7 alimente care provoacă diareea


Apare în cele mai nepotrivite momente și ți-ai dori să o previi pentru a evita clipele neplăcute? Deși poate fi cauzată de bacterii, diareea este uneori rezultatul dietei. Află ce alimente o favorizează.
Majoritatea adulților suferă de o formă de diaree în fiecare an. Poate fi vorba despre un virus sau o bacterie pe care corpul încearcă să o elimine sub această formă. De asemenea, diareea poate fi cauzată și de meniul zilnic. În cazul în care consumi alimente care conțin ingrediente artificiale, uleiuri, condimente sau alte ingrediente care stimulează excesiv tractul digestiv, diareea poate fi rezultatul nedorit.

 
Iată ce alimente pot provoca diareea:

 
1. Îndulcitorii artificiali

Alternativele pentru zahăr cum sunt aspartamul, zaharina sau acesulfamul K modifică echilibrul bacteriilor benefice din cadrul tractului digestiv. Majoritatea persoanelor care consumă astfel de produse suferă de diaree, iar prima măsură pentru ameliorarea sindromului de colon iritabil este eliminarea îndulcitorilor artificiali din menul zilnic. În loc să te îndrepți spre varianta dietetică a diferitelor alimente, mai bine savurează porții mici din alimente neprocesate, cu zahăr natural.

 
2. Preparatele picante

Condimentele se numără printre principalele cauze ale diareei, mai ales dacă alegi mereu rețete extrem de picante. Acest tip de preparate irită flora intestinală în timpul digestiei, cauzând balonarea, gazele, senzația de arsură și diareea. Ardeii iuți și amestecurile de condimente pentru curry creează cel mai des probleme digestive. Pentru a evita diareea este recomandat să încerci paprika sau muștarul sub formă de pudră. 

 
3. Laptele

Dacă ai observat că un pahar de lapte, puțin iaurt sau brânză te fac să mergi des la toaletă ai putea avea intoleranță la lactoză. Această afecțiune se manifestă de obicei în cadrul aceleiași familii, poate apărea la vârsta adultă și majoritatea persoanelor nu își dau seama că suferă de ea. Dacă ai intoleranță la lactoză înseamnă că organismul nu posedă enzimele necesare pentru a prelucra zahărul din lapte și îl elimină imediat, cel mai adesea apărând diareea. Poți încerca versiunea de lapte fără lactoză, cu grăsime integrală, sau diferite alternative cum ar fi laptele de migdale, orez, nucă de cocos, soia, caju sau ovăz.

 
4.
Cafeaua

Cafeina din componența cafelei nu îți oferă doar un impuls util de energie, ci stimulează și digestia. Dacă se ia în calcul și faptul că majoritatea persoanelor adaugă și alți factori perturbatori cum ar fi laptele condensat sau îndulcitorii artificiali, nu este deloc surprinzător că o simplă ceașcă de cafea poate cauza diareea. Nu există un înlocuitor pentru gustul special al cafelei, dar poți încerca o variantă cu un conținut redus de cafeină. Consumă cafeaua simplă sau cu puțin zahăr brun și în loc de frișcă sau lapte condensat adaugă puțin lapte de migdale sau de cocos.

 
5. Usturoiul și ceapa

Sunt bogate în fibre insolubile, iar în timpul digestiei stimulează producția de acid din stomac. Nu este decât un pas până la durerile de stomac și diaree, așa că este cazul să devii creativ și să folosești cantități mai reduse când gătești. Este util să alegi ceapa verde pentru că este digerată mai ușor, iar feniculul și țelina te pot ajuta să obții un gust bun chiar în absența cepei și usturoiului.

 
6.
Broccoli și conopida

Sunt surse importante de nutrienți și fibre, dar dacă nu le-ai consumat prea des în ultima perioadă este indicat să eviți o cantitate mare deodată pentru că ar putea apărea diareea sau constipația. Nu trebuie să eviți broccoli și conopida, ci să ai grijă la mărimea porției pentru a preveni disconfortul digestiv.

 
7. Alimentele de tip fast food

Alimentele cu un conținut ridicat de grăsimi saturate cum sunt cele servite la fast food sunt dificil de digerat de organism. Nu îți vor oferi o doză importantă de vitamine și minerale și pot fi eliminate rapid, simptomul neplăcut fiind diareea.
Dacă ți-e poftă de o masă tip fast food evită cartofii prăjiți sau aripioarele crocante cu sos. Nici baconul sau carnea tocată de vită nu trebuie să se regăsească pe farfuria ta pentru că au multe grăsimi și uleiuri rafinate. Burgerii din carne de curcan, carnea de pui la grătar sau opțiunile vegetariene sunt soluțiile pentru a gusta din ceea ce îți place fără să ai probleme digestive.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;