6 obiceiuri zilnice care sunt la fel de nocive ca şi fumatul

de Georgiana Stanciu, 29 Noiembrie 2017
Femeie care consumă carne

Nu fumezi şi ai în general un stil de viaţă sănătos, deci crezi că totul e în regulă, nu?
Studiile arată că unele obiceiuri de zi cu zi sunt mai rele decât fumatul. Următoarele 6 lucrurile pe care le face în fiecare zi sunt mai nocive decât crezi:

Stai jos toată ziua
Chiar dacă faci sport în mod regulat, statul pentru perioade lungi de timp, la birou sau în maşină, este din ce în ce mai des legat de o varietate de probleme de sănătate. Inactivitatea este asociată cu cancerul mamar, de colon, prostată şi pulmonar. Fă-ţi un obicei din a-ţi lua pauze în care să faci puţină mişcare la locul de muncă. Acasă, rezistă ispitei de a sta numai în faţa televizorului şi optează mai des pentru scurte plimbări în jurul blocului pentru a te relaxa.

Mănânci prea multă carne şi brânză
Proteinele animale sunt bogate într-un hormon care favorizează creşterea celulelor canceroase. Un studiu realizat de Universitatea din California de Sud, a constat recent că oamenii cu o dietă bogată în proteine în perioada de vârstă medie au de patru ori mai multe şanse de a muri de cancer decât cei cu o dietă cu un conţinut sărac de proteine. Înlocuieşte unele surse de proteine de origine animală cu unele de proteine vegetală.  În general, adulții de vârstă medie ar trebui să mănânce 0,8 grame de proteine zilnic pentru fiecare 2 kilograme de greutate corporală. Studiul a constatat că, odată ce se trece de vârsta de 65 de ani, consumul mare de proteine animale nu este la fel de dăunator pentru ca producţia acelui hormon începe să încetinească.

Găteşti la gaz natural
Dacă obişnuieşti să găteşti la aragaz, vei avea o doză suplimentară de monoxid de carbon, dioxid de azot şi formaldehină de fiecare dată când pregăteşti masa. Aceştia trei compuşi sunt prezenţi şi în cazul fumatului. Trebuie să utilizezi o hotă atunci când foloseşti cuptorul sau plita, pentru că ventilarea reduce nivelul de poluare de la 60 până la 90%, deci nu ai crede. De asemenea, găteşte pe arzătoarele din spate, majoriotatea hotelor de aerisire nu sunt centrate corect pe întreaga suprafaţă de gătit.


Găteşti cu uleiul greşit
Gătitul la foc cu ulei de soia eliberează aldehide şi hidrocarburi aromatice policiclice, toţi aceşti compuşi regăsindu-se şi în cazul fumatului şi sunt strânşi legaţi de inflamarea căilor respiratorii. Chiar dacă acasă nu obişnuieşti să îl foloseşti, nu acelaşi lucru se poate spune şi în cazul restaurantelor. Trebuie să alegi corect tipul de ulei. De exemplu, uleiul de măsline nu e bun pentru prăjire sau pentru gătitul la foc, dar este bun pentru salate. Uleiul de avocado este grozav pentru gătitul la cald.

Te bronzezi la solar
Un studiu recent a estimat că bronzarea artificială produce anual aproximativ 420 mii de cazuri de cancer de piele în SUA. Fumatul, prin comparaţie, cauzează 226 de mii de cazuri de cancer pulmonar. Învată să îţi iubeşti culoarea pielii naturale, acesta este primul pas. Dar dacă vrei cu adevărat mai multă strălucire naturală, începe să consumi mai mulţi morcovi şi roşii. Ambele alimente sunt bogate în carotenoide, ceea ce va stimula tonul pielii tale și nu va mai trebui să îţi faci griji cu privire la folosirea sprayurilor, loțiunilor de bronzat sau a solarului.

Nu dormi suficient
Privarea cronică de somn declanşează hipertensiune, atacuri de cord, accidente vasculare cerebrale, obsezitate şi o serie de alte probleme de sănătate. Un studiu a constatat că dacă nu dormi cel puţin 6 sau 7 ore de somn, rata de mortalitate este la egalitate cu cea a fumătorilor. Chiar şi somnul de slabă calitate sau întrerupt poate accelera creşterea tumorilor. Nu crede că oboseala e ceva normal. Dacă simţi că nu dormi suficient în mod regulat, discută cu un specialit pentru a vedea dacă suferi de o afecţiune, cum ar fi apnea de somn care interferează cu somnul.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;