Cum să mănânci quinoa? 20 de imagini din care să te inspiri

Quinoa este o sursă excelentă de proteine şi o poţi folosi în foarte multe preparate. Dacă vrei să ştii cum să mănânci quinoa, inspiră-te din aceste imagini cu felurite reţete!
Poţi să o adaugi în diverse salate cu legume, să faci terci pentru micul dejun, să o foloseşti pentru a face chifteluţe sau ca umplutură pentru roşii/ardei, dar mai poţi să o foloseşti şi în locul orezului obişnuit.


Poţi să o adaugi în diverse salate cu legume, să faci terci pentru micul dejun, budincă, să o foloseşti pentru a face chifteluţe/salate consistente, ca umplutură pentru roşii/ardei, în supe/ciorbe sau pentru a înlocui orezul combinând-o cu o mulţime de legume pentru a obţine un pilaf.


De ce să mănânci quinoa?


  • Conţine foarte multe proteine, foarte puţine grăsimi şi nu are colesterol;
  • Întăreşte oasele, având un conţinut bogat în calciu;
  • Îmbunătăţeşte funcţionarea rinichilor;
  • Conţine toţi cei 9 aminoacizi, fiind considerată o proteină foarte puternică;
  • Reduce cantitatea de mucus care afectează ficatul;
  • Este o sursă excelentă de magneziu, sau de mangan și cupru. Totodată, conține și fier, triptofan sau fosfor.
  • Are un efect purificator asupra inimii şi împiedică depunerile de colesterol în artere, reducând riscul de atac de cord;
  • Dacă o pui la încolţit îi sporeşti valoarea nutriţională, deoarece germenii de quinoa conţin vitamine (A, B6, B12, B5, B2, B1, C, D, E, K, H, acid folic, acid nicotinic), minerale (calciu, fier, crom, cupru, potasiu, seleniu, iod, magneziu, mangan, fosfor, zinc).


Cum să găteşti quinoa


Se pune quinoa într-o strecurătoare deasă şi se spală bine din mai multe ape. Apoi se pune la fiert o jumătate de cană cu quinoa şi o cană cu apă/lapte vegetal, lăsându-se 10 minute sub capac.
Varianta simplă pentru a o folosi în preparate sărate se face adăugând în apă verdeţurile preferate, o felie de lămâie şi sare. În cazul în care vrei să faci un terci de quinoa atunci poţi să pui în laptele vegetal scorţişoară, nucşoară sau alte condimente pe care le preferi, după care să o ornezi cu fructe proaspete, nuci şi seminţe.

Prin urmare timpul de gătire al acestei cereale este mult mai scurt faţă de timpul necesar pentru a fierbe orezul pe care îl înlocuieşte cu succes. De asemenea, odată fiartă, quinoa creşte în volum de aproximativ patru ori. Aroma ei este neutră, de aceea o poţi combina în o mulţime de feluri, în funcţie de preferinţe.

Credit foto: pinterest.com
 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată