De ce ai nevoie de luteina?

Facebook Twitter gplus Comenteaza
De ce ai nevoie de luteina?

Cantitatea de luteina recomandata de experti este de 4 - 6 mg pe zi, insa s-a descoperit ca majoritatea persoanelor nu consuma mai mult de 2 mg pe zi. Conform expertilor, aceasta cantitate poate fi usor dublata printr-o simpla salata care sa contina spanac si un ou.


Beneficiile luteinei


1. Protejeaza vederea. Unul dintre cele mai cunoscute avantaje ale acestui antioxidant este puterea de a proteja impotriva cataractei si a degenerescentei maculare. Luteina impreuna cu zeaxantina (tot carotenoid) ajuta la filtrarea luminii albastre nocive si blocheaza actiunea ei nociva asupra retinei.

2. Protejeaza inima. Un studiu condus de Universitatea din Sudul Californiei a demonstrat ca persoanele cu un nivel ridicat de luteina nu au inregistrat nicio crestere a placii din interiorul arterelor, intr-un interval de 18 luni, spre deosebire de persoanele cu un nivel scazut de luteina.

3. Protejeaza creierul. Expertii au numit spanacul drept unul dintre super-alimentele care iti pastreaza mintea "ascutita". De ce? Pentru ca spanacul contine foarte multa luteina, care protejeaza creierul impotriva imbatranirii.

4. Protejeaza pielea. Cercetarile au aratat ca o cantitate de 6 - 10 mg de luteina pe zi (impreuna cu alti nutrienti) poate asigura necesarul de nutrienti pentru a incetini procesul de oxidare al pielii.

5. Lupta impotriva cancerului. S-a demonstrat ca luteina reduce numarul celulelor canceroase.

6. Iti pastreaza plamanii "tineri". Persoanele care consuma multa luteina isi pastreaza plamanii mai "tineri" fata de persoanele care nu consuma, conform unui studiu efectuat de Universitatea din New York la Buffalo. Aceasta descoperire este importanta in special pentru fumatori.

7. Lupta impotriva artritei. Conform expertilor, persoanle cu un nivel ridicat de luteina isi reduc cu pana la 70% sansele de a suferi de artrita la genunchi.


In ce alimente poti gasi luteina?

O poti gasi intr-o varietate de fructe si legume, dar se pare ca cea mai buna sursa o constituie galbenusurile de ou si asta pentru ca este mai usor absorbita de corp.

Iata cateva surse excelente de luteina:


  • Oua;
  • Nap;
  • Spanac;
  • Gulie;
  • Salata verde;
  • Broccoli;
  • Zucchini;
  • Porumb;
  • Mazare;
  • Varza de Brussels.


Cine are nevoie de luteina?

   
Toti care isi doresc sa lupte impotriva bolilor si a efectelor lasate de trecerea timpului pot adauga mai multa luteina in dieta zilnica. Daca fumezi sau consumi alcool regulat poti beneficia de protectia oferita de antioxidanti.

Ai nevoie de un sfat?

Intreaba pe

Afla ultimele noutati

Aboneaza-te la newsletter »
 

Comentarii (15)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • Anda pe 4 Oct 2014, 21:25
    Luteina cu afine

    Pentru imbunatatirea vederii, prevenirea degenerarii ochilor si mentinerea sanatatii ochilor luteina cu afine este intradevar foarte buna. Cercetarile o dovedesc dar mai ales cand o experimentezi pe tine insuti este cel mai convingator.

    0
    0

  • Mara pe 12 Mai 2012, 22:21
    luteina

    Fratilor! Renuntati la a mai lua pentru orice suplimente,medicamente.Natura va ofera tot ceea ce aveti nevoie.Daca cititi ca aveti surse naturale,deci prin alimentatie,ce nevoie de pastile aveti?Oricum organismul le va elimina prin diferite cai deoarece nu le recunoaste.Bani aruncati.

    1
    2

  • ionela pe 3 Mar 2012, 00:15
    @maria

    sunt foarte multe magazine cu astfel de suplimente pe internet. Eu una spre exemplu am comandat de pe vitaclub.ro , produsul se numeste lutein plus, insa cum spuneau si in articol, nu ar trebui sa te bazezi numai pe suplimente, ci sa incerci sa-ti asiguri necesarul de luteina si din alimente, etc.

    1
    1

  • maria pe 2 Mar 2012, 23:53
    luteina

    i-mi puteti spune si mie unde pot gasi un supliment bun, pe baza de luteina?

    1
    1

  • Laurssen pe 14 Iul 2010, 00:53
    Chlorella pyrenoidosa

    Salut, locuiesc in Suedia, am avut probleme neurologice de la vaccin, si sintome grave in corp. Doctora mea homeopatå mea recomandat Chlorella alge sau (Chlorella Pyrenoidosa) 100% naturala. Elimina toate toxinele din corp. Elimina toate metalele grele din corp, precum mercurul, aluminu, kadium, etc. si din tesuturile creerului. E formidabil acest medicament naturist. Chlorella alge este o planta care se gaseste pe fundul måri din japonia si este extrem de bogatå in toate vitaminele , mineralele, si proteinele posibile. Peste 60 de gr. de proteine, Luteina, 503 mg, vitaminele B1 Tiamin 1,7 mg, B2 Riboflavin 6,2mg, B3 Niacin 29 mg, B6 Pyridoxin, 1,9 mg, B12 Kobalamin 14 mcg, vitamina C 147 mg, vitamina E, 21 mg, fier 119 mg, klorofilå 3,3 gr. Calciu 330 mg. Carbohidrati 8gr. Potasiu, 1500 mg. Acid folic 1,6 mg. Magneziu 500 mg. Fosfor, Mangan, Klorofyllå A, Klorofyllå B, Xantofyllå, B-Karoten Biotin (B8) , (omega-3) (omega-6) Aminoacizi: Isoleucin, Leucin, Lysin, Metionin, Fenylalanin, Treonin, Tryptofan, Valin, Alanin, Arginin, Asparginsyra, Cystin, Glycin, Glutaminacid, Histidin, Tyrosin, Prolin, Serin, Ornitin, Acizi nucleici: Are efecte de intinerire, atribuite continutului ridicat de RNA si DNA. Contine o bogata cantitate de CGF (Chlorella hormon de crestere) – 10-23%, considerat cea mai eficienta componenta a Chlorellei. Chlorella este una dintre cele mai bogate plante naturale in nutritie si alimentatie. Curatza tot organismul de toxine, deseuri, reziduri, metale grele. SURSÅ: http://www.bodyalchemist.ro/product/chlorella-alga-de-apa-dulce-200-tablete.htm INFO: http://www.quibono.net/134.html

    4
    2

  • Silviu Craescu pe 20 Iun 2010, 01:27
    Beneficiile luteinei

    Scuze...Va multumesc pentru pretioasele informatii oferite.

    5
    0

  • Silviu Craescu pe 20 Iun 2010, 01:24
    Beneficiile luteinei

    Multumesc pentru pretioasele informatile oferite.

    3
    0

  • lore pe 4 Ian 2009, 23:18
    buna

    Sunt bucuroasa ca am intalnit asa ceva si as dori o carte despre toate vit de care avem nevoie.

    3
    0

  • loredana pe 4 Ian 2009, 23:16
    buna

    Ma bucur foarte mult ca pot afla multe despre ce are nevoie organismul uman si as vrea daca se poate o carte despre toate lucrurile astea in legatura cu vit si minerale.

    1
    0

  • Matei Ion pe 21 Nov 2008, 21:02
    Cunostinte noi

    Este pentru primadata cand aflu date atat de miraculoase si necesare mie. Va multumesc!!!

    0
    1

  • anonim pe 2 Nov 2008, 21:34
    Multumiri

    Mersi pentru informatile oferite.

    0
    0

  • barburisca ionel pe 19 Mar 2008, 21:15
    Degenerescenta maculara an forma neovasculara

    Sper sa-mi foloseasca A-Z+luteina. Va multumesc.

