Cum să te comporți cu oamenii care cerșesc atenție?

Ai observat vreodată cum unii oameni vor să fie mereu în centrul atenției? Fie că este vorba de muncă sau interacțiunile sociale, aceștia cerșesc atenție. Ai de-a face cu acești oameni în mod regulat. Însă știi cum să te porți cu oamenii care cerșesc atenție?

Cum să convingi o persoană încăpățânată să se răzgândească?

Dacă ai o persoană încăpățânată în viața ta, consideră-te norocoasă. Oamenii încăpățânați pot fi enervanți și stresanți. Poate fi vorba despre cel mai bun prieten al tău sau de colegul de la muncă. Însă atunci când știi cum să te comporți cu o persoană încăpățânată, îți dai seama cât de deșteaptă este aceasta.

Trucul simplu care te va ajuta să nu mai amâni alarma dimineaţa

Trezitul de dimineaţă este pentru unii oameni un coşmar, în timp ce pentru alţii pare să fie destul de simplu.

Depresie fără leac? Ce ai zice să-ți înveți creierul să te ajute?

Cele mai comune motive de depresie? Inabilitatea de a te desprinde de trecut. Neputința de a recunoaște adevărul. Încercarea de a schimba o persoană. Sună cunoscut?

Cum arată viaţa unei mame cu depresie postpartum. Fotografii şocante

Naşterea unui copil este un motiv imens de bucurie pentru orice femeie. Dar imediat după naştere, schimbările hormonale, transformările organismului şi schimbarea radicală a stilului de viaţă pot provoca instalarea depresiei postpartum.

4 motive pentru care să aștepți înainte de a posta ceva în rețelele sociale

În lumea aceasta din ce în ce mai digitală, simțim câteodată presiuna socială și concurăm cu prietenii noștri când vine vorba de a posta ceva în rețelele sociale.

De ce nu sunt sănătoși oamenii aroganți

Oamenii aroganți îți vor povesti cât succes au, cât de importanți sunt și cum știu totul despre orice la câteva minute după ce i-ai cunoscut.

Singură de Crăciun. Sfaturi ca să te simţi bine chiar dacă nu ai partener

Nu e nicio tragedie să fii singură de Crăciun. S-ar putea să descoperi că e mai bine aşa decât în compania unui partener ori a rudelor. Totul depinde de modul în care priveşti lucrurile

Drama din Colectiv. Psiholog: Nu există legături între muzica rock şi tragedia din club

Atunci când trecem printr-o traumă, avem tendinţa de a face conexiuni care nu sunt deloc reale, de multe ori chiar paranormale, avertizează Iuliana Fulaş.

Cum va arăta lumea când Facebook va dispărea? Ce spune psihologul

Oamenii de știință de la Universitatea Princeton estimează că platforma și-a atins apogeul de popularitate, iar curând vom deveni imuni la ea și până în 2017 o vom abandona

8 semne care-ţi arată că ai nevoie de un psihoterapeut

Simţi că nu ai valoare, nu ai încredere în tine şi ţi se pare că toţi ceilalţi se descurcă mult mai bine decât tine?

Sănătate. 8 efecte ale violului asupra psihicului femeilor

Psihoterapeutul Lena Rusti vorbeşte despre cum afectează abuzul sexual pe termen lung şi care ar fi cele mai bune soluţii care sunt cu adevărat folositoare.

Depresia postnatală: De ce apare şi cum scăpăm de ea

Este o condiţie medicală care afectează până la 15% dintre femei în primul an de la naştere, fiind vorba despre un dezechilibru chimic tratabil.

4 moduri de a câștiga mai mult timp pentru tine. Organizează-te!

Ești obosită, stresată și începi să ai senzația că, orice ai face, timpul îți zboară printre degete? Dacă reușești să-ți faci mereu timp pentru îndatoriri și nevoile celor din jur, dar nu și pentru a avea grijă de tine, a sosit momentul să faci o schimbare: învață să te deconectezi și să te bucuri de compania propriei tale persoane invitând mai mult timp liber doar pentru tine în viața ta! 1. Amintește-ți că meriți să îți faci timp doar pentru tine Te simți vinovată când nu ai timp să faci tot ce ți-ai propus într-o zi/săptămână, chiar dacă pur și simplu nu ai avut când să le duci pe toate la bun sfârșit? Ei bine, este timpul pentru o schimbare de mentalitate: alergătura dintr-o parte într-alta nu servește nimănui, în cele din urmă, fiindcă stresul și frustrarea acumulate ajung să dauneze tuturor, ție și proiectelor tale deopotrivă. Investiția în timpul acordat relaxării, departe de probleme și, uneori, de alți oameni, se va dovedi profitabilă pe toate planurile pe termen lung. Și foarte important: nu ești o persoană egoistă doar pentru că vrei să aloci un timp numai și numai pentru tine! Acesta este dreptul tău și încă unul vital sănătății tale psihice, dar și fizice, pe termen lung. 2. Organizează-ți altfel programul Cu alte cuvinte, organizează-l în așa fel încât să poți strecura în el și acel răgaz dedicat doar ție. Dacă ești foarte ocupată, până și o pauză de 15-30 de minute în care să te decontectezi de tot și să faci ceva ce-ți place cu adevărat se va dovedi mai mult decât binevenită! Odată ce ai găsit acele activități care te binedispun, oricare ar fi ele, fă-le loc în programul tău zilnic. În acest sens, nu este deloc exclus să trebuiască să îți organizezi altfel prioritățile și să renunți la activitățile care îți consumă timp prețios - de pildă, stabilește să faci cumpărături pentru o săptămână întreagă, nu să ieși zilnic sau o dată la 2-3 zile pentru cele necesare, și tot așa. 3. Învață să spui NU Ușor de zis, greu de făcut, mai ales dacă te-ai obișnuit - și i-ai obișnuit și pe cei din jurul tău - să pui întotdeauna nevoile celorlalți pe primul plan. Fără a-l lua pe "nu" în brațe, este totuși important să înveți să refuzi acele rugăminți, favoruri, sarcini etc. care te-ar determina să renunți la lucruri importante pentru tine - mai ales acel ragăz alocat ție însăți. Refuză politicos și, unde se poate, învață să delegi. Încet, dar sigur, oamenii vor învăța că nu pot să abuzeze de amabilitatea ta, vor ști unde sunt limitele, iar stresul gestionării unor responsabilități care nu îți aparțin va dispărea și el! 4. Creează-ți propriile ritualuri La început îți va fi dificil să te bucuri de timpul petrecut doar în compania ta - mai ales dacă nici nu mai ții minte când a fost ultima oară când ai făcut asta. Dar, treptat, vei remarca efectele benefice și vei strecura tot mai multe activități plăcute în programul tău obișnuit. Ideea este ca, pas cu pas, să îți formezi ritualuri de relaxare care să devină o a doua natură - să le privești ca pe ceva absolut normal, parte integrantă a vieții tale, care să îți vină firesc, fără să mai fii nevoită să le planifici. De la o baie cu spumă la finele unei zile obositoare la joggingul în răcoarea dimineții, toate se pot transforma în ajutoare prețioase ale bunei dispoziții și vitalității până la adânci bătrâneți!

