6 motive să consumi mai des cartofi dulci


Cartofii dulci sunt un aliment delicios, cu o multitudine de beneficii pentru sănătate. Aceștia pot fi găsiți într-o multitudine de forme și culori și sunt cultivați în întreaga lume.
Cartofii aceștia au un conținut bogat de vitamine și minerale. Iar dacă nu îți plac, am pregătit câteva motive care te pot convinge să mănânci cartofi dulci. Cine știe, poate că te vei răzgândi și vei începe să mănânci mai des cartofi dulci după ce vei citi care sunt beneficiile aduse de aceștia.

De ce să mănânci mai des cartofi dulci?

1. Au un conținut bogat de antioxidanți.


Cartofii dulci conțin o cantitate mare de antioxidanți. Antocianina, care se regăsește în cartofii dulci mov, este unul dintre cei mai buni antioxidanți, iar varietatea portocalie a acestor cartofi conține beta-caroten, un alt antioxidant puternic. Antocianina are proprietăți antiinflamatorii și te poate ajuta să previi mai multe boli.

2. Conțin quercitină.


Printre substanțele nutritive conținute de cartofii dulci se regăsește și quercitina. Aceasta este un flavonoid important, care vine la pachet cu mai multe beneficii - micșorează nivelul colesterolului rău și reduce inflamațiile. De asemenea, poate acționa ca un antihistaminic natural, ajutând organismul să lupte împotriva alergiilor.

3. Conțin o cantitate ridicată de mangan.


Știai că un cartof dulce de mărime medie conține 28% din necesarul zilnic de mangan al organismului tău? Manganul ajută corpul să metabolizeze carbohidrații și să absoarbă alte elemente nutritive.
De asemenea, îmbunătățește sănătatea oaselor.

4. Reprezintă o sursă importantă de beta-caroten.


După cum aminteam la primul punct, cartofii dulci au un conținut bogat de beta-caroten. Un cartof dulce mediu oferă 200% din aportul zilnic de beta-caroten, care poate fi convertit de către organism în vitamina A. În acest fel, poți avea grijă de sănătatea ochilor și de întărirea sistemului imunitar pe cale naturală.

5. Reglează nivelul zahărului din sânge.


Cu toate că acest aliment conține carbohidrați, te poate ajuta să reglezi nivelul de zahăr din fluxul sanguin. Cartofii dulci pot crește concentrația de adiponectină din sânge, reușind să modifice metabolismul insulinei. Iar conținutul bogat de fibre acționează ca un factor care încetinește eliberarea glucozei în sânge.

6. Mențin sănătatea inimii.


Cartofii dulci reprezintă o sursă perfectă de potasiu și vitamina B6, care pot stimula sănătatea inimii. Potasiul are rolul de a preveni hipertensiunea arterială, pe când vitamina B6 descompune homocisteina, care rigidizează arterele și provoacă boli cardiovasculare. Atunci când mănânci cartofi dulci, te poți bucura de beneficiile pentru sănătate aduse de potasiu și vitamina B6.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;