Metode simple de relaxare

Facebook Twitter gplus Comenteaza
Metode simple de relaxare

De cate ori nu ai auzit ca stresul este vinovat pentru aparitia starilor de oboseala, a problemelor de sanatate, a depresiei, a caderii parului si multe altele? Peste tot auzi ca trebuie sa eviti stresul, ceea ce este de-a dreptul imposibil.

Situatiile stresante vor exista intotdeauna. Important este sa stii cum sa le gestionezi si ce poti face pentru a tine stresul sub control, numai prin metode naturale. Iti propunem cateva tehnici de relaxare, pe care le poti pune in practica oricand si oriunde.

Relaxarea progresiva a musculaturii


Relaxarea progresiva a musculaturii este o metoda eficienta de relaxare. Este un proces care implica doua etape: contractarea apoi relaxarea musculara a diferitelor grupe musculare, pe rand. Are doua beneficii importante: relaxarea corpului, dar si a mintii. Iata care sunt pasii:

  • Imbraca-te cu ceva comod si asaza-te confortabil.
  • Relaxeaza-te timp de cateva minute, inspirand adanc si expirand.
  • Cand te simti pregatita sa incepi, concentreaza-ti atentia asupra piciorului drept. Gandeste-te pentru cateva momente la felul in care il simti.
  • Incordeaza-ti treptat muschii piciorului. Tine-l incordat si numara pana la 10.
  • Relaxeaza piciorul. Concentreaza-te asupra eliberarii tensiunii din picior si asupra modului in care iti simti piciorul usor si relaxat.
  • Pastreaza aceasta faza de relaxare timp de cateva momente, respirand adanc.
  • Cand te simti pregatita, concentreaza-ti atentia asupra piciorului stang si repeta aceiasi pasi ca pentru cel drept.
  • Continua apoi cu fiecare parte a corpului, de jos in sus, cu abdomenul, spatele, bratele, fata.

Relaxare prin respiratie constienta


In perioadele tensionate si nu numai, folosim numai o mica parte din capacitatea plamanilor. Respiratia superficiala are drept consecinta oxigenarea ineficienta a creierului, ceea ce determina starile de oboseala, incordare si anxietate, intr-un cuvant, stresul.


Respiratia constienta este una dintre cele mai simple metode de relaxare si de asemenea un procedeu care insoteste toate celelalte tehnici, ceva mai complexe.

  • Stai confortabil, cu spatele drept.
    Plaseaza o mana pe abdomen si una pe piept.
  • Inspira pe nas. Mana plasata pe abdomen ar trebui sa se ridice, iar cea de pe piept sa se miste foarte putin.
  • Expira pe gura, eliminand cat mai mult aer posibil, in timp ce iti incordezi muschii abdominali. Mana plasata pe stomac ar trebui sa coboare, iar cea de pe piept sa se miste foarte putin.
  • Continua sa respiri, imaginandu-ti ca elimini stresul impreuna cu aerul pe care il expiri.

Ghidarea imaginatiei


Vizualizarea mentala sau imaginatia ghidata este o tehnica traditionala de relaxare. Cand este folosita ca tehnica de relaxare, imaginatia ghidata consta in imaginarea unui loc sau scenariu in care te simti bine, impacata si eliberata de orice fel de tensiune sau anxietate.

Alege orice tip de scenariu care te calmeaza, fie ca este un loc favorit din copilarie, o plaja tropicala sau o padure linistita. Poti pune in practica aceasta tehnica fie singura, fie cu ajutorul unui terapeut sau al unei inregistrari audio.

Inchide ochii si lasa toate gandurile negative si temerile sa se estompeze. Imagineaza-ti locul relaxant, implicand toate simturile, cat mai mult posibil. Imagineaza-ti cat mai real posibil - tot ceea ce poti auzi, tot ce poti simti, mirosi sau atinge. De exemplu, daca te gandesti ca te afli pe marginea unui lac:

  • vezi apusul soarelui
  • auzi pasarile cantand
  • simti mirosul copacilor si al florilor
  • simti apa rece pe picioare
  • respiri aerul curat si proaspat

Ai nevoie de un sfat?

Intreaba pe

Afla ultimele noutati

Aboneaza-te la newsletter »
 

Comentarii (2)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • mona pe 20 Feb 2011, 19:05
    stresul

    sunt tot timpul foarte stresata ma enerveaza tot acuma imi schimb locul de munca si sper sa fie mai bine decat acolo unde lucram voi incerca sa pun in practica cateva din aceste exercitii m am saturat de medicamente

    1
    1

  • mariposa251 pe 23 Mai 2010, 14:59
    mmm...

    ..ce bine e cind te relaxezi,parca timpul se opreste in loc... merci de sfaturi :)

    1
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

ADHD: Cum poate să fie ajutat copilul hiperactiv și neatent

Rețeta frumuseții: 10 alimente pentru un păr sănătos şi strălucitor

Sănătate: 5 efecte negative ale soarelui asupra pielii şi ochilor

Modă. 30 de ţinute chic pentru petreceri în aer liber. Ce să porţi

Românii şi obiceiurile lor pe YouTube. Ce este popular pe cea mai mare platformă de video

Vreme instabilă: Prognoza meteo pentru 1 mai

Sfatul medicului: Apa şi nisipul rece de la mare pot provoca dureri de spate

Depresia modifică ADN-ul uman şi poate declanşa îmbătrânirea prematură

Credința că lipsa de calciu cauzează pete albe pe unghii e un mit

"O poveste cu greutate" începând din 3 mai, în fiecare duminică, de la ora 21:00, pe TLC

Riscul de deces prematur crește cu 30% în cazul persoanelor singure

Frumuseţe. 5 trucuri ca să fii sexy când faci sport. Încearcă-le!

Madonna a pus ochii pe un manechin de 23 de ani

Infografie. Cât cheltuie femeile pe gadgeturi şi ce produse preferă?

Sănătate: Ce se întâmplă în corpul tău dacă nu bei destulă apă?

Suplimentele alimentare cu multivitamine cresc riscul de cancer

QUIXX® Extra – Respiră cu tot nasul

Delicii pentru minivacanta de 1 mai

Ceaiul de muşeţel, asociat cu un risc mai mic de cancer tiroidian

Dependent de tutun: Brad Pitt fumează, iar Angelina Jolie luptă cu ameninţarea cancerului

Poveste adevărată: "La o săptămână de la diagnostic am început chimioterapia"

Bobbi Kristina a ieșit din comă

Dosar Eva. Povestea modelului care a învins cancerul cu un aliat neaşteptat

Incontinența urinară: Scapă de operație prin recuperare medicală

Mărioara Zăvoranu a intrat în comă

Studiu: Părinţii nu duc copiii la medic la debutul bolii şi aplică "leacuri băbeşti"

Mărioara Zăvoranu a murit

Împachetare Aphrodita

Sport: 5 exerciţii simple, dar eficiente după mesele de sărbătoare

Ce spune sportul pe care îl practici despre personalitatea ta