Cum să dresezi un șef nesuferit. 5 soluții

Managerii ineficienți sau de-a dreptul nesuferiți sunt principalul motiv pentru care subalternii lor aleg, mai devreme sau mai târziu, să se îndrepte către alte orizonturi profesionale, dezvăluie studiile. Dacă te afli în postura de a tolera comportamentul unuia, ce opțiuni ai pentru a-ți face situația suportabilă sau chiar avantajoasă? Iată 5 soluții! 1. Încearcă să vezi lumea prin ochii lui O primă strategie de a gestiona eficient situația în care te afli este de a încerca să te pui în locul șefului tău pentru a înțelege ce anume îl motivează, neliniștește, preocupă etc. Încearcă, deci, să vezi lumea prin ochii lui - de îndată ce vei reuși, vei putea găsi abordarea potrivită. Cu alte cuvinte, îi vei putea vorbi "pe înțelesul lui" în așa fel încât informațiile pe care i le transmiți - inclusiv propriile nemulțumiri - să fie pe deplin înțelese. 2. Transformă-te în mâna sa dreaptă Chiar dacă tot ce îți dorești este să ai cât mai puțin de-a face cu el, pe termen lung, este mai productiv - din punct de vedere profesional - să îl ajuți să își facă treaba, mai ales când îți este foarte clar care îi sunt punctele slabe. Ai un șef împrăștiat? Ajută-l să se organizeze, ținând tu evidența activităților și documentelor importante. Șeful tău răspunde solicitărilor cu întârziere? Continuă să faci ce ai de făcut cât timp aștepți feedback-ul său. Strategia de a-i deveni indispensabilă te va ajuta nu doar să crești în ochii șefului tău nesuferit, dar și să acumulezi competențe care îți vor servi pe viitor - la un alt loc de muncă, de pildă. 3. Nu lăsa ineficiența șefului tău să fie o scuză pentru a ta În corelație cu punctul anterior, o modalitate productivă, cu rezultate pozitive în viitor, de a face față în prezent unui șef nesuferit este aceea de a te preocupa, în permanență, de propria ta evoluție. Nu îți permite să te lași pe tânjala din punct de vedere profesional doar pentru că șeful tău este incapabil să fie un bun lider. În schimb, adoptă tu atitudinea de care ai vrea să beneficiezi din partea șefului tău direct, șlefuindu-ți astfel calitățile care te pot recomanda, la un moment dat, pentru o poziție de conducere. 4. Comunică-ți nemulțumirile Poate fi greu să îți aduni curajul - și să găsești abordarea potrivită - pentru a-i spune șefului tău ce te nemulțumește, dar inițiativa ta ar putea avea rezultate neașteptat de bune. Menținând o atitudine profesională, transmite-i superiorului tău ce anume te determină să fii un angajat demotivat în momentul de față și nu uita să îi oferi și soluții - în conformitate cu valorile lui, bineînțeles. S-ar putea să ai surpriza ca vorbele tale chiar să fie "înregistrate" și schimbarea în bine pe care ți-o dorești - chit că asta poate însemna și mutarea în alt departament, sub "oblăduirea" altui șef - să aibă loc mai devreme decât sperai. 5. Cercetează atent viitorul loc de muncă Dacă ai ajuns la concluzia că varianta optimă pentru tine în acest moment este să îți schimbi jobul și să scapi de șeful tău nesuferit, ai grijă să nu sari din lac în puț: investighează cu atenție companiile unde speri să te angajezi, politicile lor interne și stilul de management al celor aflați pe poziții de conducere. Abia dacă valorile sale sunt similare alor tale, ia decizia finală de a te îndrepta către o companie anume.

Cum poți să-ți atingi obiectivele făcând doar 10 minute de exercitii mentale zilnice

Schimbarea începe cu tine. Nu poți avea o viață pozitivă cu o minte negativă. Dacă îți poți schimba gândurile, poți îmbunătăți și circumstanțele din viața ta. Nu vei rescrie trecutul, dar îți vei hotarî viitorul. Viața noastră este reflecția gândurilor noastre. Corpul tău aude tot ce gândurile tale spun. – sunt afirmații pe care le întâlnești peste tot. Le aprobi, îți spui în sinea ta că de azi vei face o schimbare, dar te lovești mereu de aceleași...

De ce e atât de greu să fii mamă singură în România? 3 motive

Confortul de a te putea sprijini pe cineva şi din punct de vedere financiar dispare, astfel că sarcina nu este tocmai una uşoară.

Dr. Oz: 5 paşi care te ajută să fii mai puţin stresată

Nu ignora importanţa somnului, deoarece pe timpul nopţii se regenerează întregul organism. Acest lucru te ajută să fii mai echilibrată în ziua următoare.

BAC 2014. Cum să faci faţă unui eşec la examen. Transformă înfrângerea în victorie

