5 alimente săţioase care-ţi alungă foamea fără să te îngraşe


O cură de slăbire nu înseamnă înfometare, ci obişnuinţa de a include în meniul tău anumite alimente care pot să favorizeze arderea grăsimilor. Descoperă ce strategii trebuie să aplici ca să nu-ţi mai fie foame şi să slăbeşti!

O cură de slăbire nu înseamnă înfometare, ci obişnuinţa de a include în meniul tău anumite alimente care pot să favorizeze arderea grăsimilor. Descoperă ce strategii trebuie să aplici ca să nu-ţi mai fie foame şi să slăbeşti!

 

Din dorinţa de a scăpa de kilogramele nedorite, foarte multe persoane apelează la măsuri drastice. Faptul că sari peste micul dejun, nu mănânci consistent la prânz şi spargi frigiderul seara când ajungi acasă nu este o strategie tocmai bună nici pentru sănătatea ta, dar nici pentru siluetă. Organismul tău are nevoie de nutrienţi ca să funcţioneze la capacitate maximă şi numai având mese regulate poţi să-i îndeplineşte aceste cerinţe.

Un lucru de care trebuie să ţii cont atunci când vrei să scapi de kilograme este acela de a încerca să faci schimbări minime, dar cu impact major în procesul de slăbire. Încearcă să-ţi construieşti singură un meniu în avans pentru ziua următoare, astfel încât să-l respecţi şi să nu resimţi senzaţia de foame care te împinge să faci alegeri nesănătoase.

Iată care sunt cele mai importante reguli ca să slăbeşti fără să te înfometezi!

1. Consumă zilnic proteine şi fibre
Potrivit unui studiu, se pare că persoanele care consumă zilnic o cantitate moderată de proteine nu resimt senzaţia de foame. "Proteinele slabe sunt primele pe lista celor mai săţioase alimente, fiind urmate de alimentele bogate în fibre", explică medicul nutriţionist Emily Banes de la Houston Northwest Medical Center. Reţine că un gram de fibre arde 7 calorii şi controlează foamea, prin urmare merită să măreşti aportul de fibre în dieta ta.

Surse de proteine sunt: carnea slabă, peştele, produsele lactate, ouăle, legumele, fasolea, lintea, năutul, quinoa.
Surse importante de fibre: tărâţele de psyllium, seminţele de in, legumele, fructele, tărâţele de grâu, fulgii de ovăz, alunele de pădure.


2. Mănâncă fructe şi legume de diverse culori!
Un consum moderat de fructe şi legume gătite simplu sau în stare crudă te va ajuta să scapi de kilograme şi să te menţii la greutatea dorită.

Potrivit unui studiu realizat pe un eşantion de 71 de femei care aveau probleme mari cu greutatea, fiind obeze, s-a constatat că cele care au inclus o varietate de legume şi fructe în alimentaţia zilnică au reuşit să slăbească fără să simtă constant senzaţia de foame. În plus, cercetătorii au concluzionat că schimbarea dietei, incluzând mai multe fructe şi legume, te va ajuta să menţii rezultatele obţinute, evitând astfel efectul yo-yo.


3. Obişnuieşte-te să mănânci diverse supe!
Două porţii de supă pe zi te pot ajuta să-ţi potoleşti foamea, dar fără să îţi pui în pericol cura de slăbire. Singura condiţie este aceea de a alege supele uşoare, fără smântână, unt sau făină albă. Este de preferat să alegi ciorbele de legume sau cu carne slabă şi supele-cremă din diverse legume.

Un alt truc pe care trebuie să-l reţii este legat de momentul în care mănânci supa. Potrivit unui studiu realizat pe un eşantion de 53 de persoane cu probleme de greutate, un moment bun pentru a consuma supa este înainte de felul doi. Astfel vei reduce cu 20% cantitatea de mâncare pe care o vei mânca la felul doi.


4. Alege cerealele integrale simple!

O porţie de cereale integrale este cu mult mai săţioasă decât orice produs de panificaţie preparat din făină albă rafinată. Această făină nu are nicio valoare nutriţională şi nu aduce niciun beneficiu organismului. Prin urmare alege un bol de cereale integrale simple, un terci din fulgi de ovăz sau o budincă de quinoa atunci când ai poftă de ceva mai consistent la micul dejun.


5. Alege gustările uşoare!
Cele mai potrivite alegeri pentru gustările dintre mese sunt fructele şi legume crude. În cazul în care nu ai la îndemână nicio variantă, nutriţioniştii recomandă să alegi gustările uşoare, cum ar fi o brânză pufoasă în loc de chipsuri sau turtele din orez expandat în loc de fursecuri. Senzaţia de foame va fi alungată, însă fără să faci alegeri nesănătoase şi cu multe calorii. 

 

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Comentarii (2)

POSTEAZA COMENTARIU
Afiseaza:Cele mai recente|Cronologic

  • NisiBlog pe 17 Aug 2012, 14:31
    Ce e cu ingredientele astea?

    Come on cand traduceti cate un articol va uitati ca jumatate e cu niste ingrediente care eu cel putin nu le-am vazut in nici un magazin de pe la noi si daca chiar exista e prin vreunul atat de obscur incat nu stiu cine le va si folosi. (psyllium, budincă de quinoa)

    6
    1

  • cici pe 17 Aug 2012, 09:18
    !!!!

    nimic continut !!! de ce mai scrieti titluri incitante !!! tot articolul e numai cu generalitati...arhicunoscute !!!! nimic concret ! nu mai traduceti din engleza; nu mai dati retete care nu se pot aplica in romania... aveti putin respect pentru cititori !!!

    7
    2

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod
;