Studiu. 80% dintre români ar trebui să ţină un tip sau altul de dietă alimentară

În ciuda faptului că peste 80% din populația României suferă de cel puțin o afecțiune care impune un regim special de alimentație, o foarte mică parte dintre români țin cont de recomandările medicale atunci când vine vorba de nutriție, potrivit unui studiu relaizat recent.

Slăbit cu laser. Rezultate rapide pentru o siluetă de invidiat!

Lipoaspirația laser este o modalitate simplă și cu rezultate imediat vizibile de a ajunge la o siluetă de invidiat! Acest nou tip de liposucție diferă de varianta clasică prin faptul că utilizează căldura produsă de laser pentru a “pastifica”, a lichefia grăsimea, ceea ce o face mai ușor de îndepărtat.

Riscul pastilelor de slabit

As vrea sa stiu adevarul despre pastilele de slabit. Cat de mare este riscul pe care il implica folosirea acestora?Lygia Alexandrescu, Lector univ. Drd. - Facultatea de Educatie Fizica si Sport, USH, consultant nutritie - centrul de slabire si consultanta nutritionala "Natural Silhouette" (Tel: 021.650.46.50; 0721.091.762 sau email info@silueta-naturala.ro), raspunde:Medicamentele pentru slabit reprezinta o atractie pentru multe persoane, in special pentru femei, in dorinta lor de a-si suprima pofta de mancare exacerbata sau de a obtine un efect laxativ. Atat timp cat aceste medicamente sunt administrate sub directa observatie medicala, nu exista nici un fel de risc. Altfel, folosirea permanenta a acestor medicamente creeaza dependenta, duce la dereglari de metabolism, tulburari de ritm cardiac si afective, edeme, etc. Medicamentele de slabit aparute pe piata se descriu ca si consumatori de grasime, insa aceste produse pot contine efedrina si pseudo-efedrina, care au potentiale efecte negative asupra sistemului nervos central si a celui cardiac. Aceste suplimente nu reduc greutatea intr-un mod sanatos, nu sunt o metoda sigura si eficienta de mentinere a greutatii si pot provoca chiar cresteri in greutate. Ca si efecte secundare ale administrarii fara prescriptie medicala a unor medicamente de sinteza antiadipoase se pot aminti: aritmii, cresterea tensiunii arteriale, depresie, nervozitate, atac de panica, etc. Parerea medicului este singura in masura sa recomande sau nu administrarea acestui tip de medicatie. Este stiut faptul ca dietele fade, neechilibrate, suplimentele nerecomandate medical si alte metode de pierdere a greutatii pe perioade scurte sunt de evitat. Cea mai buna metoda de pierdere a excesului ponderal si de mentinere a unei greutati sanatoase este aceea de a urma o dieta echilibrata, controlata, care sa imprime si imbunatatirea obiceiurilor alimentare, precum si exercitiul fizic zilnic.

