6 trucuri ca să ai mai multă încredere în tine

O simplă schimbare a modului de gândire este suficientă pentru a te face să te simți mai bine în pielea ta, să ai mai multă încredere în tine și să fii mai atrăgătoare.

O simplă schimbare a modului de gândire este suficientă pentru a te face să te simți mai bine în pielea ta, să ai mai multă încredere în tine și să fii mai atrăgătoare.
Iată care sunt acestea, potrivit oamenilor de știință:

Fă sport

Poate că nu îți place să faci exerciții, dar sportul are un impact major asupra stării tale de spirit și te ajută să te simți mai atrăgătoare. Nu este vorba doar despre efectele sportului asupra fizicului tău. Se pare că mișcarea te ajută să te eliberezi de emoțiile negative și în același timp stimulează producția de endorfini, hormoni care îți dau o stare de bine. Un studiu realizat în anul 2015 la Universitatea Turku a descoperit că persoanele care fac sport se simt mai încrezătoare în forțele proprii.

Nu uita să faci complimente

Atunci când ceilalți te apreciază și îți laudă calitățile, îți crește stima de sine. Dar câștigi la fel de mult și dacă oferi la rândul tău complimente. Dacă vorbești despre calitățile celorlalți, vei părea mai atrăgătoare în ochii lor și te ajută, de asemenea, să îți observi propriile calități. În cadrul unui studiu efectuat în China, cercetătorii au descoperit că bărbații care folosesc metafore pentru a complimenta o femeie au fost considerați mai atrăgători. Dacă îi face pe oameni să se simtă bine în pielea lor, aceștia te vor percepe ca fiind mai atrăgătoare.

Zâmbește

Nu este un secret că zâmbetul te face să pari o persoană mai caldă și mai prietenoasă, iar oamenii pot avea astfel o părere mai bună despre tine. Dar se pare că zâmbetul are același efect și asupra ta, dacă te uiți în oglindă și zâmbești. "Pentru că suntem ființe sociale, suntem programați să observăm limbajul corpului și să căutăm indicii legate de siguranță și acceptare. Zâmbetul este un semnal universal pentru căldură, abordabilitate și atractivitate", a declarat pentru Insider terapeutul Shadeen Francis. "Dar zâmbetul are același efect și asupra ta. Dacă zâmbești în timp ce te privești în oglindă, primești aceleași indicii neurale ca și cum un prieten sau o persoană apropaită ți-ar zâmbi", adaugă specialistul. Cu alte cuvinte, te împrietenești tu cu tine însăți. Studiile au mai arătat că persoanele care zâmbesc mai mult se pot simți mai fericite.

Încurajează-te

Te simți bine atunci când o persoană îți observă o calitate. Dar nu trebuie să aștepți aprecierea numai de la ceilalți. Poate părea caraghios, dar dacă repeți afirmații pozitive despre tine în oglindă sau dacă spui lucrurile care îți plac la tine, te ajută să apreciezi și mai mult acele calități.
"Trăsăturile cărora le acorzi atenție devin și mai importante pentru tine. Iar atunci când îți faci timp să observi calitățile tale, fie că sunt trăsături fizice sau abilități pe care le ai, te ajută să fii mai încrezător", spune specialistul. 
În cadrul unui studiu realizat în anul 2014 s-a descoperit că persoanele care se încurajează singure au mai mult succes în carieră și sunt mai încrezătoare în forțele proprii. Experimentele au arătat că atunci când oamenii vorbesc cu ei înșiși așa cum ar vorbi cu un prieten, își cresc brusc stima de sine și încrederea.

Nu te autosabota

Imaginea de sine este afectată atunci când insiști asupra aspectelor negative ale personalității tale. Studiile au arătat că persoanele care se gândesc mult la trăsăturile lor negative au un risc mai mare de a se îndoi de propriile capacități și au sunt mulțumiți de sine. Dacă observi că faci afirmații negative despre tine, trebuie să analizezi cu atenție de unde pornesc. Află ce le cauzează și învață să le elimini, pentru că în timp îți afectează încrederea în tine. Atunci când analizezi cu atenție în ce circumstanțe apar aceste gânduri negative despre tine și ce le declanșează, fie că este o situație, o persoană sau anumite împrejurări, le vei putea elimina mult mai ușor.
Eșecul este de obicei un factor declanșator. Dar când te lovești de un eșec, în loc să te critici aspru în gând, vorbește-ți așa cum ai vorbi cu cel mai bun prieten. Nu îi spui niciodată prietenului tău că nu este bun de nimic, nu-i așa? Prin urmare, de ți-ai spune ție?

Analizează-ți relațiile

Povara unei relații cu o personă toxică te poate împiedica să te apreciezi cu adevărat și să te simți bine în pielea ta. Într-un studiu realizat în anul 2015, cercetătorii au chestionat persoane care aveau relații ce puteau fi caracterizate prin cuvinte precum "înstrăinat, falsă prietenie, neîncredere". Studiul a descoperit că oamenii nu observau cum alții le afectează percepția de sine, dar și că subiecții aveau tendința de a privi persoanele toxice într-o lumină roz. Dacă ai de-a face cu persoane care în mod constant te descurajează, sunt nepoliticoase sau au o influență negativă, fă tot ce poți pentru a le scoate din viața ta.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod