9 ingrediente pe care nutriționiștii le adaugă la fiecare masă

Nutriționiștii aleg de obicei alimentele sănătoase, dar nu înseamnă că vor consuma doar preparate fără gust. Află ce ingrediente utilizează pentru a obține o aromă deosebită, cu beneficii pentru organism.
Un plus de energie, reducerea riscului de îmbolnăvire și obținerea necesarului zilnic de nutrienți sunt obiective care pot fi realizate cu ajutorul unui meniu bine alcătuit. Contează foarte mult ce ingrediente folosești pentru că, dincolo de gustul bun, efectele pe termen lung asupra sănătății te pot ghida în alegerea meselor potrivite. Nutriționiștii nu prepară mesele la întâmplare, ci adaugă combinațiile ideale pentru a se menține în formă și a reduce vulnerabilitatea organismului în fața microbilor sau a virușilor.

 
Iată ce ingrediente aleg specialiștii când gătesc:

 
1. Paprika

Acest condiment intensifică aroma oricărui preparat. „Este foarte util mai ales în cazul rețetelor vegane pentru că dă un gust asemănător cu al baconului. Este obținut din ardei iute și conține vitamina A, beta-caroten și alți carotenoizi. Aceștia acționează ca antioxidanți și previn afecțiunile cronice precum artrita și bolile cardiace”, explică dr. Linda Shiue, nutriționist din San Francisco.

 
2. Turmeric

Are un puternic efect antiinflamator și dă o nuanță aurie apetisantă fiecărei rețete. „Este un condiment esențial pentru persoanele care suferă de sindromul de colon iritabil sau de artrită. De obicei este baza utilizată pentru a pregăti curry”, potrivit dr. Shiue.

 
3. Bulgur

Este o cereală integrală cu un gust apropiat de cel al nucilor. Bulgurul poate fi preparat rapid folosind apă fierbinte. „Poate fi utilizat în locul orezului și este la fel de gustos cald sau rece.
Este un aliment important pentru diabetici deoarece are un indice glicemic scăzut, cu un impact redus asupra glicemiei, spre deosebire de orezul alb”
, potrivit dr. Shiue.

 
4. Cremă de nuci caju

Dacă nu ai folosit-o încă este momentul să încerci. Este simplu de preparat, fiind necesar să lași nucile caju la înmuiat în apă, iar apoi să mixezi adăugând încă puțină apă. „Este un ingredient-surpriză, care le permite persoanelor vegane sau vegetariene să se poată bucura de savoarea cremoasă fără să folosească lapte, iaurt sau smântână. Nucile caju sunt bogate în proteine, fibre, fier și grăsimi mononesaturate”, spune dr. Shiue.

 
5. Chimen

Un alt ingredient des utilizat de nutriționiști este și chimenul. Este o sursă bună de fibre și minerale. „Antioxidanții din componența chimenului au o activitate antimicrobiană. Acest condiment previne gripa de sezon și îți protejează ochi”, potrivit dr. Shiue.

 
6. Semințele de chia

Căutai un aliment cu proprietăți nutritive deosebite care să poată fi adăugat cu ușurință în majoritatea rețetelor? „Semințele de chia sunt ideale pentru preparate delicioase, cu multe vitamine. Le poți adăuga la smoothie-uri, la porția de cereale cu lapte sau iaurt din fiecare dimineață, la terciul cu ovăz, în aluaturi sau la dressingurile pentru salate. Vei obține o doză importantă de grăsimi sănătoase, proteine și fibre”, explică dr.
Caroline Cederquist, nutriționist. Doar 30g de semințe de chia conțin 10g de fibre și 5g de proteine. Fibrele fac mesele mai sățioase și minimizează impactul carbohidraților asupra glicemiei.

 
7. Edamame

Servit ca garnitură sau integrat în cadrul salatelor, edamame este ideal pentru o varietate de rețete. Boabele de soia sunt o sursă excelentă de proteine și cresc semnificativ conținutul de nutrienți al fiecărei mese.

 
8. Avocado

Grăsimile sănătoase îți protejează inima, reduc poftele alimentare, stabilizează nivelul glicemiei și te ajută să fii mai optimist. „Adaugă avocado de fiecare dată când faci o omletă sau consumă-l în cadrul sandvișurilor, cu frunze de salată și felii de roșie. Avocado se potrivește de minune la smoothie-uri sau poți face o nouă variantă de înghețată mixând piure de avocado, lapte, miere și suc de lămâie”, recomandă dr. Cederquist.

 
9. Semințe de in

Dacă îți dorești un ten neted și catifelat nu uita să adaugi semințe de in la micul dejun. „Semințele de in sunt o sursă importantă de acizi grași de tip Omega-3, cu proprietăți antiinflamatoare și antioxidante. Asigură sănătatea tractului digestiv, previn constipația și creează o barieră de protecție care menține pielea hidratată și previne apariția semnelor de îmbătrânire”, potrivit dr. Robin Evans, nutriționist și dermatolog din Stamford, Connecticut.
 

Comentarii (1)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • Kogaion pe 27 Nov 2018, 21:30
    ....mai fetelor!....iar mintzitzi verzist!......

    ......din "textul" asta io am inteles ca poti sa maninci numa ginseng linistit!....o sa traiesti 400 de ani!........thoamne.....

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod

5 legume pe care le poți crește în interior, indiferent de vreme

Cum reacționează corpul tău la un atac de anxietate

De ce e bine să-ți faci patul în fiecare zi

6 probleme fizice pe care ți le cauzează stresul

Intoxicație alimentară sau gripă - Care sunt diferențele?

6 semne care arată că suferi de astm sever

5 moduri în care să-ți stimulezi metabolismul imediat după ce te trezești

De ce răcești mai des decât alții

De ce ar trebui să poarte boxeri bărbații

4 pași ca să reduci petele și ridurile provocate de soare

„Explozie“ de cancer în toată lumea: Extinderea bolii este alarmantă

Cancerul capului și gâtului, o afecțiune mai puțin cunoscută, omoară jumătate dintre pacienții diagnosticați în stadii avansate

Magicianul din spital: Doctorul care dansează, prietenul copiilor bolnavi

Dureri ciudate în timpul sarcinii care sunt total normale

Asta înseamnă curaj: O familie cu patru copii și-a vândut casa și străbat țara cu o rulotă

Chinul din spatele cortinei: Lady Gaga are dureri cronice în fiecare zi

Greșeli pe care le faci la cumpărături și care îți distrug dieta

5 alimente care pot creşte riscul de cancer

Laptele de cocos - Ce beneficii are pentru sănătate?

Cum să rămâi energică dacă ești o mamă care lucrează

Mâncarea franțuzească: 7 sfaturi ca să gătești sănătos

Efectele unei sarcini cu tripleți asupra corpului. Imaginile incredibile postate de o mamă din Danemarca

Studiu. Lipsa somnului îți afectează sănătatea mai mult decât crezi

Adio insomnie! Metoda secretă folosită de militarii americani care te ajută să adormi în două minute

Cum să folosești ce ți-a rămas dintr-un pui - Economie în bucătărie

Modalități de ars calorii pentru leneși

7 sfaturi pentru a găti mai sănătos mâncarea thailandeză

Quinoa - Ce beneficii are pentru sănătate

Ce trebuie să mănânci pentru articulații sănătoase

Cum să faci un smoothie sănătos și delicios de fiecare dată