Cum sa-mi mentin greutatea

Ma numesc Anca, am 29 ani, 1,74 m inaltime si 72 de kilograme. De cativa ani incerc sa slabesc. Am tinut tot felul de diete stricte reusind sa dau jos 8-10 kg intr-un timp relativ scurt (6 saptamani), dar nu pot sa ma mentin; dupa dieta ma ingras la loc. Mentionez ca grasimea se depune pe abdomen, solduri si coapse. Ce dieta si ce exercitii fizice ar trebui sa urmez pentru a pierde in greutate in aceste zone? Poate ma puteti ajuta cu un sfat.Lygia Alexandrescu, Lector univ. Drd. - Facultatea de Educatie Fizica si Sport, USH, consultant nutritie - centrul de slabire si consultanta nutritionala "Natural Silhouette" (021.650.46.50; 0721.091.762), raspunde:Mentinerea greutatii corporale se refera la dezvoltarea unor obiceiuri alimentare si de activitate fizica stabile si sanatoase. Inainte de orice, mentinerea greutatii inseamna adoptarea unei noi atitudini fata de propria persoana, fata de greutatea corporala si fata de actul de alimentatie in sine.Exista o serie de strategii de mentinere si control a greutatii:1. Consumarea micului dejun cu regularitate;2. Monitorizarea saptamanala a greutatii corporale;3. Practicarea zilnica a unui tip de activitate fizica, cum ar fi o ora de mers pe jos;4. Urmarea unei diete sarace in grasimi atunci cand se consuma carbohidrati complecsi (sanatosi);5. Mentinerea numarului de calorii consumate zilnic in jur de 1500.Motivatia este un factor esential in mentinerea greutatii corporale. Abaterea de la programul alimentar reprezinta cel mai periculos dusman al motivatiei si deci pentru a putea avea rezultate pe termen lung trebuie sa reducem numarul acestor abateri cat mai mult cu putinta.1. Evitarea notiunilor de genul "niciodata": "Niciodata n-o sa mai manac cartofi prajiti". Bineinteles ca ii vei mai manca sau macar gusta si altadata.2. Pregatirea din timp a ocaziilor sociale care implica si consum alimentar: cu 2-3 zile inainte de eveniment trebuie adoptata o dieta mai saraca in calorii si astfel se va preintampina vreo modificare pe cantar.3. Evitarea obiceiului de a lasa farfuria curata; mai bine sa se arunce la gunoi excesul de mancare decat sa fie purtat pe coapse sau in arterele coronariene.4. Controlarea tentatiei de a manca mai mult decat necesar. Exercitiul fizic este cea mai buna metoda de a controla pofta de mancare exacerbata si a mentine greutatea ponderala.5. Urmarea principiului alimentatiei sanatoase: putin si des; acesta ajuta la stabilizarea nivelului glucozei sanguine si la mentinerea unui metabolism eficient al organismului.6. Informatia este putere. Cu cat se stiu mai multe date privind elementele nutritiei sanatoase, cu atat obiectivul de mentinere a greutatii va fi mai usor de atins. Inscrierea pe un forum pe aceasta tema, citirea unui newsletter saptamanal sau gasirea unui grup cu preocupari in acest sens sunt cateva elemente valoroase de motivatie pentru mentinerea greutatii corporale.

Vreau sa ma ingras!

Va scriu pentru ca am o problema pe care incerc sa o rezolv de multi ani. Am 30 de ani, 1,60 m si 46 kg si am incercat toata viata sa mai iau cateva kilograme in plus. Se poate spune ca am inghitit aproape toate vitaminele recomandate si chiar si cele nerecomandate. Am luat cateva luni si Vitamax fara nici un rezultat. De o luna iau Supradyn si nici cel mai mic efect. Va rog frumos daca se poate sa imi recomandati ceva. Multumesc, Cristina Neculae.Lygia Alexandrescu, Lector univ. Drd. - Facultatea de Educatie Fizica si Sport, USH, consultant nutritie - centrul de slabire si consultanta nutritionala "Natural Silhouette" (021.650.46.50; 0721.091.762), raspunde:Luarea in greutate poate fi uneori la fel de complicata ca si scaderea in greutate. Exista foarte multa informatie care se adreseaza persoanelor care vor sa piarda greutatea excesiva insa pentru persoanele care vor sa creasca ponderal informatia e destul de limitata cantitativ. Mai intai, discutia cu medicul de familie si apoi cu medicul specialist endocrinolog este esentiala. In unele cazuri, medicul poate prescrie o medicatie ajutatoare cresterii ponderale sau poate efectua o serie de teste care sa puna in evidenta anumite probleme. Odata ce se stabileste ca nu este vorba de o anumita patologie se pot aplica o serie de masuri care ar putea duce la cresterea in greutate. 1. Stabilirea si respectarea unui program alimentar regulat. Trei mese principale si 3 sau 4 gustari intre acestea sunt recomandate. Gustarile trebuie sa fie bine incarcate caloric dar si nutritiv deoarece ele reprezinta suplimente alimentare la o dieta sanatoasa. Daca intoleranta la lactoza nu reprezinta o problema, se pot include in dieta produse lactate cum ar fi untul si inghetata. Totusi foarte mult zahar si grasime nu trebuie consumate. 2. Alimentele care nu trebuie sa lipseasca din dieta sunt: painea integrala, cartofii, fasolea uscata, branza, ouale, carnea si pestele. La intocmitea unui meniu trebuie alese alimentele cu valori calorice superioare iar la prepararea mancarurilor trebuie folosite alimente suplimentare care sa creasca valoarea energetica a meselor. De exemplu: cand se prepara snitele, in aluatul stratului pane se poate adauga si lapte praf sau germeni de grau. La prepararea tartinelor se poate adauga branza in exces, iar in laptele cu cereale se pot adauga fructe. 3. Exista de asemenea in comert o serie de suplimente nutritive sub forma de creme, batoane sau bomboane, care sunt convenabile si eficiente. 4. Activitatea fizica la sala de fitness trebuie sa se reduca la un program de ridicare de greutati usoare, pentru a dezvolta masa musculara. 5. Stresul mental si emotional trebuie redus cat mai mult cu putinta. Exercitiile de relaxare sunt de asemenea recomandate. Cantarirea trebuie sa se faca doar o data pe saptamana intrucat fluctuatiile de greutate pot crea o falsa impresie asupra eficientei acetor masuri si implicit frustrare si stres emotional.

