Copilul nu mănâncă: Ce trebuie să faci când ai această problemă


Ai nevoie de multă răbdare pentru a-ți convinge copilul să mănânce? Descoperă câteva sfaturi pe care să le aplici atunci când copilul nu mănâncă sau nu găsești nicio rețetă pe placul lui.
Fiecare preparat care arată neobișnuit poate cauza o reacție de respingere din partea copiilor. Cum îți poți convinge copilul că somonul este doar suculent sau că broccoli nu este o legumă de pe lista neagră? Chiar dacă în cele din urmă va trebui să accepți că nu este posibil să-i placă toate preparatele, trebuie să încerci să-i diversifici meniul și, în timp, va ajunge să aprecieze o varietate de rețete benefice pentru sănătate.
„Indiferent dacă aparent nu îi place nimic de când este un bebeluș sau dacă această problemă apare după câțiva ani, dacă ai răbdare și pregătești rețete variate, vei avea succes. Încet-încet vei reduce numărul de situații în care copilul nu mănâncă și îi va face plăcere să descopere noi preparate culinare”, explică bucătarul-șef Scott Pickett.
 
În timp ce unii copii au simțul aventurii în bucătărie și ar gusta și din preparatele care au nume ciudate sau arată neobișnuit, alții preferă să respingă alimentele. „Poate fi vorba despre neofobia alimentară, care înseamnă teama de necunoscut și de orice preparat cu ingrediente noi. Nu încerca să-i mituiești pentru că nu va funcționa, iar teama se va accentua. Cel mai bine este să înveți cum să faci rețetele mai atractive și să elimini stresul legat de ora mesei”, explică Nikki Heyder, specialist nutriționist.

 
Iată cum trebuie să procedezi pentru a preveni situațiile în care copilul nu mănâncă:

 
1.  O singură masă pentru toată lumea

Dacă vrei să-ți înveți copilul să încerce arome noi, cel mai bine este să pregătești același fel de mâncare pentru toată lumea. În acest mod elimini teama de necunoscut, toată lumea își poate exprima părerea asupra gustului și reacțiile negative vor fi minimizate. 
„Este o strategie utilă pentru  a evita sentimentul de izolare și respingerea preparatului tocmai pentru că nimeni altcineva nu îl mănâncă. Nu pregăti mese exclusiv pentru copil, ci încearcă să folosești ingredientele disponibile pentru toți. Vei vedea că se va adapta mult mai repede. Dacă pur și simplu nu îi place lasă-l să-i fie foame până la următoarea masă. Se întâmplă foarte rar, iar în momentul în care capitulezi va face la fel tot timpul, așa că fii fermă și copilul tău va învăța să facă alegerile potrivite”, explică Joanna Cooper, specialist nutriționist.
Potrivit experților, acesta este cel mai simplu mod pentru a introduce brânza cu mucegai, trufele, stridiile sau măslinele în meniul copilului tău.

 
2. Evită excesul de sare și zahăr  

Sarea și zahărul provoacă dependență și nu trebuie să le oferi copiilor alimente foarte dulci sau sărate de la o vârstă fragedă. Probabil că nu vei avea probleme și le vor mânca, însă în acest fel vei favoriza apariția problemelor de sănătate pe termen lung. Cel mai bine este să le dai un exemplu bun, arătându-le practic cât de gustoasă poate fi o masă și dacă nu adaugi prea multă sare sau zahăr. Oferă-le salate de crudități, legume simple la grătar, humus sau unt de arahide.

 
3. Învață să deghizezi alimentele care provoacă reacții negative

Dacă observi că de fiecare dată când vede broccoli sau varză pe farfurie copilul tău le dă deoparte, folosește niște trucuri utile pentru a le introduce în meniul lui. De exemplu, evită să îi dai broccoli fiert simplu. Pentru a îmbunătăți gustul, prepară-l la cuptor, cu ulei de măsline și jumătăți de nuci. Cu siguranță aspectul și gustul acestui preparat îl vor convinge pe copilul tău să mai dea o șansă temutului broccoli.
În cazul verzei poți încerca o rețetă care să-i atenueze aroma specifică. Tapetează o tavă cu hârtie de copt, întinde varza în strat uniform, adaugă felii de lime, sucul de la o lămâie, o linguriță de ghimbir, coriandru verde, ulei de susan și o jumătate de linguriță de sirop de melasă. Aroma specială îi va atrage pe copii chiar din timpul preparării și nu vei avea nicio problemă atunci când vor descoperi în farfurie varza pregătită în acest mod.

 
4. Evită să-l obligi să mănânce

Este important ca fiecare copil să nu se simtă constrâns, ci să-i facă plăcere să se așeze la masă. De aceea, experții îți recomandă să-i pui la dispoziție 2-3 variante de legume, spre exemplu salată verde, ardei gras și roșii sau să ai și unt de migdale, pe lângă cel de arahide. Ceea ce contează este să simtă că poate face propriile alegeri, dar ceea ce-i oferi trebuie să fie sănătos. Nu pune pe masă chips-uri alături de o salată de crudități pentru că în mod inevitabil copilul va fi tentat de varianta mai puțin sănătoasă. 

Recomandă acest articol:

Facebook Twitter gplus

Dacă ţi-a plăcut acest articol, te așteptăm și pe pagina noastră de Facebook!

 

Posteaza comentariu

Greu de citit? Regenerare cod