Super-alimente care au grija de sanatate


Sanatatea noastra este influentata de factori simpli, dintre care cei mai importanti sunt alimentatia si activitatea fizica. Alimentele pot fi folosite atat in prevenirea cat si in tratarea difereritelor afectiuni, spun nutritionistii. Trebuie doar sa stii sa le alegi.
Sanatatea noastra este influentata de factori simpli, dintre care cei mai importanti sunt alimentatia si activitatea fizica. Alimentele pot fi folosite atat in prevenirea cat si in tratarea difereritelor afectiuni, spun nutritionistii. Trebuie doar sa stii sa le alegi.

Iata cateva dintre super-alimentele mai putin cunoscute pentru beneficiile asupra sanatatii enumerate de nutritionistul Glen Matten.

1. Prazul ajuta digestia si asta datorita continutului bogat de prebiotice, fibre care favorizeaza inmultirea florei intestinale benefice. Dintre sursele de prebiotice mai fac parte si bananele, sparanghelul si ceapa.

2. Pepenele verde te protejeaza de soare. Pepenele verde este o buna sursa de licopen, cunoscut pentru protectia pe care o ofera impotriva bolilor de inima, cancerului de prostata dar si afectiunilor pielii provocate de expunerea la raze UV. Acelasi efect il pot avea si alimente precum: tomatele, ardeiul rosu, ceaiul verde sau macroul.

3. Coriandrul are efect anti-imbatranire. Fa-ti un obicei din a adauga in salate coriandru verde pentru a beneficia de nutrientii acestuia, precum betacaroten si vitamina C, antioxidanti care protejeaza de afectiuni care apar odata cu inaintarea in varsta. Surse bogate de antioxidanti mai sunt si ardeii, morcovii sau broccoli.

4. Ceapa lupta impotriva cancerului datorita quercetinei, substanta gasita din plin in ceapa, cunoscuta pentru efectele anticancerigene. Poti opta si pentru mere, portocale, patrunjel sau vin rosu.

5. Dovleceii te ajuta sa slabesti. Datorita continutului mare de fibre si apa, dovleceii asigura satietatea cu un numar mic de calorii, dar cu o cantitate semnificativa de vitamina C. Efecte asemanatoare le pot avea si merele, orezul brun sau telina.

6.
Strugurii rosii, buni pentru inima. Polifenolii din struguri sunt faimosi pentru proprietatile cardioprotectoare. Cu cat culoarea strugurilor este mai inchisa, cu atat creste continutul de polifenoli din struguri. Efect protector pentru inima mai au si vinul rosu, sucul de struguri sau uleiul de peste.

7. Midii pentru metabolism. Bogate in seleniu, consumul de midii asigura buna functionare a tiroidei si astfel si a metabolismului. De asemenea imbunatateste imunitatea si fertilitatea. Mai poti gasi seleniu in cantitati semnificative in ton, carne de vita sau oua.

8. Nucile iti imbunatatesc memoria datorita continutului de omega 3. In plus, acizii grasi omega 3 au efect protector asupra inimii. Dintre sursele de omega 3 fac parte si sardinele, somonul, macroul, semintele de dovleac.

9. Sfecla rosie, indicata in sarcina. Sfecla rosie este o sursa bogata de folati (acid folic) necesari pentru femeile care se pregatesc sa fie mamici.
Studiile au aratat ca folatii pot proteja inima de boli si chiar ajuta in prevenirea maladiei Alzheimer. Ii mai poti gasi in legume de culoare verde inchis, smochine uscate sau avocado.

10. Painea de secara asigura o detoxifiere naturala si asta datorita continutului de fibre dietetice. Acestea imbunatatesc digestia, reduc riscul de cancer de colon si de afectiuni ale inimii. Pe langa fibre, painea de secara contine si alti nutrienti precum minerale sau vitamine B. Mai poti opta si pentru fasole, orez brun sau linte.

Stilul de viata sedentar si alimentatia nesanatoasa afecteaza sanatatea si reprezinta cauze principale ale unui numar mare de boli. Din acest motiv este important ca fiecare dintre noi sa invete sa aleaga alimentele sanatoase si sa urmeze un program de exercitii fizice.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Comentarii (2)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • gabi pe 15 Aug 2010, 00:49
    cum sa iei in greutate

    Am 35 de ani si 45kg,de cind ma stiu am fost slaba, in ciuda faptului ca maninc foarte mult. Am incercat toate vitaminele posibile, toate preparatele proteice si alte suplimente, am incercat sa ma indop pur si simplu, ba chiar si anticonceptionale, de la care alte femei se ingrasa 6 kg intr-o luna,si rezultatul a fost ca toti cei din jurul meu, care stateau cu mine la masa se ingrasau foarte mult, in timp ce eu nu am pus nici un gram. Sfatul meu...fa sport, du-te la sala, fa exercitii cu greutati,chiar daca esti slaba o sa-ti tonifice muschii si o sa-ti scoata in evidenta formele( sau iti creaza niste forme , daca nu ai). Dupa un an de zile de sala am inceput sa vad modificari, in sensul ca imi sta bine in maieu chiar daca sint foarte slaba,dar am bratele si umerii tonifiati. Si in final, accepta-te asa cum esti.

    0
    0

  • balas florin pe 22 Iul 2010, 13:13
    cum pot ca sa iau ingreutate

    Buna ziua am 21 de ani si vreau sa stiu de ce organismul nu asimileaza pentru ca eu manac foarte mult doresc un sfat o zi buna

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;