Greutate excesiva

oate eu sunt printre putinele fete de 22 ani care se confrunta cu greutatea excesiva. Eu am 90 de kg. Am reusit sa ajung la aceasta greutate in 4 ani. In clasa a X-a aveam 67 de kg, dar acum nu stiu ce sa mai fac. Sunt respinsa chiar si de cei care ar trebui sa ma sustina. Imi zic ca sunt o scroafa ca nu pot sa slabesc, ca nu am ambitie. Desi ei nu ma cred, am incercat totul. Cel mai mult am slabit 3-4 kg. Vreau sa va spun ca am si o pilozitate din ce in ce mai mare pe fata si membre. Am nevoie de sfatul dumneavoastra - LiviaLygia Alexandrescu, Lector univ. Drd. - Facultatea de Educatie Fizica si Sport, USH, consultant nutritie - centrul de slabire si consultanta nutritionala "Natural Silhouette" (021.650.46.50; 0721.091.762), raspunde:Imi pare rau ca treci prin aceasta perioada neplacuta. Esential este sa fii optimista si sa incerci sa faci ceva mai mult decat pana acum. Primul pas ar fi sa te adresezi medicului de familie si mai departe unui endocrinolog.Problemele despre care imi vorbesti vizeaza glanda suprarenala si deci se impun niste investigatii minutioase in acest sens. Un tratament adecvat te va ajuta cu siguranta si astfel vei reveni la greutatea si starea normala.

Metabolism "lenes"

Ma numesc Micky si am 14 ani. Ma preocupa mult felul in care arat, mai ales ca am avut mai mereu probleme cu greutatea (am un metabolism tare "lenes", deci ma ingras din orice). Am 1,68 si 62 kg. O data ce am intrat in perioada adolescentei, mi-am dat seama ca trebuie sa fac ceva in privinta surplusului de kilograme. Nu pentru ca as avea probleme de sanatate din aceasta cauza, ci numai pentru estetica. Am facut multe sporturi (nu de performanta), incepand cu inotul, aerobic, sala fitness, judo. Alerg, ma plimb cu rolele ore intregi, dar se pare ca nu e indeajuns. Bineinteles ca am tinut multe diete, viata mea bazandu-se mai mult pe regimuri. Am tinut impreuna cu mama mea un regim care avea la baza grapefruit-ul: dimineata, pranz si seara cate 1/2 grapefruit + alte alimente. In aceasta perioada de 2 saptamani, mama mea a slabit 6 kg, in schimb eu m-am ingrasat 2 kg. Nu este prea normal, nu? Am tinut apoi cunoscuta dieta cu ciorba de varza. Am slabit 4 kg in 7 zile. Am continuat-o inca 4 zile, dar nu a mai avut nici un efect. Problema mea este ca singura metoda de a slabi este prin infometare, insa a avut un efect negativ asupra sanatatii mele. Renuntand la carne, mi-a intarziat menstruatia 4 luni. Mi-am facut analize, care au iesit pozitiv. Intrebarea mea este urmatoare: pe ce regim m-as putea baza in situatia asta? Va trebui sa apelez la un nutritionist care sa-mi recomande o dietain functie de organism sau exista alte posibilitati mai... simple? Ce diete ar fi mai eficiente?Lygia Alexandrescu, Lector univ. Drd. - Facultatea de Educatie Fizica si Sport, USHConsultant Nutritie - Centrul de Slabire si Consultanta Nutritionala "NATURAL SILHOUETTE" - 021.650.46.50; 0721.091.762., raspunde:Draga Micky, Faptul ca pana la 14 ani viata ta s-a bazat mai mult pe regimuri, asa cum spui tu, e o tristete. Ca ai tinut tot felul de diete fade, cum e cea cu supa de varza, sau te-ai infometat e o tristete si mai mare. La varsta ta, pubertara si in crestere fiind, ai nevoie de o varietate mare de nutrienti care se iau dintr-o varietate si mai mare de alimente. Ce trebuie tu sa intelegi este cum sa combini aceste alimente, in ce proportii si cantitati, la ce interval de timp, cu ce fel de activitate fizica sa asociezi programul alimentar; si toate acestea raportate la grupa ta sangvina, in asa fel incat sa elimini orice intoleranta alimentara. In rest, relaxeaza-te, imprieteneste-te cu tine insati si vei obtine rezultate frumoase si de durata. Multa sanatate si incredere in tine!