Examenul de bacalaureat 2014 se apropie de final şi te temi că rezultatele vor fi departe de cele la care sperai? Chiar dacă nu iei note de trecere la una sau mai multe materii, nu este un capăt de ţară: învaţă să accepţi înfrângerea de moment şi să o transformi într-o viitoare victorie! Cea mai teribilă temere a ta a devenit realitate: sesiunea de vară a bacalaureatului s-a terminat cu un eşec dureros pentru tine. Înconjurată de cei dragi, te întrebi ce ar trebui să faci mai departe, acum că înscrierea la facultate în următoarea perioadă nu se mai numără printre planurile tale de viitor. Ei bine, tot ce poţi să faci pentru moment este sa îţi lingi rănile, după care să îţi faci un nou plan de bătaie şi să te asiguri că, la următoarea examinare, vei obţine nota şi, apoi, media de trecere. Învaţă din greşeli Ce anume a mers prost în această sesiune a examenului de bacalaureat? Cel mai probabil, ai avut de-a face cu un subiect pe care nu îl stăpâneai. Ei bine, pentru ca data viitoare să obţii o notă bună la nefericita probă de bac, este important să începi să te pregăteşti din timp. După cele câteva zile de repaus fizic şi emoţional, începe încet, dar sigur să treci prin materia/materiile probei/probelor buclucaşe Nu pune presiune asupra ta Uşor de zis, greu de făcut! Însă, în loc să te autoflagelezi şi să laşi gândurile negre să te cotropească, adoptă o atitudine constructivă: este omenesc să greleşti şi absolut normal să te loveşti şi de neplăceri din când în când, însă ce faci de acum încolo contează mai mult decât ce s-a întâmplat în actuala sesiune de bacalaureat. Aşadar, după ce ţi-ai lins rănile, şterge trecutul cu buretele şi concentrează-te asupra a ceea ce ai de făcut de acum înainte. Fă-ţi un plan de bătaie bine pus la punct Organizarea temeinică este esenţială pentru a învăţa eficient. Propune-ţi să înveţi şi să repeţi câte puţin în fiecare zi, oferindu-ţi şi momente de răgaz şi de relaxare în care să uiţi cu desăvârşire de bacalaureat. Astfel, pâna la toamnă, deşi îţi poate părea dificil de crezut la început, vei reuşi să asimilezi o cantitate generoasă de informaţie pentru a trece cu bine de proba de foc. Gândeşte-te la viitor Dacă prezentul tău înseamnă multe ore petrecute studiind, păstrează-ţi motivaţia gândindu-te de ce depui toate aceste eforturi. Poate că îţi doreşti cu ardoare să intri la o facultate anume. Ei bine, întrucât multe dintre instituţiile de învăţământ superior organizează şi sesiuni de admitere de toamnă, nu este deloc exclus ca, după ce îţi vei fi luat bacalaureatul, să poţi aplica pentru un loc la facultatea mult visată! Bucură-te de vacanţă Într-adevăr, îţi imaginai cu totul altfel această vacanţă de vară şi acum că ai de învăţat, nu îţi prea mai vine să te gândeşti la excursii la mare şi sejururi prin străinătate. Însă nu are niciun sens să te pedepseşti la infinit: când simţi că ai nevoie de o pauză, fugi câteva zile departe de stresul studiului pentru bac şi distrează-te alături de prietenii tăi! Te vei întoarce cu forţe proaspete, pregatită pentru încă o rundă de învăţat.

"Eram beţi, m-a violat și am rămas gravidă. Păstrez copilul sau îmi reclam iubitul?"

Avem o relație de aproape doi ani și ne mergea bine până în seara aia când ne-am întors din club, cam afumați amândoi, și s-a petrecut nenorocirea. Am început să ne sărutăm, să ne dezbrăcăm, dar eu am adormit. Sau leșinat, nu sunt sigură, oricum e clar că eu nu-mi amintesc nimic după acel moment.

Ce să răspunzi atunci când ești întrebată "De ce ești singură?"

Citate motivaționale din discursul lui Michelle Obama

Ce lucruri ar trebui să știe partenerii dintr-un cuplu

Prosoapele tale te pot îmbolnăvi! Află cât de des ar trebui să le speli

Metode geniale de a folosi lucruri obișnuite. Îți fac viața mai ușoară!

Iată ce se întâmplă cu corpul tău atunci când renunţi la alcool

9 sfaturi pentru problemele legate de somn

Ce se întâmplă când ne comparăm cu alți oameni?

Lucruri pe care nu ar trebui să ți le spună niciodată partenerul

De ce își înșală bărbații iubitele?

Regulile atracției. Iată ce spun studiile

De ce îți este dor de fostul? Iată ce zic studiile

De ce te simți atrasă de tipul nepotrivit

De ce toate căsniciile sunt complicate

10 semne că nu e pregătit pentru căsătorie

Cele mai nebunești cereri în căsătorie. Sunt uimitoare!

7 lucruri care îţi arată că nu e el alesul inimii tale

10 semne care indică faptul că ești într-o relație codependentă

Studiu: Ce joburi au oamenii predispuși să înșele?

Sex

Cum îți afectează vârsta viața intimă

Cum îți controlează frica viața?

De ce nu ar trebui să cauți aprobarea celorlalți?

Lucruri pe care ar trebui să le discuți înainte de căsătorie

Studiu: Un singur pahar de alcool pe zi crește riscul de cancer de sân

A condus 2900 de kilometri ca să se mute cu iubitul ei, dar el s-a răzgândit. E uimitor ce s-a întâmplat!

Cum poți fi o prietenă mai bună

Lucruri pe care ar trebui să i le spui iubitului tău în fiecare zi

5 tipologii de oameni de care mai bine nu te apropii

Ce se întâmplă cu creierul tău când minți?

Cum reacţionează 14 miri când îşi văd pentru prima dată miresele în ziua nunţii