    3
    1

  • Popovici Mihai pe 11 Feb 2008, 10:42
    A-Z+Luteina

    Traiesc in Spania - Madrid am o varsta 54 de ani lucrand la o firma numai noapte de la 2-8 noapte am inceput sa dau rateuri si intr-o zi m-am dus la o farmacie si am povestit situatia. Farmacista mi-a dat acest medicament si de atuncia sunt ca un nou nascut la citit nu imi trebuie ochelari am renuntat la ochelari +2. Incercati acest medicament producator EuroOTC PharmaGmbH Postfach 500402.D -22704 Hamburg

    7
    3

  • adina pe 29 Oct 2007, 09:03
    pentru Constantza

    Suna a reclama!!!! Si drept sa-ti spun exista atatea firme care produc suplimente.... Cred ca cel mai bine este sa mananci variat multe fructe, legume, verdeturi, ceapa si usturoi, miere, polen, lapte crud, seminte... etc.. Toti cunoastem teoretic ce ne face bine, dar cati punem in practica???

    2
    2

  • constantza pe 4 Oct 2007, 08:29
    suplimente alimentare

    eu sunt o adepta a Suplimentelor Alimentare.de ce?pentru ca sunt mina de diamante pentru sanatatea mea. cu produsul GARLIC mi-am rezolvat o problema de sanatate - respiratia mea este mult usurata cu toate ca inainte am folosit cele mai sofisticate medicamente . va recomand cu incredere sa folositi SUPLIMENTELE ALIMENTARE. eu fac parte dintr-o firma care distribuie aceste suplimente alimentare .cine doreste ,sunt dispusa sa ii dau mai multe informatii. doresc semenilor mei,MULTA SANATATE si sa aud de bine! cu stima ! Constantza

    3
    3

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

Nadal promovează colecția de lenjerie intimă Tommy Hilfiger - VIDEO

Metodă revoluţionară de "stopare" a cancerului, descoperită de cercetătorii americani

Simona Halep revine pe locul 2 în clasamentul WTA

Sănătate. Ultimele noutăți în tratarea durerilor de spate

Candidoza. Tot ce trebuie să știi despre această infecție. Află detalii!

Sănătate. Principalii factori de risc care îţi afectează inima

Munceşti prea mult? Află la ce riscuri se supun „workaholicii“

Premieră în armata americană: Două femei devin membre Rangers - VIDEO

Prețul unui corp perfect la 51 de ani: Elle Macpherson plătește prin muncă abaterile de la dietă

Dr. Oz: 4 teste rapide şi atipice prin care descoperi cum stai cu sănătatea

Shannen Doherty, diagnosticată cu cancer mamar

Mama de 42 de ani şi fiica ei, de 19 ani, arată ca două surori: „Oamenii cred că suntem gemene“

Dr. Oz: 5 trucuri pe care le foloseşte medicul pentru diverse probleme

Raport: Copiii din România sunt cei mai fericiţi

Teo, din nou pe masa de operaţie: Vedeta a suferit o intervenţie la abdomen

Femeile care lucrează peste 40 de ore pe săptămână rămân mai greu însărcinate

Dietă. Cum să slăbeşti rapid ca să ai o siluetă de invidiat în vacanţă

Simona Halep, după abandonul din finala de la Toronto: „Nu era posibil să continui“

Mihaela Rădulescu, cu masca de oxigen pe faţă

Sănătate. Ce e mai bine să consumăm? Apa de la robinet sau cea îmbuteliată?

5 erori frecvente pe care le facem vara

Cel mai iubit preparat. 5 curiozităţi şi mituri despre pizza

Sănătate. La ce te ajută tărâţele de psyllium. 5 beneficii

Sănătate. Ai exagerat cu statul la soare? 5 reguli ca să-ţi repari pielea

Simona Halep s-a calificat în sferturi la Toronto

Dr. Oz. La ce poţi să foloseşti plicurile de ceai infuzate? 6 întrebuinţări

Dr. Oz: 5 trucuri care te ajută să-ţi îmbunătăţeşti digestia

Simona Halep s-a calificat în optimi de finală la Toronto - VIDEO

Îndrăznește să fii de neoprit!

Dieta bogată în alimente prăjite crește riscul de boli cardiovasculare