Pot da jos 8 kilograme intr-o luna?

Eu am 19 ani, sunt eleva in ultimul an de liceu (peste doua saptamani intru in bac) si de aproximativ 3 ani de zile incerc sa slabesc. Nu sunt prea inalta (1,63) si greutatea mea este de 61 Kg. Nu arat chiar asa de rau, dar kilogramele in plus reprezinta un complex pentru mine, de care mi-am propus in vara asta sa scap... Am vazut zeci de diete pe site; eu nu prea am incredere in cele de 4, 5 zile pentru ca mi se pare aberant sa slabesc atat de mult in atat de putin timp. Am incercat o dieta de genul acesta (disociata) mai demult si nu am slabit un gram. Am mai facut si jogging la un moment dat si m-am simtit bine, dar acum nu prea mai am timp. De curand mi-am facut analizele si, cu exceptia unei hipopotasemii, totul este OK. Ce dieta mi s-ar potrivi (as vrea sa slabesc cam 8 kilograme intr-o luna)?Cu multumiri anticipate, RoxanaDr. Ciprian Constantin, de la Fundatia pentru o Alimentatie Sanatoasa, iti raspunde:Stabilirea unei diete nu implica numai efectuarea analizelor. Sunt necesare si alte date (date anamnestice personale si heredo-colaterale, factori de stres la care sunteti supusa, alimentatia pana in momentul stabilirii dietei, gradul de efort careia ii faceti fata, alti factori care interfera cu alimetatia) care sunt integrate de catre medicul specialist nutritionist. Dieta pe care ati urmat-o nu a dat efect deoarece conditiile initiale nu au fost stabilite. Sfatul este de a consulta un medic specialist nutritionist pentru a stabili in comun o dieta care sa raspunda necesitatilor dumneavostra (vitaminice, oligoelemente), dar care sa aiba un continut caloric mai mic.

16 beneficii uimitoare ale coriandrului

Efectul devastator pe care lipsa somnului îl are asupra corpului: Crește riscul de cancer

Cele mai sănătoase rețete cu avocado

Ceaiul de pătrunjel, remediu pentru picioarele umflate. Cum acționează el?

Dieta Kim Kardashian. Ce mănâncă vedeta într-o zi?

Ce înseamnă dacă vezi puncte plutitoare în fața ochilor?

Charlize Theron a făcut depresie după ce s-a îngrăşat pentru un rol: „I-am zis doctorului că mor“

Oamenii de știință au legat un creier de Internet pentru prima dată

Ți se pare că oricine are mai mulți prieteni decât tine? Nu ești singura!

Oprah Winfrey a întinerit după ce a slăbit. Cum a dat jos 20 de kilograme

Top 10 alimente care scad tensiunea arterială

8 vedete care au învins cancerul. Cum au reușit?

Mesajul emoţionant al unei vedete care luptă cu cancerul: Olivia Newton-John nu mai poate să meargă

6 simptome ale cancerului care sunt adesea ignorate

Secretul longevităţii unei femei în vârstă de 109 ani: „Feriţi-vă de bărbaţi!“

Nu contează că faci sport, dacă apoi stai prea mult timp pe scaun. De ce e periculos?

Ce este lipotimia: cauze și măsuri de prim ajutor

Au râs toţi de ea fiindcă îi plac gândacii. La 8 ani a publicat primul studiu

Romantismul bate reumatismul: Au albit, dar se iubesc ca la 20 de ani

7 secrete pe care industria alimentară nu ţi le spune

De ce îți apar coșuri pe spate și cum scapi rapid de ele

Cum să scapi de pietrele de la rinichi fără operaţie

Un cercetător atrage atenția că paracetamolul nu este eficient pentru toată lumea

Ce trebuie să faci dacă te dor călcâiele

Cum să scapi de o durere de cap în 5 minute fără să iei pastile

Dr. Oz, despre legătura dintre credinţă şi sănătate: De ce trebuie să credem în sfinţi şi miracole

Islanda este împotriva Sindromului Down: Mamele depistate preferă să facă avort

Exerciţiile pe care Bella Hadid le face zilnic pentru a se menţine în formă

Semne ale cancerului ovarian pe care trebuie să le recunoști

De ce nu e bine să bei cafea pe stomacul gol

;