Oțetul de mere - Ce beneficii are pentru sănătate

E o bucurie pentru mine să scriu! Îmi place să scriu zilnic despre despre diete, stil de viață sănătos, călătorii, flori, cărți, copii sau deco.
E o bucurie pentru mine să scriu! Îmi place să scriu zilnic despre despre diete, stil de viață sănătos, călătorii, flori, cărți, copii sau deco.
De la slăbit până la controlul glicemiei, oțetul de mere este promovat drept un remediu eficient pentru o varietate de afecțiuni. Află ce beneficii vei avea dacă îl incluzi în meniul tău.
Oțetul de mere este obținut în urma procesului de fermentare a merelor, în cadrul căruia se produce acidul acetic, principalul component al oțetului. Pe rafturile magazinelor sunt disponibile două variante de oțet de mere, și anume filtrat și nefiltrat. Cel filtrat este un lichid transparent, în timp ce varianta nefiltrată are un aspect tulbure și conține proteine, enzime, drojdii și bacterii acetice benefice pentru organism.

 
Ce nutrienți conține oțetul de mere?

Acest tip de oțet conține potasiu, magneziu și cupru, fiind de asemenea o sursă bună de antioxidanți și aminoacizi. Astfel, oțetul stimulează imunitatea și te menține sănătos, neutralizând efectele negative ale radicalilor liberi.

 
Cum se consumă oțetul de mere?

În general, îl poți adăuga la salate pentru a obține un gust aparte. Se potrivește de minune la salatele de crudități, dar și la salata orientală sau la supe și ciorbe.
Dacă vrei să-l consumi separat, nu bea oțet simplu. Trebuie diluat pentru a nu afecta smalțul dinților sau stomacul. Poți consuma zilnic 1-2 linguri de oțet de mere, diluat într-un pahar de apă plată. Adaugă puțină miere pentru a îmbunătăți gustul.

 
Care sunt beneficiile consumului de oțet de mere?

În mod tradițional se consideră că oțetul de mere poate vindeca sau preveni o multitudine de afecțiuni. Iată ce rezultate au obținut specialiștii:

 
1. Controlul glicemiei

În cadrul studiilor realizate s-a constatat că oțetul de mere, consumat la finalul unei mese cu un conținut ridicat de carbohidrați reduce rezistența la insulină și previne fluctuațiile glicemiei. Astfel, dacă uneori faci excepții de la dietă, oțetul de mere va preveni stările de amețeală sau oboseală, caracteristice variațiilor glicemiei.
De asemenea, dacă bei 2 linguri de oțet de mere, diluat cu apă, înainte de culcare, vei avea un nivel stabil al glicemiei, chiar dacă nu mănânci nimic până a doua zi. Oțetul de mere este util și în perioadele în care ții post și vrei să eviți stările de epuizare sau somnolență. Te ajută să ai în continuare energie și un tonus excelent.

 
2. Eliminarea kilogramelor în plus

Atunci când vrei să reduci rotunjimile inestetice oțetul de mere îți poate susține eforturile prin controlul apetitului. Consumă-l la salate sau la sfârșitul meselor pentru a preveni depunerea grăsimilor pe zonele-problemă. În acest fel îți vei recontura silueta fără să fii nevoită să recurgi la restricții drastice. Nu-ți va mai fi la fel de foame în timpul meselor, iar numărul de gustări va începe să scadă. Potrivit studilor realizate, oțetul este extrem de eficient dacă începi să-l consumi de după-amiaza, iar persoanele care aleg să-l includă la cină reușesc să slăbească în medie cu 1 kg în plus pe lună, comparativ cu cele care nu-l includ în dietă.
În plus, cercetătorii japonezi au constatat că, în cazul persoanelor obeze, consumul zilnic de oțet de mere are un efect pozitiv pentru reducerea greutății, a procentului de grăsimi și a indicelui de masă corporală.

 
3. Reducerea colesterolului

Datorită conținutului ridicat de acid clorogenic, oțetul de mere crește colesterolul de tip HDL (colesterolul „bun”) și scade nivelul de colesterol LDL (colesterolul „rău”), precum și trigliceridele. Înainte de a recurge la un tratament medicamentos pentru reducerea colesterolului încearcă și varianta naturală timp de 2-3 săptămâni și observă rezultatele.

 
4. Arsurile la stomac

Potrivit studiilor realizate în SUA, consumul de oțet de mere nefiltrat este util pentru a preveni arsurile la stomac, însă este nevoie de extinderea cercetărilor pentru a confirma acest efect al oțetului de mere.

 
Există și efecte adverse?

Consumul de oțet de mere poate fi problematic în cazul persoanelor care suferă de diabet. Nu este recomandat să se combine medicamentele pentru reducerea glicemiei sau administrarea insulinei cu oțetul de mere deoarece nivelul zahărului din sânge ar putea să scadă brusc. 
De asemenea, nu trebuie să alegi oțetul de mere drept remediu dacă iei deja un tratament care include diuretice.
Persoanele cu dinți sensibili ar putea resimți durere atunci când consumă oțet de mere. Din acest motiv trebuie să-l consume doar diluat cu apă și să bea cu un pai pentru a minimiza contactul cu dantura, iar la final să se clătească bine cu apă. 
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată