Ce inseamna, de fapt, a trai sanatos?


Abundenta de informatie disponibila in multiple publicatii, avand ca tema "Cum sa ne hranim sanatos", te poate face sa fii bulversata si sa nu mai stii, vorba aceea, de unde sa incepi.
Abundenta de informatie disponibila in multiple publicatii, avand ca tema "Cum sa ne hranim sanatos", te poate face sa fii bulversata si sa nu mai stii, vorba aceea, de unde sa incepi.

Pana la urma, ce este si ce nu este sanatos? Iata cateva schimbari pe care, daca le vei face in stilul tau de alimentatie, nu ai cum sa dai gres. Poate ca nu vei dobandi silueta la care visezi, dar sunt toate sansele sa nu mai acumulezi in greutate, sa elimini cateva kilograme si, per ansamblu, sa te simti mult mai bine.

Ca sa facem un rezumat, din alimentatia ta nu ar trebui sa lipseasca niciodata fructele, legumele, cerealele integrale, fasolea, uleiul de masline si zarzavaturile. De asemenea, foarte indicat este consumul frecvent de peste - cel putin de doua ori pe saptamana.

Consumul de peste este benefic pentru prevenirea afectiunilor cardiovasculare si mentinerea colesterolului in parametrii normali.

De asemenea, ar trebui sa mananci cat mai multe alimente bogate in fibre. Este una dintre cele mai simple si, in acelasi timp, eficiente schimbari pe care le poti face in stilul tau de viata.

Alimente precum faina de ovaz, legumele cu frunze verzi si fructele pot scadea colesterolul, conferindu-ti necesarul de fibre si vitamine si, in acelasi timp, senzatia de satietate.

Prin urmare, ce-ar fi sa-ti incepi ziua cu un castron cu budinca de ovaz si cateva cubulete de fructe de sezon? Intreaga dimineata vei fi plina de energie si, pana spre dupa-amiaza, nu-ti va mai trebui nimic de mancare.


O alta idee este sa adaugi in salate boabe de fasole bine fiarta. Acestea sunt foarte bogate in fibre, vitaminele B, E, potasiu si zinc.

In alta ordine de idei, cu cat consumi mai multe cereale integrale, cu atat iti vei mentine sanatatea (si aspectul sanatos si frumos al pielii, ca tot veni vorba). Iata cateva exemple din care poti alege: grau, faina de ovaz, orez, secara sau porumb.

De regula, o dieta saraca in grasimi este saraca si in calorii, fiind foarte indicata. De aceea, ar fi bine sa te orientezi spre produse cu cat mai putina grasime, sau degresate.

Poate nu sunt la fel de gustoase sau de satioase ca si celelalte, dar cu siguranta iti faci un serviciu mult mai mare.
Evita prajelile si, in general, produsele procesate si in felul acesta tocmai ai mai eliminat inca o sursa de grasimi din alimentatie.

Eliminarea grasimilor saturate este importanta mai ales pentru mentinerea colesterolului la nivel normal. In consecinta, orienteaza-te mai degraba spre grasimile monosaturate prezente in uleiul de masline, de soia, nuci sau seminte.

Tine cont insa ca aceste grasimi, desi sunt incomparabil mai recomandabile decat cele saturate, tot grasimi raman si ar fi bine sa nu abuzezi de ele.

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Comentarii (7)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • Tanike pe 22 Mai 2008, 00:07
    Intoleranta alimenatara- Adya

    De acord cu cele spuse de tine, avand ceva experienta similara. Se zice ca-i bine sa ne hranim cu fructele, legumele si alimentele specifice zonei ìn care ne-am nascut... Specialistii sunt de acord sa recunoasca faptul ca intoleranta alim. este provocata de-o alterare a peretelui intestinal care lasa sa treaca anumite particule nedigerate direct ìn sange. se creeaza o iritatie constanta a mucoasei.Cu varsta, stomacul produce mai putin acid gastric, complicatii cu toxinele deversate ìn sange, sistemul imunitar se pune ìn functiune, luand aceste alimente toxice drept agresori, creind: mancarimi, umflaturi, dureri articulare, de cap, secretii nazale, oboseala, diaree. Anumite persoane ìnsa, devin intolerante fata de un aliment ìn urma unui stress important, stiind ca acesta perturba digestia si poate crea un cerc vicios: digestie deficitara-iritatie sau leziune de intestin-intestin permeabil- sintome alergice si retentie de lichid, apa. Sfatul meu: miscare, hrana variata, aer, apa, soare, optimism si gandire pozitiva. Sanatate tuturor!

