Dr. Menci: Top 10 alimente bogate în vitamina C


Vitamina C este o o vitamină solubilă în apă care se distruge uşor prin oxidare sau încălzire. Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi susţine că este necesară pentru sinteza colagenului din piele, oase, dinţi, ligamente, tendoane, cartilagii şi ne dezvăluie cele mai bogate surse de vitamina C.

Vitamina C este o o vitamină solubilă în apă care se distruge uşor prin oxidare sau încălzire. Prof. dr. Gheorghe Mencinicopschi susţine că este necesară pentru sinteza colagenului din piele, oase, dinţi, ligamente, tendoane, cartilagii şi ne dezvăluie cele mai bogate surse de vitamina C.

 

Vitamina C este un puternic antioxidant, cooperând cu vitaminele A şi E în apărarea împotriva radicalilor liberi şi a stresului oxidativ.
 

 

Care sunt beneficiile vitaminei C?

 

- are efecte anticancerigene prin prevenirea transformării nitraţilor şi nitriţilor din alimente în substanţe cancerigene;
- îmbunătăţeşte funcţiile sistemului imunitar;
- creşte concentraţia anticorpilor în sânge şi a interferonului antiviral.

 

 

Cele mai bogate alimente în vitamina C

 

1. Acerola

Este denumită şi vişină de Barbados, iar fructele sale sunt o sursă preţioasă de vitamina C.

 

2. Măceşele

Fructele roşii ale măceşului sunt indicate mai ales în sezonul rece, aducând un aport însemnat de vitamina C care apără organismul de răceli şi întăresc imunitatea.

Acestea sunt "campioane" la vitamina C şi conţin licopen, o substanţă care previne oxidarea celulelor.

 

3. Cătina

Fructul de cătină conţine de 10 ori mai multă vitamina C decât citricele.

 

4. Ardeii iuţi

În 100 g de ardei iute se găsesc în medie între 80 şi 300 mg de vitamina C.

 

5. Coacăzele negre

Coacăzele negre sunt o sursă foarte bogată de vitamina C, cu o concentraţie de patru ori mai mare decât cea din portocale.

 

6. Urzica

Vitaminizează, remineralizează şi echilibrează sistemul de apărare al organismului prin conţinutul de vitamina C, A, B12, E şi K. 

 

7. Pătrunjelul

Conţine mult betacaroten, vitaminele K şi B12, calciu, fier, fosfor şi de 4 ori mai multă vitamină C decât citricele.

 

8. Roşii în ulei

Una dintre cele mai importante surse de vitamină A şi vitamină C, acid folic, calciu, potasiu.

 

9. Kiwi

Fructele kiwi sunt mai bogate în vitamina C decât portocalele. De asemenea, acesta mai conţine toate tipurile de fibră, ceea ce ajută la prevenirea cancerului şi a bolilor de inimă. 

 

10. Varza de Bruxelles

Conţinutul ridicat de vitamina C contribuie la întărirea rezistenţei naturale, deci la prevenirea bolilor.  

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Comentarii (6)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • Bunatati din natura pe 18 Apr 2012, 22:03
    continutul de vitamine

    Stie cineva un link unde se pot vedea fructele si legumele cu vitaminele continute de fiecare? Eu am gasit asa ceva la un moment dat dar acum nu mai dau de el. Merci!

    0
    0

  • Andreea pe 4 Aug 2011, 17:54
    nutritie in cazul cancerului de limba (baza limbii)

    Buna ziua Domnule Doctor, Tatal meu, in varsta de 65 de ani, are de ieri un diagnostic de tumora maligna la baza limbii (biopsia este in lucru). Inca mai sper sa nu se confirme insa medicii sunt destul de siguri. As dori sa va intreb, ce fel de alimentatie sa ii introduc, am citit despre antioxidanti, vita C, E si A si beta-caroten si bio flavonoizi. Putem sa imi sugerati ce fructe legume, etc ar trebui sa consume si ce ar trebui sa evitam (am citit despre zahar, sare) Va multumesc mult Andreea

    0
    0

  • Teodor Gaetano pe 8 Feb 2011, 23:23
    Necesarul zilnic de Vitamina C si complexitatea acesteia

    O alta informatie care cred ca merita adaugata este despre cantitatea zilnica necesara si complexitatea Vitaminei C. Linus Pauling (detinator a doua premii Nobel si parintele medicinei ortomoleculare) a fost primul biochimist care a aratat ca Vitamina C este direct implicata in sinteza colagenului celui mai mare organ uman, pielea, spre deosebire de plante care isi produceau singure din mineralele din humus polizaharidele necesare producerii celulozei. Problema este, dupa Linus Pauling, cantitatea de Vit C recomandata de RDA (Ridiculous Dietary Arbitraries) mult sub necesarul uman. El observa ca animalele care isi sintetizeaza singure Vitamina C (toate in afara de porcusorul de Guineea, liliacul fructivor si primatele - categorie din care face parte si omul) produc 1g de Vitamina C la cca 3,5 kg greutate corporala. Cu alte cuvinte un om de 70 de kg ar avea nevoie de 20 g de vitamina C pentru echilibrul celular optim si nevoile plastice de reconstructie a colagenului. Acesta a fost si motivul pentru care cercetatorul a consumat 20 de g de Vitamina C pana la varsta de 98 de ani, varsta la care a incetat din viata, fapt consemnat in scrierile sale (in speta cartea How to live longer and feel better). Un alt aspect care iarasi merita mentionat este acela ca Vitamina C este de fapt Complex C si are in componenta doua vitamine si anume C1 - acidul ascorbic si C2 - flavonoidele (metaboliti intalniti in plante ca herperidina, quercitina, rutina). Cantitatea optima de complex C este, dupa doctorul homeopat Jean Valnet 1 - 1/2, cu alte cuvinte la 1 g de C1 sa se consume 500 mg de C2. Aceasta ar fi o formulatie optima al unui supliment de vitamina C, alaturi de posibile concentrate de acerola sau macese in cantitate de 50-100 mg.

    2
    3

  • covaciu floare pe 5 Feb 2011, 16:10
    porumbele agrise lamaile

    imediat dupa ce ai gustat un fruct bogat in vit c iti dispare senzatia de gura uscata de sete de oboseala. nu exista medicament fara ef adverse in orice afectiune in primul rand fructele exotice te vindeca iti redau pofta de mancare te hidrateaza ar trebui distribuite gratuit macar in scoli pt a prevenii inmbonavirile

    0
    0

  • liliana tanase pe 2 Feb 2011, 19:09
    multumim dl doctor ,

    sotul meu are diabetul de 247 ,cind urca cind scade, si nu se trateaza,bea ceai diabetico din cind in cind,are 47 ani ce i se poate intimpla? avem un baietel de 5 anisori,si sint ingrijorata ,va multumesc

    0
    1

  • Ildicuta pe 2 Feb 2011, 15:26
    Sanatate tuturor!

    Multumim domnului doctor Mencinicopschi, pentru toate informatiile utile pe care le primim. Adaug un amanunt la categoria antioxidante, cunoasteti astaxanthinul? Poate multi il cunosc...Este cel mai puternic antioxidant, o spun cercetatorii.

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;