Zahăr

4 proprietăţi periculoase ale zahărului de care nu ştiai

Cei care nu ştiu că zahărul are efecte negative asupra dinţilor şi taliei, probabil trăiesc pe o insulă pustie.
Totuşi, aceste două consecinţe nu sunt singurele, ci există altele chiar mai grave!

Conform brightside, iată 4 motive pentru care să spui nu zahărului:

Zaharul accelerează îmbătrânirea pielii

Când intră în sânge, zahărul creează legături chimice cu proteine cum ar fi colagenul şi elastina, care asigură tinereţea pielii. În primul rând, o astfel de interacţiune distruge proteinele şi conduce la uscăciune şi riduri pe piele. În al doilea rând, produce substanţe noi şi nocive.
De exemplu, ele fac pielea mai sensibilă la soare, care e un factor de îmbătrânire primară.

Zahărul declanşează inflamaţii

Capacitatea zahărului de a agrava inflamaţia înseamnă că are rezultate precum apariţia coşurilor şi a ridurilor. De asemenea, creşte riscul mulor boli, cum ar fi artrita. Chiar şi atunci când bem ceai îndulcit pentru a trata o răceală, zahărul devine un mediu de reproducere a bacteriilor într-un gât deja inflamat.

Zahărul provoacă boli cardiovasculare

De-a lungul secolului XX, medicii au crezut că bolile cardiovasculare ar putea fi prevenite prin scăderea consumului de grăsimi care ridică nivelul de colesterol.
Zahărul a fost considerat mai puţin periculos decât grăsimile animale, iar oamenii au continuat dietele fără grisimi, dar nu au tăiat din dulciurile. În secolul 21, situaţia s-a schimbat dramatic. Studiile recente arată că zahărul creşte în mod semnificativ nivelul de colesterol, facilitând în acelaşi timp lipirea acestuia pe pereţii vaselor de sânge care sunt deja afectaţi de zahăr.

Zahărul te face să înnebuneşti cu adevărat

Studiile au arătat că zahărul poate provoca depresie, Se întâmplă deoarece zahărul scade nivelul hormonului BDNF, care este inhibat la persoanele cu depresie şi schizofrenie.
Alte studii arată faptul că prea mult zahăr poate creşte anxietatea. Şi un experiment a arătat că şobolanii au devenit mai proşti din cauza zahărului. Oamenii de ştiinţă se referă la această proprietate a zahărului care fac rău legăturilor dintre celulele creierului responsabile pentru învăţare şi memorie.