    0
    0

  • lena pe 2 Mai 2008, 13:12
    rodica e nebuna

    Fata, esti dusa. Tu stii cumva din proprie experienta ca la 1,70 m inaltime si 80 kg (muschi) ?! te misti mai usor? Cred ca ti-au crescut muschi si pe creier, ai grija.

    0
    0

  • rodica pe 24 Apr 2008, 18:30
    cititi cu atentie

    Doamnelor cititi cu atentie. Este adevarat. Din punct de vedre al sanatatii greutatea maxim admisa este conforma cu calculu propus de autoarea articolului.( greutatea corporala ia in calcul masa musculara, marimea sistemului osos, cantitatea de tesut adipos). Cu ceritudine o persoana de 1,70 m si 80 de kg ( muschi) se misca mai usor si e mai sanatoasa decit o persoana mai slaba.

    0
    0

  • oana pe 24 Apr 2008, 13:59
    greutatea

    normal si normal corect este sa ai greuatea comparativ cu inaltimea scazand 10 nu adunand. Deci la o inaltime de 1.65 ,cum am eu ideal ar fi 55 de kg.Eu insa am 57,deci putin mai trebuie sa dau jos. PASTE FERICIT.

    0
    0

  • Adya pe 23 Apr 2008, 13:38
    alimentatie sanatoasa

    Stimata Greta Nita, Multe greseli, nu prea te pricepi la acest subiect, si doamnele au scris acelasi lucru, ar fi bine sa scoateti acest articol de pe site, complet gresit.... adica, am 1,63 si sa am 73 de kg???? as fi obeza, si asa, la 62 de kg, ma simt grasa, la 44 ani.... si sunt vegetariana, cerealele ingrasa peste o anumita limita, dimineata ele provoaca foame, mai ales cele cu vitamine, vai de ele! ati vazut cat sunt de mari Americanii? de la cereale li se trage! am stat 5 ani acolo si ma ingrasasem 25 de kg in 1,5 ani, tot mancand"sanatos", cum am renuntat, am inceput sa slabesc, de la 75 la 60 ... in mai putin de 6 luni.... vai de noi, ne tot luam dupa straini, mare greseala! verificati pe Dvs. inainte, si apoi publicati.... si mai ales, fiecare are alt organism, m-am ales cu intoleranta la lactoza, absenta unor enzime, tot mancand "Americaneste" - am venit acasa, si... sunt sanatoasa! cu ale noastre alimente, slava Domnului! PASTE FERICIT! tuturor!

    0
    0

  • angi pe 23 Apr 2008, 10:55
    greutatea

    Da, chiar cu 15 mai mica de fapt. Eu am 1,65 m si 51 kg, si dimensiuni 91/62/90, deci pe aproape de ideal. Necesarul zilnic de calorii ptr mentinere este 35 kcal/kg corp/zi, la o persoana sedentara.

    0
    0

  • oana pe 23 Apr 2008, 06:58
    cateva greseli...

    "greutatea ideala este cu zece mai mare decat numarul de centimetri care depasesc un metru" ???? Poate vreti sa spuneti cu zece mai mica...la 153cm cat am eu in nici un caz nu ar trebui sa am 63 de kilograme ca m-as invarti ca o minge. SI in alta ordine de idei o dieta saraca in calorii nu inseamna ca e sanatoasa. Daca mananaci mai putin decat are nevoie organismul sa supravietuiasca doar stand in pat (asta depinzand de inalime, greutate si varsta) metabolismul intra in modul de foamete si nu vei slabi absolut deloc, iar orice calorie pe care o mananci peste ceea ce mananci de obicei se va depune. De aici parae fenomenul de yo-yo.

    0
    0

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;