilnic de calciu.
Nuci si semninte. Migdalele, fisticul, semintele de floarea soarelui sunt bogate in calciu, nucile contin Omega 3, arahidele si migdalele sunt surse de potasiu, nutrienti importanti pentru sanatatea oaselor.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;